2/6/2018 Marketingplan Uw naam
Marktoverzicht Markt: verleden, heden en toekomst 2/6/2018 Marktoverzicht Markt: verleden, heden en toekomst Evalueer veranderingen in marktaandeel, leiderschap, deelnemers, marktverschuivingen, kosten, prijsstellingen en concurrentie.
2/6/2018 Productdefinitie Beschrijf het product of de service dat of die op de markt wordt gebracht
Concurrentie Overzicht van de concurrentie 2/6/2018 Concurrentie Overzicht van de concurrentie Geef een overzicht van de concurrenten in dit segment en bespreek hun sterke en zwakke punten. Vergelijk het product van elke concurrent met het nieuwe product
Positionering Positionering van product of dienst Klantbelofte 2/6/2018 Positionering Positionering van product of dienst Baken het product af in de markt ten opzichte van concurrerende producten Klantbelofte Vat de voordelen samen die het product of de dienst voor de klant heeft
Communicatiestrategie 2/6/2018 Communicatiestrategie Boodschap per doelgroep Demografie van doelconsument
Verpakking en vervulling 2/6/2018 Verpakking en vervulling Productverpakking Bespreek form-factor, prijsstelling, look en strategie Bespreek de levering van artikelen die niet direct bij het product worden verzonden Kosten van goederen Bespreek de kosten van de goederen en de stuklijst op hoog niveau
Lanceringsstrategie Lanceringsplan Promotiebudget 2/6/2018 Lanceringsstrategie Lanceringsplan Als het product wordt aangekondigd Promotiebudget Laat begeleidende documenten rondgaan met gedetailleerde budgetgegevens
Public relations Strategie en uitvoering Pr-strategie 2/6/2018 Public relations Strategie en uitvoering Pr-strategie Voornaamste punten van pr-plan Zorg voor een vervangend pr-plan, inclusief publicatieagenda, spreekbeurten, vergaderschema's enzovoort
Publiciteit Strategie en uitvoering Overzicht van strategie 2/6/2018 Publiciteit Strategie en uitvoering Overzicht van strategie Overzicht van media en timing Overzicht van reclame-uitgaven
Overige promotieactiviteiten 2/6/2018 Overige promotieactiviteiten Direct marketing Overzicht van strategie, hulpmiddelen en timing Overzicht van responsdoelen, doelstellingen en budget Externe marketing Afspraken op het gebied van co-marketing met andere bedrijven Marketingprogramma's Overige promotieprogramma's
Prijsstelling Prijsstelling Beleid 2/6/2018 Prijsstelling Prijsstelling Bespreek de specifieke prijsstelling of prijsstellingsstrategie Vergelijk met soortgelijke producten Beleid Bespreek het beleid met betrekking tot de prijsstelling
Distributie Distributiestrategie Distributiekanalen 2/6/2018 Distributie Distributiestrategie Distributiekanalen Bespreek de distributiekanalen Distributie volgens kanaal Toon plan met distributiepercentage voor elk kanaal - een cirkeldiagram kan nuttig zijn
Verticale markten/segmenten 2/6/2018 Verticale markten/segmenten Kansen verticale markten Bespreek de kansen in de diverse marktsegmenten Sta stil bij de distributiestrategieën voor deze markten of segmenten Sta stil bij de rol van externe partners bij de distributie naar verticale markten
Internationaal Internationale distributie 2/6/2018 Internationaal Internationale distributie Sta stil bij de diverse distributiestrategieën Bespreek de problemen die verband houden met internationale distributie Internationale prijsstellingsstrategie Lokalisatie Sta stil bij de eisen waaraan productvarianten moeten voldoen
Maatstaven voor succes 2/6/2018 Maatstaven voor succes Doelstelling voor eerste jaar Doelstelling voor daaropvolgende jaren Succesparameters Vereisten voor succes
Schema Hoogtepunten voor komende 18 maanden Tijdsinstelling 2/6/2018 Schema Hoogtepunten voor komende 18 maanden Tijdsinstelling Sta stil bij de timing van de stappen die essentieel zijn voor een succesvolle campagne