Zorg & technologie Fieldlab.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tips voor een goede PowerPointpresentatie
Advertisements

Groep 1: Thematiseren “Fietswinkel”
Hogescholen in Dialoog
Lesgeven en begeleiden
Probleem gestuurd onderwijs
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Anamnese Opnamegesprek.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Kennismaking (vraag 1 en 2 op de voorkant, 3 en 4 achterop)
De Schrijfcarrousel School voor Schrijftraining. Uitgangspunten Motivatie – games – gamification Aansluiting – kwaliteiten – Appreciative inquiry.
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
Kinderen en hun sociale talenten
Inleiding parallelprocessen.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Communicatie met ouders
Workshop ‘visieversneller’
International Business College Iets voor uw zoon/dochter?
voor familie en vrienden van
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Hoe vertel je een verhaal? sectorwerkstuk 4 mavo.
Gespreksvaardigheden Gelukkig nieuwjaar!!!. urele_gespreksvoering.html?id=HjQ9lxA4Qm MC&redir_esc=y
International Business College Iets voor jou! Voorlichting VMBO 3/4 Januari 2015.
International Business College Iets voor jou! Ouderavond profielkeuze Januari 2015.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Presentatie van de Training Goed in gesprek
1 H3: Analoge communicatie  Interpretatie  Taalgebruik  Stemgebruik  Lichaamstaal  Kleding  Uiterlijk  Persoonlijke verzorging.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
WELKOM! Workshop … een bok op de haverkist 18 maart 2016
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Gesprekstechnieken Trainers: Jasper Kroeger Tom Kievit
Regio.
Passend onderwijs.
Workshop EPD/ECD.
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
De veranderende rol van de IB
Reflecteren even pas op de plaats
Feedback geven en krijgen
© UNIEK IN DE KLAS.
Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries
Profiel- en vakkenkeuze
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Hoe is Zanzu.nl te gebruiken?
5 rollen van de docent : verdieping
E-learning, E-health & Domotica
Duurzame inzetbaarheid
Samenwerken aan veiligheid voor het hele gezin
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Duurzame inzetbaarheid
“Context-concept in je eigen lessen”
Gesprekstechnieken Les 5.
Slim tellen.
Begeleiden Les 7.
Ondersteunen bij wonen
Gesprekstechnieken Les 1.
Les 4: Observeren Les 4:
Gesprekstechnieken Les 6.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Intensieve begeleiding
Les 2 Begeleidingskunde Hoe assertief ben jij?
Slim tellen.
gesprekstechnieken Les 2
Cijferloos lesgeven bij talen
Reanimeren en gebruik AED
Ouderenmishandeling in migrantenfamilies
Workshop Zorg en Technologie
Transcript van de presentatie:

Zorg & technologie Fieldlab

Digitale vaardigheden test? om een beeld te krijgen van je eigen digitale vaardigheden

Hulpverlening op afstand Beeldbellen Hulpverlening op afstand

Aandachtspunten bij beeldbellen Laat het beeld niet afleiden Zorg voor de juiste ‘beeldvulling’ Schouderbreedte 15 – 20 cm onder de kin Recht voor gefilmd Wek niet de suggestie dat er buiten beeld iets gebeurt Zorg voor passende kleding en uiterlijk Zorg voor de juiste belichting Check je camera voordat je gaat bellen Zoek een neutrale achtergrond Taal Spreek rustige en korte zinnen Check het geluid van je microfoon Herhalen, samenvatten en concluderen!!

Zelf aan de slag… Maak groepje; opgesplitst in twee (liefst min. 2 pers. per rol) Vpk, cliënt, observanten Vpk en cliënt zitten in andere ruimte Observanten gebruiken observatielijst Cases ±7,5 min gesprek, ±2,5 min nabespreken 2 rondes (dus totaal: 20 min) Terugkoppeling in grote groep

Terugkoppeling Hoe was het om te doen? Waar liep je tegen aan in het contact? Wat was er anders dan face-to-face contact? Stel dat je een collega-vpk moet vertellen wat je eerste ervaringen zijn met het verlenen van zorg op afstand. Welke aandachtspunten zou je daarbij noemen? Zou je in deze casus beeldbellen willen blijven inzetten als vpk? Waarom wel/niet? Zijn er nog andere vragen/punten?

Wat betekent dit voor jou als docent? Wat kan je al toepassen waar je goed in bent? Wat is een uitdaging voor je? Wat heb je nodig voor je ontwikkeling? Zijn er nog andere vragen/punten? Na afsluiting van het gesprek de volgende vragen bespreken: (20 min) hoe was het om te doen? Waar liep je tegen aan in het contact? Wat was er anders dan face-to-face contact? stel dat je een collega-vpk moet vertellen wat je eerste ervaringen zijn met het verlenen van zorg op afstand. Welke aandachtspunten zou je daarbij noemen? Zou je in deze casus beeldbellen willen blijven inzetten als vpk? Waarom wel/niet?

Bedankt!