Klankbordsessie 2 december 2015

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieavond Actieplan Wonen
Advertisements

Duurzaam mobiliteitsbeleid Jan Cornillie, Adjunct-Kabinetschef van de Vlaamse minister van Mobiliteit 9 november 2007.
Open data FWD Titel presentatie
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Toekomst-agenda Snelfietsroutes werken aan de schaalsprong en een breed draagvlak voor regionale netwerken van snelle fietsroutes Mobiliteit & duurzaamheid,
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Verkeersplan Binnenstad
Mensen maken de wijk Herijking wijkgericht werken Wim Kemp Wethouder voor welzijn, onderwijs, cultuur en wijkontwikkeling 10 december 2010.
Stationsomgeving - 29 juni
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
Fietsbeleid in Culemborg
Inhoud Presentatie Aanleiding Verder Organisatie en fasen
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
MEE OP WEG Meedoen in het (maatschappelijk) verkeer
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Informatieavond 19 april 2010
Wet Maatschappelijke Ondersteuning Januari Achtergronden (1) Vermaatschappelijking van de zorg. Mensen met veel zorgbehoeften willen in de maatschappij.
Opzet presentatie Doelstelling en uitgangspunten Wat is bereikbaarheid? De aanpak Stand van zaken Tot slot.
Beleidsnota Mobiliteit Toelichting aan de pers 30 november 2004 Kathleen Van Brempt Vlaams minister van Mobiliteit, Sociale Economie en Gelijke.
‘Veilig en duurzaam naar school’ Project mobiliteit 2008 Gemeente Destelbergen - Heusden.
Visie Zwiggelte Met mekaor Veur mekaor.
Fietsbalans®-2 Utrecht
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
WAT IS EEN WIJKCIRCULATIEPLAN? Concrete vertaling van het deelmobiliteitsplan op wijkniveau Algemene visie over de circulatie - creëren van een kader,
Themabijeenkomst elektrische fiets 29 januari 2009 Welkom originele foto: Qwic.
1 Richting nieuwe Woonvisie Den Helder Raadscommissie S&B 23 november 2015.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Reconstructie Kerkweg Roelofarendsveen
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
KOERS voor Delft presentatie aan commissie Middelen en Economie 23 juni 2011.
Omgevingswet en gezondheid Myrtille Verhagen-Timmers Senior Beleidsadviseur Gezondheid Provinciale Raad Gezondheid Juni - juli 2015.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Banakkers. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
Jelle Zwart Senior beleidsmedewerker Gemeente Groningen.
Visies Buitengebied en bebouwde kom Leusden 21 jan 2016.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Kaderstellende discussie Provinciaal Verkeers- en Vervoersplan Commissie EMG,19 maart 2004.
1 Betrouwbare reistijd van deur tot deur Commissie EMG 14 mei 2004 Ludger Schrauwen Coördinator infrastructuurbeleid.
Verkeersnotitie Landerd Waar staan we? Waar willen we naar toe? Hoe bereiken we dat?
Veilig Verkeer Landerd Verkeer: een zaak van levensbelang Presentatie VR 6 maart 2012.
De stad verandert Blok 3.
Mechelen Mobiel voor Iedereen
Communicatie en mobiliteit in Mechelen
Dorpsraad Blitterswijck
Informatieplanning vervolg I-atelier GMT 7 juni 2013
Herinrichting Stationsstraat en omgeving
Thema 5 “De Stad”.
Presentatie Verkeer Gemeentelijk verkeersbeleid
Dordtse Mijl Aanpak openbare ruimte
DE ENERGIE OM TE VERANDEREN
Spelregels Digitale stad
Nationaal Parkeercongres 2017
Utrecht, groei van de stad en mobiliteit
Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2030
Fiets/snelfietsroutes in provinciale akkoorden
KWO in Brabant 11 december 2006 Jaap v.d. Velden.
Kwaliteitsimpuls Station Delft Zuid
Omgevingswet en Gezondheid
Hoorn-Noord Parkeersituatie Tweeboomlaan, Juniusstraat, Vredehofstraat e.o. 18 juli 2018.
Van wet naar Brabantse praktijk
De Fietsersbond op weg naar 2015
Parkeerregulering wijken en stadsdeelcentra
Toelichting RVS 81 Parkeerbelastingverordening 2017
Duurzame mobiliteit in landelijk gebied
Samen sterk!.
Bewonersavond 20 maart 2019.
WAARDMAKERS - TEAM 13 Samenstelling Team 13 * Michelle Helmig
Samen sterk!.
Integrale aanpak Rioolvervanging, ophoging en herinrichting
Transcript van de presentatie:

Klankbordsessie 2 december 2015 Herijking Verkeersvisie Apeldoorn Waar staan we en waar zetten we op in?

AGENDA Inloop en welkom 19.30 Waar staan we nu? 19.45 Waar zetten we op in ? 20.15 Afsluiting 20.45

Inloop en welkom

Waar staan we nu december 2014 juni 2015 december 2015

De koers

Het vervolg op de koersnota Wat willen we bereiken? Wat kan er? Welke maatregelen versterken elkaar en welke niet? Welke maatregelen kiezen we? 1e Externe werkgroep Klankbord commissie 4e Interne werkgroep 2e Externe werkgroep

Op weg naar een duurzaam en innovatief mobiliteitssysteem Onze visie: De gebruiker centraal Transferia voor het ontlasten van de centrale stad ICT voor een optimaal gebruik van het wegennet Gebruiksvriendelijke reizigersinformatie Voetgangersbeleid als verbinder van netwerken Mobiliteitsmanagement als verbinder van mensen

Waar zetten we op in? Fiets belangrijke rol in voor- en natransport Ambitie: Fiets belangrijke rol in voor- en natransport Fietsen in Apeldoorn verder stimuleren Snel en direct verplaatsen per fiets door de gemeente Veilig fietsen voor iedereen

De fiets speelt een belangrijke rol in het voor- en natransport Maatregel: Verbeteren overstap fiets – auto Verbeteren overstap fiets - OV

Fietsen in Apeldoorn verder stimuleren Maatregel: Apeldoorn fietsstad als marketinginstrument Fiets primair vervoermiddel bij evenementen Innovatieve fietsprojecten Blijven werken aan de herkenbaarheid vindbaarheid van de fietsenstallingen in de binnenstad

Snel en direct verplaatsen per fiets door de gemeente Maatregel: Verder ontwikkelen van de Fietsdoorstroomassen Uitwerken snelfietsroutes naar omliggende gemeenten Verhogen van de fietsbeleving

Veilig op de fiets in de gemeente voor iedereen Maatregel: Verwijderen van obstakels Aanpassen van fietspaden aan het gebruik Verkeerseducatie onder kwetsbare verkeersdeelnemers Aanpakken schoolroutes en schoolomgevingen Aanpak fiets en landbouw verkeer Creëren van goede oversteekvoorzieningen

Veilig op de fiets in de gemeente voor iedereen Maatregel: Verwijderen van obstakels Aanpassen van fietspaden aan het gebruik Verkeerseducatie onder kwetsbare verkeersdeelnemers Aanpakken schoolroutes en schoolomgevingen Aanpak fiets en landbouw verkeer Creëren van goede oversteekvoorzieningen

Waar zetten we op in? Ambitie: Regulier en vraagafhankelijk OV worden samengevoegd Aansturing OV zo dicht mogelijk bij de gebruiker Elke inwoner kan zich verplaatsen met het OV

Regulier en vraagafhankelijk OV worden samengevoegd Maatregel: Eigen keuze en mogelijkheden van gebruikers staan centraal Scholieren en ouderen benaderen als volwaardige gebruikers van het systeem

De aansturing zo dicht mogelijk bij de gebruiker van het OV-systeem Maatregel: Overleg met de provincie onder welke voorwaarden Samenwerking tussen de overheid, markt en samenleving

Iedereen binnen Apeldoorn moet zich kunnen verplaatsen met het OV Maatregel: Basismobiliteit wordt gegarandeerd Basisnet als steun voor het landelijk gebied In het stedelijke netwerk wordt het vraagafhankelijke systeem met het lijnennet geïntegreerd Vasthouden aan huidige lijnvoering en frequentie verlagen. Bij lage bezetting vraaggericht OV aanbieden

Waar zetten we op in? Ambitie: De ring gaat functioneren als verdeelring Iedereen beweegt zich verkeersveilig door de stad Mogelijkheden ITS optimaal benutten Parkeren blijft betaald, maat het beleid wordt flexibeler en klantvriendelijker

De ring gaat functioneren als verdeelring Maatregel: Betere doorstroming op de Ring Betere doorstroming op de centrumring

We benutten de mogelijkheden van ITS optimaal Maatregel: Gebruiksvriendelijke reisinformatie Van ‘regelen van ‘kruispunten’ naar regelen van routes

Iedereen moet zich verkeersveilig kunnen verplaatsen Maatregel: Infrastructurele maatregelen ter verbetering van de verkeersveiligheid Verkeerseducatie voor de kwetsbare deelnemers Sluipverkeer door de dorpen Goederenvervoer op hoofdwegen

Parkeren blijft betaald, maar het beleid wordt flexibeler en gebruiksvriendelijker Maatregel: Parkeernorm: aansluiten pp de landelijke standaard Tijdelijk versoepelen parkeernorm in het centrum Parkeerfonds blijft een gesloten balans Parkeerregulering bij wijken en in winkelcentra ook als blauwe zone Verder gaan met Digitalisering van het parkeerproduct Maatwerk bij invulling vergunningen zones Proactief omgaan met tarieven

Hoe gaan we dit uitwerken? Als duurzaam mobiliteitssysteem Innovatief in oplossingsvormen Gebiedsgericht: De binnenstad Hotspots in en om de stad Bebouwde kom van Apeldoorn De dorpskernen en het buitengebied

Hoe gaan we dit uitwerken? Visie Ambities Maatregelen Planning en Bestedingen

Waar zetten we op in

Afsluiting