Competenties van de inkoper anno nu

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Scouting Academy in je groep: Waar begin je??. Opbouw A.Wat is belangrijk B.Stappenplan C.Vervolg en vragen.
NVP bijeenkomst Willen is Kunnen Friesland Bank.
Workshop AO binnen de bestaande structuur
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
NVP Strategische personeelsplanning en talent management
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
Onderzoek naar benodigde competentie voor logistici in de praktijk
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
zelfsturend portfolio-onderwijs:
competentie ontwikkeling en assessment
Korte introductie tot het principe
Een theoretische verkenning
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
De kracht van focussen Volgehouden aandacht en concentratie centraal Executieve functies in de dagelijkse praktijk op school en thuis.
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
Tijdsplanning (intern voor Monica en Antoinet)
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Functiewaarderen workshop OOP
Social work Week 2.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Wjk.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 9. VANDAAG:  Herhaling lesstof en leerstof van alle bijeenkomsten.  Pak pen en papier en ga in 2-tallen zitten.  Neem.
Online tool for self eValuatioN of Key Competences in adulT AGE Anja Zonneveld PLATO, Universiteit Leiden Grundtvig Project VINTAGE -online tool for self.
23 november 2015 S.e.m. (Stefan) Schoenmakers Projectmanager TOPFIT Operations / Staf TOPFIT Jij gaat toch zeker zelf over je eigen toekomst!
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Zorginkoop op weg naar volwassenheid NEVI Inkoopdag 23 juni 2016 Prof dr ERIK M VAN RAAIJ PETER DOHMEN
Groep 4 Begrijpend lezen lezen
MVI ambities opstellen doe je samen
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Prestatieinkoop Aanbestedingsvorm waarbij u zelf de kwaliteit bepaalt
Competenties van de inkoper anno nu
Aanbesteding HHs Collegeweb.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Inkopen met impact? Zo doe je dat! PIANOo-congres 2017
Passend onderwijs.
Agenda in Slim Agenda in Slim is een kantoor agenda
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Les 1: Brainstorm en kennismaken
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
De organisatie en implementatie van IHT
Financiële zelfredzaamheid
Workshop ‘Uw pensioen’
Ouders en school samen Maart 2016
Duurzame inzetbaarheid
Koppeling visie en praktijk
Koplopergroep ‘Circulaire hotels’
Workshop “de coachende praktijkopleider”
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Van zorgen voor naar zorgen dat…
Duurzame inzetbaarheid
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Kansenscanner Natuurinclusieve landbouw
Bewust aanbesteden Inspelen op marktbewegingen door gebruik van data
Helicopterview Aansluitend op de vorige spreker nemen wij jullie mee: niet in de trauma helikopter maar, als symbool van helicopterview want zoals bij.
BoekStart en vrijwilligers in de Bibliotheek
Transcript van de presentatie:

Competenties van de inkoper anno nu #pcongres PIANOo-congres 2017 Competenties van de inkoper anno nu SHEET ALGEMEEN PIANOo Brigitte Broekert (strategisch adviseur inkoop Waterschap Vechtstromen) Elianne van Rooden (beleidsmedewerker inkoop- en aanbestedingsbeleid Rijk) Loek van Beurden (directeur Pro 10 Inkoopadvies) Kerncompetenties

VOORSTELLEN Brigitte Broekert Elianne van Rooden Loek van Beurden Inkoopcompetenties 2 Kerncompetenties

DOEL VAN DEZE BIJEENKOMST Beeld vormen van cruciale competenties Aanname dat dit situationeel is Daarom werken a.d.h.v. vereenvoudigd inkoopvolwassenheidsmodel (3 niveaus) Inkoopcompetenties 3

inkoopvolwassenheidsmodel Inkoopcompetenties

opdracht Wat voor inkoopcompetenties zijn cruciaal? focus op 4 veelvoorkomende situaties: “stable steady state” niveau 2 en 3, uitvoerende taken “transitie” ontwikkeling van niveau 1 naar 2 resp. van niveau 2 naar , richten en inrichten Inkoopcompetenties

4 situaties, iedere tafel één situatie Benoem cruciale competenties voor uitvoerende taken op niveau 2 door Tafel 1 en 2 Benoem cruciale competenties voor uitvoerende taken op niveau 3 door Tafel 3 en 4 Benoem cruciale competenties om de transitie van niveau 1 naar niveau 2 te maken (taken richten en inrichten) door Tafel 5 en 6 Benoem cruciale competenties om de transitie van niveau 2 naar niveau 3 te maken (taken richten en inrichten) door Tafel 7 en 8 Inkoopcompetenties

Wat vind u op uw tafel? Op de tafel vind u Flipovervel met tafelvraag wn taken Post it (2 kleuren) Lijst met competenties Het volwassenheidsmodel Inkoopcompetenties

Wat moet u doen? Ga met elkaar in gesprek en beantwoord uw tafelvraag op flip over: Cruciale competenties (kleur 1) Nice to have (kleur 2) Totaal maximaal 10 competenties Inkoopcompetenties

resultaten Wat zien wij als we de resultaten vergelijken? Beschikt uw organisatie over de competenties? Zo ja, waar? Zo nee, hoe voorzien in de competenties? Wat moet er gebeuren? Inkoopcompetenties

Wat kunt u doen met dit resultaat? Intern taken (her)formuleren en competenties a.d.h.v. de lijst erbij benoemen. Ambities bepalen. Vervolgens onderzoeken waarover u respectievelijk uw collega’s beschikken en waar sprake is van een kloof. Plan ontwikkelen deze kloof te overbruggen bijv. andere samenstelling team of POP of deelnemen aan competentiegerichte opleidingen of ambitie bijstellen. Naar uzelf kijken en bepalen bij welk van de 4 situaties u het beste past, bijvoorbeeld niveau 2 of juist in staat om de verandering tot stand te brengen. Inkoopcompetenties

afsluiting Interesse om dit najaar in een vervolgsessie samen dit thema verder uit te diepen? Dan pakken wij dit op! Meld je aan bij één van de sprekers of geef dit door bij stand 11 (Pro 10 Inkoopadvies). Daar kunt u ook op ludieke wijze uw competentie aanpassingsvermogen testen via de spiegelkast. Inkoopcompetenties