De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11."— Transcript van de presentatie:

1 Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11

2 11.2 Kanaal: Externe factoren: Klant: B2B - B2C Product: convenience – specialty Vraag: status – noodzaak Concurrentie:geen – veel Juridisch/Gebruiken: verboden - gewoonte

3 Factoren die breedte beïnvloeden: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

4 11.3 Structuur van kanaal: Marktdekking (kanaalbreedte) Kanaallengte Controle Mate van integratie

5 Structuur kanaal:(kanaalbreedte) marktdekkingstrategieën: Intensief Selectief Exclusief

6 marktdekkingstrategieën ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

7 Verticale integratie ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

8 11.4 Controleren en managen Selecteren tussenpersonen Overeenkomst afsluiten Motiveren Controleren Ontbinden

9 11.5 Fysieke distributie Transport Opslag en overslag Verpakking 11.7 Documenten ((B/L, CMR, C v O)

10 Exportdocumenten Transportdocumenten (Bill of lading / CMR / Airway bill) Oorsprongdocumenten (Certificaat v. oorsprong / Eur-1) Overige documenten (administratieve documenten / vergunningen) Internationale marketing

11 11.8 Douane "Automated Import System", inklaren in vrije verkeer toe laten overal in de Europese Unie, ongeacht de fysieke locatie van de goederen. De gegevens worden slechts een keer aangeboden. "Communautair Douane Wetboek" alle douaneregelingen van de Europese Unie, zijn opgenomen. “SAGITTA”: Systeem voor Automatische Gegevensverwerking met betrekking tot Invoeraangiften met Toepassing van Terminals voor het doen van een Aangifte Internationale marketing

12 Kanaalbeslissingen: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

13 Internationale promotie: Eigenlijk: communicatie

14 internationale reclameblunders: chocola met de naam: Crap (poep), “Nothing sucks like Electrolux?” Campagne in Midden Oosten:

15

16 internationale communicatie ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

17 communicatie-instrumenten (media) ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

18 internationale communicatie: ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

19 direct mail (databasemarketing) en persoonlijke verkoop ©Internationale Marketing (Hollensen) Pearson

20 Viral Marketing: mond-tot-mondreclame via internet over: product, reclame boodschap via o.a. mail, MSN, hyves ed. voorbeeld: inloopkast reclame van Heineken

21 ????


Download ppt "Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11."

Verwante presentaties


Ads door Google