Definitie Smart Industry

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Golfbeweging in de maatschappij
Advertisements

Wat doet e-cultuur? Klaas Kuitenbrouwer, Kunstraad Groningen, 7 maart 2010.
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Bedrijfspresentatie Promavise
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
Stadsontwikkeling vooruit
Download het volledige whitepaper via Deze presentatie geeft een samenvatting van het gelijknamige whitepaper. Het volledige whitepaper.
Kansen in Hebei en Shanghai Pudong Dutch Sino Business Promotions En Kamer van Koophandel Den Haag.
Denken in versnelling en Groei
Strategische partnerschappen 2014 – 2020
Kennisagenda Transport & Logistiek
Toekomst van de e-Infrastructuur
Presentatieoverzicht Organisatie EcoNedwerk EcoNedwerk afvalconcept Afvalconcept-cyclus Aanpak EcoNedwerk om beoogde uitgangspunten te verwezenlijken EcoNedwerk.
Netwerk en Innovatie ARK De Innovatie broedplaats.
Danaë Schallenbergh Pieter-Jan Van Aeken
Strategie Algemeen Porter.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
H12 Internationale marketing
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Wie zijn wij?. Visie: 3d printen zal onze wereld veranderen op gebied van product design, ontwikkeling en produceren. Door de steeds vernieuwende technologie.
Grafimedia, een Smart Industry? Albert Noppen en Roelof Janssen.
Recordkeeping - naar een digitaal archief
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
Het Nieuwe Werken eWerkplek Caroline Hovenkamp, Programma manager HNW September 2015.
© CGI Group Inc. CONFIDENTIAL Pilot ‘Jouw Energie Moment’ Perspectief vanuit een IT speler 6 oktober 2015 Jos Siemons.
#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Roelof Janssen, Where are we going ? WebToPrint.
Company overview 2015 Founded 1954 Privately owned 1 st Tier system supplier m 2 high tech manufacturing space 100% subcontractor > 400 FTE Revenue.
3. Taakgericht én procesgericht leveren van ICT voorzieningen.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Richard van Gemert 2 april 2013 Keyport Biobased Zevenellen.
Groningen Internationaal Kansen benutten via Europese Programma’s EU-coördinator Jenny Otten Provincie Groningen.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
D E INVLOED VAN DE INTERNATIONALE HANDEL OP HET BBP.
Een groep maatschappelijke organisaties hebben samen met het Rijk de handen ineen geslagen om waar mogelijk versnelling te realiseren Deze ‘RACE’ coalitie.
Haven van Antwerpen – Circulaire Economie. Langetermijnvisie 2.
Symposium Groene Groei
Hogescholen en Kennisvalorisatie
Business Process Management
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Gregory, Kevin, Peter, Pim
van specialist naar generalist L&D-professional wordt Business Partner
Big Data woensdag 15 februari 2017.
Bibliotheekcoöperatie voor digitale innovatie
Toekomstige veranderingen:
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Directeur Ketenstandaard
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Big Data.
Master Class: Sturen van infrastructuren – de publieke waarde(n) van netwerken Maatschappelijke kosten van de voortgaande privatisering van infrastructuur.
Staf Depla Van Poeljelezing
Big Data.
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Smart Technologies in public safety
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Servitisation of data analytics models: strategic options and challenges Inspiratiesessie SLF Summit 2018.
PROJECTEN.
Slimmer werken door Automatiseren
Transcript van de presentatie:

Definitie Smart Industry Smart Industry gaat over de digitalisering van de industrie. Het draait om de combinatie van de inzet van productietechnologie (lopende banden, robots, 3D printen etc), software, in een netwerkomgeving. Wat is Smart Industry? Met de ontwikkeling van Smart Industry wordt gedoeld op de verregaande digitalisering en verweving van apparaten, productiemiddelen en organisaties (het ‘internet of things’) waardoor nieuwe manieren van produceren, nieuwe business modellen en nieuwe sectoren ontstaan. Smart Industries zijn industrieën die een zeer flexibele productiecapaciteit hebben in termen van het product (specificaties, kwaliteit, design), volume (hoeveelheid), timing (levertijd), grondstoffen- en kosten efficiëntie. Hierdoor, en door een sterk digitaal geïntegreerde toeleveranciersketen, is het mogelijk voor iedere klant ‘op maat’ producten en diensten te leveren. In Smart Industry wordt het mogelijk uit grote en diverse informatiestromen nieuwe business te creëren op basis van nieuwe, deels op elkaar inwerkende, nieuwe technologieën zoals: big data processing, het Internet of Things, nieuwe generatie adaptieve robots, 3D printing, nanotechnologie en miniaturisering en nieuwe sensortechnologie.

Strategie voor Smart Industry (1)

Strategie voor Smart Industry (2)

Kennisagenda Route Smart Industry in de nationale wetenschapsagenda HTSM Roadmap Smart Industry 2016 NWO/STW call van €3,6 mln. met 6 projecten Voor HBO een KIEM Smart Industry call van 1 mln. Staat nog open.

Implementatie agenda 2018-2021 Opschalen & versnellen Focus van awareness naar aan de slag Bedrijven sturen en organiseren mee Fieldlabs Impact realiseren op Europese schaal Kennisdelen Skillsontwikkeling internaliseren Samen met de regio Intensivering van samenwerking land-regio. Benutten kracht van de regionale netwerken