Coördinatoren VZ 13 januari 2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Plusgroepen in het basisonderwijs.
Advertisements

Geïntegreerd werken in OH Vereiste in leerplan p 8, 12, 13, 14, 25, 30, 35, 39 … 1.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Memo overleg coördinatoren VZ
Coördinatoren VV 15 januari 2014 verslag 1dpb brugge.
EXAMINEREN IN DE BEROEPSPRAKTIJK
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 04 Les 7 Engagement MEDMEC 04 Les 7.
AD6 in leerplan verzorging
Directievergadering personenzorg
IO-verantwoordelijken
Thuis- en bejaardenzorg/zk
Portfolio in VZ Wenk servicedocument.
Vernieuwing verzorging
Portfolio in VV Wenk servicedocument.
Leraren AD4 verzorging-voeding
31 januari 2014 Verslag in groen
Geïntegreerd werken in VZ Vereiste in leerplan p 8, 12, 13, 15, 27, 32, 37, 38, 56, 69, 78 … 1.
Integrale opdrachten-component voeding
PEDAGOGISCHE STAGE Plantijn Hogeschool.
Muzische vorming Les 6 Vorige lessen Deze les
Evaluatie van de seminaries Onze-Lieve-Vrouw Waver 10 november 2004.
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Netwerk coördinatoren IO
Netwerk VV-AD 678 DPB Brugge – 5 november 2014.
Netwerk VV DPB Brugge – 5 november 2014.
Netwerk coördinatoren VZ
Netwerk VV DPB Brugge – 5 november 2014.
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Workshop evalueren Dcp
WELKOM BIJ ONZE WORKSHOP Leerstof in combinatie van digitaal en papier versie
Netwerk kinderzorg 19 maart 2015.
Netwerk Thuis- en bejaardenzorg / zorgkundige
NETWERK STAGECOÖRDINATOREN DPB Brugge – 5 maart
Bijeenkomst September 2015
Lezen: doe het goed voor
Titel samenkomst 14 januari 2016
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
STUURGROEP KZ 25 februari AGENDA Opvolging vorige bijeenkomst 19 maart 2015 Pedagogisch raamwerk. Alle documenten van de studiedag via onze website:
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Van VMBO naar MBO De doorlopende leerlijn voertuigentechniek.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
STUURGROEP TBZ verslag 25 februari AGENDA Opvolging vorig verslag Gezondheidspatronen en ICF, afstemmen op gebruiker en sociaal netwerk Methodisch.
Netwerk VV-AD 678 DPB Brugge – 5 november 2014.
Stuurgroep GWW 9 maart 2017 verslag.
Bijeenkomst vakcoördinatoren
Coördinatoren VV 14 januari 2016 VERSLAG.
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Coördinatoren VZ 13 januari 2017 Verslag.
Netwerk VV DPB Brugge – 5 november 2014.
Netwerk VV DPB Brugge – 5 november 2014.
Evaluatie 11 scholingsessies: 358 deelnemers (scholen, GGD’en, cateraar samen met school) Evaluatie Brigade: intervisiedag Evaluatie deelnemers: enquête.
Coördinatoren OH-OA verslag 3 februari 2017.
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
INSTRUCTIE SPELER VOLG SYSTEEM SDCP
E-learning E-health & Domotica
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
E health, Domotica en E-learning
Contextrijke taaltaken en vakoverschrijdend werken Marie-Anne Baert Tom Storme.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Instructeursopleiding 2019 Tiel/Oss
Transcript van de presentatie:

Coördinatoren VZ 13 januari 2017

AGENDA 1 Opvolging vorig verslag 2 ICF en Gordon (vraag Oostende P&P) 3 Basisvademecum 4 BKD 5 Evaluatie 6 Portfolio 7 Varia, afspraken, nascholingen …

2 ICF en Gordon Graag praktisch werken rond : hoe patronen van Gordon linken aan ICF schema? Hoe verstaanbaar maken voor de leerlingen? Voorbeelden van oefeningen. Zie vorig verslag Rondvraag? Zie ook basisvademecum!

3 Basisvademecum Met stagedocumenten

Bekijken van basisvademecum Nieuwe documenten / aanvullingen bestaand materiaal

Vragen bij basisvademecum: Hoe gebruiken jullie dit vademecum? Met het volledige team of individueel? Wat missen jullie nog / wat is onduidelijk? Andere vragen?

4 Binnenklasdifferentiatie

Opsplitsing groepen op basis van beginsituatie / voorkeur (20’) GROEP 1 Filmpje BKD large Beginsituatie: Uitleg omtrent BKD nog niet gekregen GROEP 2 Artikel personenzorg zelfstandig lezen Beginsituatie: voldoende informatie BKD, maar artikel personenzorg nog niet (grondig) gelezen GROEP 3 Artikel personenzorg toegelicht door begeleiders (mogelijkheid om extra vragen te stellen) GROEP 4 Filmpje BKD mini + discussie in kleine groep aan de hand van mythes Beginsituatie: voldoende informatie BKD + artikel personenzorg gelezen

Ordeningskader BKD Opdrachten / leerinhouden Leermiddelen

1 3 2 4 5 6 7

Voorbeelden uit eigen praktijk Per 3 aan tafel Per item (7) BKD een blad op tafel. Blad doorschuiven naar volgende groep Vergelijken eigen blad en blad begeleiding Einde in plenum: 1 tip per deelnemer en Hoe ga je hiermee verder aan de slag in team op school?

5 Evaluatie Zie document in servicedocument p 48 + document directies Personenzorg

Verschillende mogelijkheden met voor- en nadelen Evalueren per vak of cluster of thema Evalueren per AD en stage apart Evalueren per AD met stage inbegrepen Punten of waarderingen Samentellen voor deliberatiecommissie

Kritische vragen voor het team Hechten we voldoende belang aan wat we belangrijk vinden voor een beginnende verzorgende in lessen en stage? Dit betekent aanleren, begeleiden en beoordelen! Klopt de puntenverdeling, gewichten met wat we belangrijk vinden? Mogen lln groeien? Is die groei ook opgenomen in het systeem bv via criteria, leerlijn doelen? Wordt ook de samenhang tussen doelen begeleid en beoordeeld? Is het systeem doorzichtig voor lln?

6 Portfolio

Portfolio Volgt het portfolio datgene wat we begeleiden en beoordelen? Is het een samenhangend systeem met wat gebeurt in de lessen en op stage? Is het een groei instrument? Wordt het op geregelde tijdstippen gebruikt?

7 Varia, afspraken, nascholingen … zie mededelingen en site!