Deskundigheid in Creatief vermogen Utrecht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
voor Leonardo Colleges
Advertisements

Gent, scheppende stad Gent 2020 Stadscongres VGC 25 februari 2009.
Loopbaanontwikkeling
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Wie is La Fontaine? Anneke van Doorn Jolanda van der Steen
Ben jij bekwaam in 2013? Onderzoek van het Ruud de Moor Centrum naar bekwaamheden van de mbo docent. Magda Bruin.
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Studiedag voor zorgcoördinatoren en zorgteams 18 november - Brussel
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
CANON Cultuurcel VISIE “Jonge mensen uitdagen om hun sterktes te ontdekken en die taal te ontwikkelen die hen het beste ligt” Peter Adriaenssens MISSIE.
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
Onze kansrijke samenwerking. Waarom veranderen?
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
Begeleiding van experimenterende alcohol- en druggebruikende jongeren Werkgroep onderwijs, werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
Transdisciplinaire projecten
1 Pilotproject Werken naar Vermogen Doel pilot Ontwikkelen en invoeren van een ontwikkelmethodiek voor de brede doelgroep Ontwikkelen en invoeren van een.
Deskundigheidsbevordering binnen RADAR
“ Op weg naar……..” Vitaliseringstraining voor het primair onderwijs.
Een project van de Korengroep
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Studiecoaches voor (HBO/ WO) studenten met een vorm van autisme
Centrale facilitering van personeelsprocessen
Een jaar verder Vernieuwing examenprogramma CKV
Return to Sender.
Loth van Veen Annemieke Offerman Joris Borgdorff
. Reacties tot nu toe………………………….. Veenlab. . Waaruit bestaat de pilot? Veenlabproject: Veenlab kennisrotondeproject. Veenlabmethode: de methode waarmee.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Prioritaire nascholing CompetentieontwikkelingHulpbronnen ontwikkelen Werken aan Positive states of mind Relatie sociaal model en HGW. Het.
Ondersteunt ouders/leerling bij weigering in een school. Bemiddelt tussen ouders en school, sensibiliseert scholen, faciliteert het inschrijvingsrecht,
De Onderwijsspecialisten | Dienstverlening Dennis Arnold Utrecht, 5 november 2014 Computeradvies 2.0 Best practice ICT en speciaal onderwijs Dennis Arnold.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Persoonscertificering. Waartoe? Nederland heeft Q nodig Wij zijn trots op ons werk en beroep Wij zijn vakgenoten die een hoogwaardig niveau nastreven.
Audit SDV. Wat is een audit? Waarom een audit? Hoe werkt een audit?
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Cultuureducatie met Kwaliteit in Oldenzaal. Cultuureducatie met Kwaliteit Rijksregeling voor de periode –1 e tranche: 2013 en 2014 –2 e tranche:
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
ETwinning Belgium Flemish Community EPOS 2013 EPOS 2016.
INFORMATIEAVOND 25 FEBRUARI Onderwijs dat leeft!.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Schoolmaatschappelijk werk. Betekenis Schoolmaatschappelijk werk biedt een goede aanvulling voor vragen die niet direct onderwijs gerelateerd zijn. Schoolmaatschappelijk.
ICC Module Dans op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
ICC Module Drama op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / Instelling.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Friesland,Kop van Overijssel & Noordoostpolder Kwartiermakers po Anke Postma en Jimke Nicolai & Kwartiermaker vo Margriet Buwalda.
ICC Module Muziek op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Professionalisering en intervisie
Samen professionaliseren: Informeel leren in de werkplaats
KNVB Opleidingen.
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Informatieavond vwo 5 21 september 2017
Thema extra kansen (website) in het LOP BaO en SO Genk
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Werken zonder te beperken – Het programma
Basisschool St. Lambertus September 2018
Menukaart Gespreksleidraad
jaarplan en speerpunten
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Versterk de Jobcoach IN de school
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren Tip! Hier beginnen met een startvraag: waar.
Transcript van de presentatie:

Deskundigheid in Creatief vermogen Utrecht

3 niveaus Creatief vermogende leerkracht in de klas Voor wie? Alle leerkrachten die dat willen Waar: op eigen school in eigen Creatief Partnerschap Door wie: culturele partner eventueel in samenwerking met HKU/ andere partners Creatief vermogende trainer in het partnerschap/ netwerk Voor wie? culturele partners en ICC’er uit elk partnerschap plus vakdocenten Waar: in stedelijke groep Door wie: HKU of getrainde partners Creatief vermogende coach op de school/ in het partnerschap Voor wie? Kartrekkers in de school, culturele partners Waar: in deelnetwerk met meerdere scholen of in stedelijke groep Door wie: HKU of getrainde partners

In de klas: Creatief Vermogende leerkracht Hoe? Gemeenschappelijk CVU ontwerp o.l.v HKU Aanvullende training voor partners om het uit te voeren Borging Kwaliteit: Intervisie voor trainers tijdens uitvoering Praktisch: 2 modulen van 20 uur waarvan 5 zelf werkzaam Certificaat: CVU/HKU en leraren register? Start deel 1 : september 2017. Voor die culturele partners die niet zelf willen uitvoeren: HKU of andere culturele partner? Wat? Grondhouding kennis van een aantal basis werkvormen kan verbinden aan diamant Creatief vermogen (deel 2( 2018) : kan zelf werkvormen ontwerpen)

In partnerschap, netwerk: Creatief Vermogende trainer Hoe? Ontwerp op basis van pilot HKU Borging Kwaliteit: 1. Alle C.P’s die CV leerkracht in de klas geven, nemen deel aan deze training 2. daarna: zelfsturende intervisiegroepen van mensen die deze training geven met jaarlijkse externe input? Praktisch: 1 module van 20 uur plus 10 zelfwerkzaam, 1x individuele coaching Certificaat: CVU/HKU en leraren register? Start: september 2017 Wat? Kan een op maat training ontwerpen voor een schoolteam. Kan creatief vermogen inhoudelijk onderbouwen met theorie en modellen. Weet creatieve grondhouding op te roepen bij leerkrachten Creatief proces uitlokken Leervragen verdiepen groepsprocessen tussen volwassenen Procesgericht werken, reflectie stimuleren kan verbanden over de grenzen van disciplines leggen Kan basiswerkvormen identificeren en overdraagbaar maken Kan tussen disciplines verbanden leggen

In de school, partnerschap: Creatief Vermogende coach Hoe? Ontwerp op basis van pilot HKU Borging Kwaliteit: zelfsturende intervisiegroepen van mensen die deze training geven met jaarlijkse externe input? Praktisch: 1 module van 25 uur plus 5 zelfwerkzaam, 1x individuele coaching Certificaat: CVU/HKU en leraren register Start : september 2017. Wat? 1. herkent individuele leervraag collega en kan die aanscherpen 2. Reflectietools voor volwassenen 3. draagvlak 4. (peer)coaching in de klas en in werkgroep 5. kan interveniëren op verschillende interventie niveaus