2/6/2018 Marketingplan Uw naam.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

STRATEGISCHE PLANNING
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Project Bedrijf Presentator
Aanzet tot strategisch denken
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Het maken van een PR/Marketingplan
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Commercialisatie Fietsen
4 P´s en 3 R-en MK01.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoe kan het jou veranderen?
Marketing presentatie
Beleidsvoering naar groei
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Business Marketing Management
Marketingproject-communicatieplan
Marketing Marketingoriëntatie
[Productnaam] Marketingplan
Het nut van Business Planning
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
MARKETINGMIX.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Marketing 5 havo.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Strategische Businesspartner
Informatie management HC2
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Marketingplan [Productnaam]
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Evaluatie [projectnaam]
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Project Bedrijf Presentator
Project Naam van bedrijf Presentator
Degene die de presentatie verzorgt
[Productnaam] Marketingplan
Een product of dienst verkopen
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Presentatie bedrijfsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Rapportage van voortgang of status
Projectnaam | Bedrijfsnaam | Naam presentator
Evaluatie [Projectnaam]
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
International Business Practice
[Naam project] [Naam presentator]
Transcript van de presentatie:

2/6/2018 Marketingplan Uw naam

Marktoverzicht Markt: verleden, heden en toekomst 2/6/2018 Marktoverzicht Markt: verleden, heden en toekomst Evalueer veranderingen in marktaandeel, leiderschap, deelnemers, marktverschuivingen, kosten, prijsstellingen en concurrentie.

2/6/2018 Productdefinitie Beschrijf het product of de service dat of die op de markt wordt gebracht

Concurrentie Overzicht van de concurrentie 2/6/2018 Concurrentie Overzicht van de concurrentie Geef een overzicht van de concurrenten in dit segment en bespreek hun sterke en zwakke punten. Vergelijk het product van elke concurrent met het nieuwe product

Positionering Positionering van product of dienst Klantbelofte 2/6/2018 Positionering Positionering van product of dienst Baken het product af in de markt ten opzichte van concurrerende producten Klantbelofte Vat de voordelen samen die het product of de dienst voor de klant heeft

Communicatiestrategie 2/6/2018 Communicatiestrategie Boodschap per doelgroep Demografie van doelconsument

Verpakking en vervulling 2/6/2018 Verpakking en vervulling Productverpakking Bespreek form-factor, prijsstelling, look en strategie Bespreek de levering van artikelen die niet direct bij het product worden verzonden Kosten van goederen Bespreek de kosten van de goederen en de stuklijst op hoog niveau

Lanceringsstrategie Lanceringsplan Promotiebudget 2/6/2018 Lanceringsstrategie Lanceringsplan Als het product wordt aangekondigd Promotiebudget Laat begeleidende documenten rondgaan met gedetailleerde budgetgegevens

Public relations Strategie en uitvoering Pr-strategie 2/6/2018 Public relations Strategie en uitvoering Pr-strategie Voornaamste punten van pr-plan Zorg voor een vervangend pr-plan, inclusief publicatieagenda, spreekbeurten, vergaderschema's enzovoort

Publiciteit Strategie en uitvoering Overzicht van strategie 2/6/2018 Publiciteit Strategie en uitvoering Overzicht van strategie Overzicht van media en timing Overzicht van reclame-uitgaven

Overige promotieactiviteiten 2/6/2018 Overige promotieactiviteiten Direct marketing Overzicht van strategie, hulpmiddelen en timing Overzicht van responsdoelen, doelstellingen en budget Externe marketing Afspraken op het gebied van co-marketing met andere bedrijven Marketingprogramma's Overige promotieprogramma's

Prijsstelling Prijsstelling Beleid 2/6/2018 Prijsstelling Prijsstelling Bespreek de specifieke prijsstelling of prijsstellingsstrategie Vergelijk met soortgelijke producten Beleid Bespreek het beleid met betrekking tot de prijsstelling

Distributie Distributiestrategie Distributiekanalen 2/6/2018 Distributie Distributiestrategie Distributiekanalen Bespreek de distributiekanalen Distributie volgens kanaal Toon plan met distributiepercentage voor elk kanaal - een cirkeldiagram kan nuttig zijn

Verticale markten/segmenten 2/6/2018 Verticale markten/segmenten Kansen verticale markten Bespreek de kansen in de diverse marktsegmenten Sta stil bij de distributiestrategieën voor deze markten of segmenten Sta stil bij de rol van externe partners bij de distributie naar verticale markten

Internationaal Internationale distributie 2/6/2018 Internationaal Internationale distributie Sta stil bij de diverse distributiestrategieën Bespreek de problemen die verband houden met internationale distributie Internationale prijsstellingsstrategie Lokalisatie Sta stil bij de eisen waaraan productvarianten moeten voldoen

Maatstaven voor succes 2/6/2018 Maatstaven voor succes Doelstelling voor eerste jaar Doelstelling voor daaropvolgende jaren Succesparameters Vereisten voor succes

Schema Hoogtepunten voor komende 18 maanden Tijdsinstelling 2/6/2018 Schema Hoogtepunten voor komende 18 maanden Tijdsinstelling Sta stil bij de timing van de stappen die essentieel zijn voor een succesvolle campagne