Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen over de drempel van 3de kleuterklas naar 1ste leerjaar
Advertisements

Prof. dr. Harry Martens voorzitter Raad Hoger Onderwijs
Daltonontwikkeling op Kapteynweg
Dienst Time Out Projecten
Succesvol in onderwijs met ICT
Flexibel inspelen op leerlingenkenmerken Dag SO – 3 februari 2014
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Hogeschool Gent. Missie De Hogeschool Gent wil excelleren in onderwijs, onderzoek, dienstverlening en beoefening van de kunsten. Via de competentie van.
Stage 3 en stage2-V2 Screencast ter voorbereiding van de intake stage
Beurzen voor personeel Training Erasmus+ Actielijn 1 - Individuele leermobiliteit Versie november 2013.
Beleidsimplicaties van multicampusonderwijs: besparing, eenheidsworst, of opportuniteit? Ludo Melis & Irene Hermans Dag van het Onderwijs 28 november 2013.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Ton van der Valk, (IVLOS/ CD-, Universiteit Utrecht) en
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
POSTGRADUAAT VERANTWOORDELIJKE IN DE KINDEROPVANG
moderniseren van het curriculum.
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Eerstejaarsproblemen
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
EXPERIENCE ABROAD! INFOMOMENT ‘INTERNATIONALE TRAJECTEN’ 05/03/2015.
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Open ramen – vakdidactiek voor praktijkonderwijs hout
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 14 september 2015.
S1: 22 september 2015 Elisa Vandenbussche Mentorenvorming D1.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Basisvorming. 2/3 kerndeel  58 kerndoelen 1/3 differentieel  iig 2e MVT & profilering 1040 klokuren (max 69 dagen)
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstudeerstage in het buitenland Opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek.
Agnes Braam & Frank van der Vooren
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Briefing studenten 9 februari.
Inhoud onderwijsaanbod Daltonvisie en -praktijk begeleiding in de brugklas profilering.
Onderwijs & Innovatie Hogeschool Inholland Algemene voorlichting Lerarenopleidingen Amsterdam Locatie Amstelveen 1.
Studiedag VVKHO - De versterking van de professionele bacheloropleidingen De professionele bachelor van de toekomst: creatief, ondernemend en onderzoeksvaardig.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
Opleiding Kunst-, Muziek en Theaterwetenschappen Informatie Minors & Majors in het opleidingsprogramma Kunstwetenschappen Bachelor II & III Prof. dr. Linda.
Inzetten op diversiteit in grootstedelijk onderwijs Keuzemogelijkheid binnen het universiteitsbrede OPO diversiteitsstage (O0A96A, titularis prof. E. Claes)
Een onderzoekende houding bij pabostudenten Congres voor Lerarenopleiders, Februari, Brussel Femke Timmermans Gerda Geerdink.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Van groep 8 naar klas 1 Maaike Swets rector Het Nieuwe Eemland
Hans van der Rijst – steunpunt BEST
Algemene vergadering LOP Basis Anderstalige Minderjarige Nieuwkomers
In het mbo Marga Douma-Alta 2 november 2016
VU: Kristien Lammertyn en Marijke De Smet
Visie op zorg DOOSG – IVA SOG
Het zorgcontinuüm.
23 maart 2017 profilering.
Professionele excellentie en Honours
Profilering 1/A 3 stptn Profilering 2/B 3 stptn
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen

C H A N G E M A K E R S TRAJECT OUDERBETROKKENHEID Sint-NIKLAAS
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
Godsdienst in afstudeerstage
Startkracht! in de lerarenopleiding
INTRODUCTIE academiejaar
Heb jij ballen voor scrummen?
TTT 2018 / 2019.
Contextrijke taaltaken en vakoverschrijdend werken Marie-Anne Baert Tom Storme.
Studie- en opvoedingsondersteuning aan huis bij kwetsbare gezinnen
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
Informatieavond voor de ouders van de leerlingen van H3C
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
Transcript van de presentatie:

Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Briefing studenten 13 februari 2017

Doelstellingen (p. 2) Een onderzoekende houding demonstreren in termen van 9 generieke kenmerken: nieuwsgierigheid, oordeel uitstellen, kritisch zijn, willen begrijpen, perspectiefwisseling, distantie van routines, gerichtheid op bronnen, nauwkeurigheid en willen delen.  2. De opdracht zelfsturend aanpakken.

Doelstellingen 3. Constructief overleggen en samenwerken met het werkveld, collega-studenten en/of opdrachtgevers. 4. Gestructureerd, doelgericht en planmatig rapporteren tijdens - tussentijdse begeleidingsmomenten; - het onderzoeken van een praktijkvraag en/of het onderwijskundig ontwerpen van didactisch materiaal of dienstverlening; - de profileringsbeurs P.OLO. 5. Zich profileren door accent te leggen op eigen talent(en).

Algemene voorwaarde stage 2

3 mogelijkheden 1. OLO - projecten Begeleid door een docent van de opleiding en gelinkt aan zijn/haar expertise 2. Mobiliteit: olods (3 stptn) aan Ahs Keuze vanuit een lijst openstaande olods 3. Internationaal traject Begeleid door Philip O’Neill en Els Lauwereins

1. OLO-Projecten

Voorwaarden per OLO- project Sommige keuzes: beperkt aantal studenten! Specifieke voorwaarden per keuze! Eigen voorstel: na P.OLO van 27 juni van document met doelstellingen en aanpak mailen naar kristien.lammertyn@arteveldehs.be Eerst eens langskomen bij verantwoordelijke profilering (Kristien Lammertyn)

2. Mobiliteit: Olods aan Ahs/elders Profilering A: 3 stptn bv. PBASOW: Culturele en artistieke actualiteit een olod van het herfstsemester! Profilering B: 3 stptn: implementeren van doelstelling Vakstudie n.a.v. stage 3 - onderzoekende houding tonen. EVK’s: voor max. 3 stptn. idem als Profilering B: doelstelling: reflectief en experimenteel omgaan met eigen praktijk Niet meer aan Hogeschool Gent

Mobiliteit

Mobiliteit (ondernemingszin tonen) Lijst van openstaande olods (ter inspiratie - nog niet definitief beschikbaar) Zelf ECTS-fiches bekijken! Begin acj 2017- 2018: Zelf initiatief nemen Trajectbeheerder contacteren Docent – cursussen – leslokalen …

3. Internationalisering Dhr. Philip O’Neill Voorstelling 20 februari 2017 20.00 uur Percentages 2014 - 2015: 9,3 % 2015 - 2016: 14,3 % 2016 - 2017: 15,3 %

4. Vragen uit het werkveld (KLIM) Hoe komen leerlingen tot (nuttige) zelfevaluatie? Uitbreiding : zelfevaluatie in bewegingsopvoeding. *Hoe kan de inbreng van leerlingen verhoogd worden bij het aanbrengen van MMWT-thema’s zonder de leerplandoelen/eindtermen uit het oog te verliezen? *Hoe kan je als school evolueren naar een andere manier van rapporteren? Kan je voor alles doelen formuleren en cijfers loslaten? *Hoe kan ik ICT rapporteren binnen de verschillende schoolvakken? *Hoe kan de school structureel kindcontacten inplannen? *Hoe kan ik doelgericht vaardigheden rapporteren? *Bekijken van rapporten : is er een evenwichtige rapportering in de school aanwezig? *Hoe kunnen we LVS of andere standaardtoetsen meer op maat van kinderen met leerstoornissen aanbieden? *Hoe kunnen we leerlingen zonder diagnose of zonder externe begeleiding professionele hulp aanbieden?

Vragen uit het werkveld (Triangel) -Hoe kunnen we het welbevinden op onze speelplaats verhogen. (inrichting, verschillende zones creëren, afspraken)   -Hoe kunnen we geweld op de speelplaats indijken en preventief tegengaan. (waarden, normen, …) -Hoe kunnen we de schoolomgeving/geschiedenis van de school integreren als ankerpunt in ons schoolgebeuren. (doorheen heel het lager) -Welke maatregelen werken effectief bij onze ouders/kinderen om het te laat komen  tegen te gaan.

Studiepunten: Mobiliteit en Internationalisering (overzicht) Wereldwijd Erasmus Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Reflectief en experimenteel omgaan met de praktijk in stage 3 Profilering A 3stptn Professionalisering 3 3 stpt Profilering B

P.OLO-beurs di 27 juni 2017 17.00 – 18.30 uur In namiddag concrete briefing Voorstelling OLO-Projecten door OLO3 Ook studenten Mobiliteit geven duiding Communicatie van expertise aan studenten en genodigden Verplicht!

Officiële inschrijving (1ste briefing) OLO-projecten: zelf Mobiliteit: trajectbeheerder Internationalisering: trajectbeheerder OLO-project: bv. Onderwijs in de metropool A 3 stptn Onderwijs in de metropool B 3 stptn Voorlezen aan huis 3 stptn Peer-tutoring 3 stptn Opvolging in de opleiding zelf: campus van les

Info op www.profileringolo.weebly.com