Eelco Bakker Immo Dijkma

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Advertisements

Customer Essentials Portfolio en Benefits Management 30 oktober 2013.
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Marketing voor ZZP-ers
in de transitie naar een
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
Marktonderzoek als proces
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Verslag Engage 4 Results Café Data Quality. Welk type data (klantendata / productdata / transactionele data / …) heeft binnen uw bedrijf een kwaliteitsprobleem?
Een startersgids voor innovatie
Ondernemerschap in het mbo
Inleiding tot marktonderzoek
Hoe risicobewust bent u?
Bedrijfsvergelijkend onderzoek BNA MKB Nederland, 1 april 2009 Leontien Sauerwein Manager Beleid.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Training voorbeeld voor
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Strategische Businesspartner
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Verschillende rollen en stijlen
Z09D: ONDERZOEK hoorcollege 1 coördinator: Silvana Beerends Pavlović 03A01.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Business Intelligence in Credit Management Noordwijkerhout, 24 maart 2011 Dennis van Essen | EMEA Sales.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Businesscase vanuit een ander perspectief Herman Uffen MSc. Koplopers Archief 2020.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Snel en goedkoop een sweater bedrukken Sinds de komst van het internet hebben zich vele interessante ontwikkelingen voorgedaan op het gebied van applicaties.
Hanzehogeschool en ondernemerschap Positionering van de HG vanuit o.a. AvG, SP Noord en ministerie van EZ/AgNL als ‘leading’ op thema ondernemerschap.
DUURZAAM ONDERNEMEN in het bedrijfsleven Een gezond, winstgevend en succesvol bedrijf door duurzaam ondernemen (SPRINT) MARKETING EN COMMUNICATIE.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
HAN Centrum voor Valorisatie en Ondernemerschap
inct.spiratie 2016: Klantdata bij Vakmedianet
Stimuleren van ondernemend gedrag
Onderwijs in ondernemerschap Onderwijs over ondernemerschap
Landelijke Raad van Advies INCMD d.d. 21 april 2017 De CMD’er
Computational Thinking Leren op je Eigen Niveau
DE LEAN STARTUP HOOFDSTUK
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Ondernemerschap E43.
Ondernemerschap E43.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Computational thinking != Programmeren != Coderen
Big Data.
Big Data.
Marketing Week 2, les 2.
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
Design Thinking Immo Dijkma
Stop card – Praktijkoefening Documentatie
Leerbedrijfjes.
Ali g
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Design Thinking Immo Dijkma
Drie vormen van gedrag:
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Persona’s maken, hoe doe je dat?
Vragen stellen, closen en weerleggen
Transcript van de presentatie:

Eelco Bakker Immo Dijkma Ondernemerschap & architectuur Eelco Bakker Immo Dijkma

Vanavond Interactieve verkenning Ondernemerschap & Architectuur Perspectieven op ondernemerschap / ondernemend gedrag.

Ondernemerschap & Architectuur Maak de relatie visueel m.b.v. twee cirkels

Ondernemerschap & Architectuur Maak de relatie visueel m.b.v. twee cirkels

Ondernemerschap & Architectuur Maak de relatie visueel m.b.v. twee cirkels

Ondernemerschap & Architectuur Maak de relatie visueel m.b.v. twee cirkels

Wat is het? Maak het werk van de architect inzichtelijk voor ons. Maak een tijdlijn van het proces van 1e klantcontact tot after sales.

Kansen & knelpunten Kies twee punten die vanuit een ondernemend perspectief interessant zijn: Waar zit de pijn / knelpunten? Waar zitten kansen? Waar zit onduidelijkheid? Waar zit interesse?

Perspectieven op ondernemerschap Lean Canvas Effectuation Design Thinking

DE REALITEIT Veel bedrijven eindigen zonder middelen, voordat er voldoende klanten zijn Hoe kun je zoveel mogelijk leren ‘voor het einde van de startbaan’? “Iterate or Pivot”

HET LEAN CANVAS

AANNAMES TESTEN 1 op 1 gesprekken Google Adwords campagne Landingspage Go/No-go grens Doel: data verzamelen en analyseren

RISICO’S Grootste risico’s identificeren: Product risico Marktrisico - Wat los je op? Hoe doe je het? Marktrisico Wie is de concurrent? Waarom is het zo moeilijk op te lossen? Klantrisico - Wie heeft de pijn? Hoe groot is die markt?

PERSONA

EMPATHY MAP

ECOSYSTEEM