De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

inct.spiratie 2016: Klantdata bij Vakmedianet

Verwante presentaties


Presentatie over: "inct.spiratie 2016: Klantdata bij Vakmedianet"— Transcript van de presentatie:

1 inct.spiratie 2016: Klantdata bij Vakmedianet
Ceesjan de Vos 23 november 2016 Rotterdam

2 Vakmedianet B2B uitgeverij 1,2 miljoen lezers in 56 niches
DDMA Customer Data Award 2016

3 We leveren informatie- producten voor professionals Én we zijn mediakanaal voor B2B adverteerders
DDMA Customer Data Award 2016

4

5 Wat is er aan de hand in B2B media?
Uitgevers hebben een aantal mooie assets Internet is nu het speelveld, toegankelijk voor iedereen Content-merken (kennis) Leesbereik (data, waardering) Iedereen publiceert (B2B) content Professionals oriënteren zich via Google Lezers (data) Content Uitgevers wáren grotendeels het speelveld Uitgever is één vd spelers Adverteerders Adverteerders Adverteerders bouwen aan hun eigen mediakanalen

6 in de mediabudget- verschuivingen
En dat zie je in de mediabudget- verschuivingen DDMA Customer Data Award 2016

7 De snelste goeier is Content Marketing
DDMA Customer Data Award 2016

8 Als iedereen online content maakt en zoekt, Hoe goed is je VINDBAARHEID ?
DDMA Customer Data Award 2016

9 Hoe goed is de KWALITEIT van je CONTENT?
DDMA Customer Data Award 2016

10 Hoe goed is je TIMING ? DDMA Customer Data Award 2016

11 Hoe GOED is je content? Hoe GOED ben je vindbaar? Hoe GOED is je timing? = RELEVANTIE
Internet is nu het speelveld, voor iedereen toegankelijk… …maar niet iedereen wordt even goed gezien DDMA Customer Data Award 2016

12 = RELEVANTIE Chris Radtke, Ziff Davis DDMA Customer Data Award 2016

13 B2B Lead nurturing / Lead generation
De case van Vakmedianet: “De combinatie van b2b content en data“ levert maximale relevantie op Content Persoonlijke (lees)profielen Content De beste content (marketing) Lezers(data) Adverteerders or get lost in space! Lezers(data) Adverteerders B2B Lead nurturing / Lead generation

14 DDMA Customer Data Award 2016
Terug naar de klant De customer journey in B2B wat weten we er eigenlijk van? DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

15 https://youtu.be/TScmaxQfom8

16

17 DDMA Customer Data Award 2016
70% zoekt content in de fase Bewustwording & Oriëntatie Dus, - Steeds meer, jonge, beïnvloeders (46%) - Steeds meer online searches (12) - 60% overweegt 2 opties/brands - 75% bezoekt je 1 keer 2 leveranciers 1 kans DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

18 DDMA Customer Data Award 2016
70% De content van Vakmedianet richt zich op die 70% Daar leggen we data over vast DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

19 Wie leest wat? Wie bevindt zich waar in de oriëntatiefase?

20 DDMA Customer Data Award 2016
Content / Doelstelling Content / Doelstelling Content / Doelstelling Content / Doelstelling Van die data maken we informatie We stemmen content af op de verschillende fasen Content / Doelstelling Beslissing nemen Beslissing verantwoorden Keuze voor een oplossing Oplossingen verkennen Wil om te veranderen Losser worden van de status quo DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

21 Dat vertalen we in marketing automation
Artikel(en) lezen op websites Mail 1A/B ontvangen Whitepaper 1 downloaden en lezen Dat vertalen we in marketing automation Mail 2A/B ontvangen Whitepaper 2 downloaden en lezen Mail 3 A/B ontvangen Producten Verwijzing inhoudelijke whitepapers Landingspage shop Kopen Beslissing nemen Beslissing verantwoorden Keuze voor een oplossing Oplossingen verkennen Wil om te veranderen Losser worden van de status quo DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

22 DDMA Customer Data Award 2016
Mailflows om interesse- profielen te valideren en te converteren Tonen van specifieke banners en content als we profielen online herkennen DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

23 DDMA Customer Data Award 2016
Dus de lezer bepaalt met zijn/haar lees- en koopgedrag… …welke vervolgcontent hij krijgt. CTO’s, CTR’s zijn 2-3x zo hoog DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

24 DDMA Customer Data Award 2016
Conversie naar: - Relevante lezers, traffic, leads voor adverteerders - Afnemers van Vakmedianet - boeken, opleidingen, databanken, events, magazines, … DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

25 De Aanpak 1. Organisatie commitment content-datastrategie
(Niet alleen de ‘data-club’ driehoog achter) De Aanpak 2. Technische implementatie professionele tools, maar geen IT, wel een duidelijk doel en lean & mean (al na drie maanden operationeel getest) DDMA Customer Data Award 2016

26 DDMA Customer Data Award 2016
Onze marketingomgeving Databronnen: Processen: Toepassingen in-/outbound: DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

27 DDMA Customer Data Award 2016
Geïntegreerde Marketingdatabase Opbouw golden records en profielen -Verzamelen -Matchen -Analyseren -Taggen DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

28 Campaigner tool - Flows - A/B testen
DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

29 Monitoring tool - Content en acties op aanpassen
Afb PowerBI dashboard community Monitoring tool - Content en acties op aanpassen DDMA Customer Data Award 2016 DDMA Customer Data Award 2016

30 Aanpak 1. Organisatie commitment content-datastrategie
(Niet alleen de ‘data-club’ driehoog achter) Aanpak 2. Technische implementatie professionele tools, maar geen IT, wel een duidelijk doel en lean & mean (al na drie maanden operationeel getest) 3. Mensen vaardigheden / cultuuromslag, Specialiseren functies en bestaande functies trainen tegelijk DDMA Customer Data Award 2016

31 Rollen in dit model? In een notendop:
Lezersdata wordt verzameld Wat is het leesgedrag, waar zitten lezers in hun oriëntatie? (Customer Journey info) De Techniek: klantdata integreren De Business: luisteren, doelen stellen, acteren Geïntegreerde Klantdata Relatiedata: klanten en koopgedrag ERP’s / crm Redactie Bind een (online) publiek op de thema’s, de vraagstukken van professionals, via het juiste kanaal. Zowel outbound- als inbound- content. Marketing Pas intelligence en automation toe op de datasegmenten voor relevante vervolgcontent Relatiedata: nieuwsbrieven en websiteregistraties worden centraal vastgelegd eCommerce data wordt via geïntegreerde oplossing vastgelegd Contentdata: lees- en bezoekgedrag wordt via universele scripting ingericht Sales (ook voor Vakmedianet prod.) Doelstellingen bepalen: Leads, Traffic, Thoughtleadership, Conversie! Sales (ook voor Vakmedianet prod.) Doelstellingen bepalen: Leads, Traffic, Thoughtleadership, Conversie?

32 Vakmedianet De kracht van relevantie! Vragen? Customer journey
Content Online Customer journey Buyer persona Lezer 1 op 1 Content Adverteerder 1 op 1 Leads Data automation Marketing/Sales


Download ppt "inct.spiratie 2016: Klantdata bij Vakmedianet"

Verwante presentaties


Ads door Google