Content Rotary website en potentiële leden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

AV de Liemers heeft een nieuwe website Een drie minuten durende presentatie over de nieuwe website 1.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Facebook Zie de kansen!.
Marketing Werkgroep 6.
Strategie en Indelingsprincipes
concept en indelingsprincipe
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Visie & Strategie.
VIOT website Marjan Beneens ▪ Sabrina Carlier ▪ Caroline Michielssen
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Iedereen gebruikt social media.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Kompas voor het diplomalandschap. Ik vind het belangrijk om te weten wat het verschil is tussen de diploma’s van Wetenschap & Technologie Internationaal.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Scouting in beeld bij je gemeente. 2 Scouts in beeld bij je gemeente Gemeenteraadsverkiezingen Aandacht vragen voor de wensen en uitdagingen op lokaal.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Talent in Ontwikkeling
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Mediaondernemerschap Workshop 3 (ga als team bij elkaar zitten) Week 1 – 2016/2017 Annemieke Boer – MO301 Eric de Boer – MO302 Richard van der Veen – MO303.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Maak je website beter vindbaar!
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Maak indruk op social media
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Cursus vrijwilligers werven
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Talent in Ontwikkeling
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Een vergadering organiseren
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
© UNIEK IN DE KLAS.
Direct Uitwerken concept DEM
Vergadering Personeelsdienst
Case: Nieuwe website Anne Heining (M&C
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
De website.
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Content Rotary website en potentiële leden Rotary Trainingsdag 2016 Workshop Content Rotary website en potentiële leden Jacqueline van den Bergen 14.00: roll call 14.05: zelf iets vertellen en waar het over gaat, behoeftepeilen 14.15: slechte websites, goede websites, RCK 14.30: aan de slag met speeddate 14.40: aan de slag met identiteit 14.50; conclusies

Hoe maak je met de website het verschil? Het Programma Roll call Behoeftepeiling Hoe maak je met de website het verschil? Tops en Flops ter inspiratie Wie is tevreden over de eigen clubwebsite? En over de nationale website? En over internationaal? Wiens site is up-to-date? Daar zit het! En daarom zitten julie hier Is onze website wel informatief en wervend genoeg voor nieuwe leden? De vraag stellen is die al beantwoorden Waar liggen de uitdagingen liggen? Inhoud: de kernboodschap, de foto’s, de websitemiddelen die Rotary ons biedt. Beoordelen enkele goede informatieve sites. De copy-paste methode kan maar vraagt wel specifieke aandacht   2

Roll-Call OPSTAAN MET NAAM CLASSIFICATIE CLUB   3

1. Hoe leden werven via de site/zelf aanmelden 2. Hoe open kan je zijn op de site? 3. Balans tussen vaste Rotary templates en eigen signatuur 4.Hoe blijf je actueel? 5. Koppeling met social media Wat wil je weten? Wat is een website: visitekaartje, aanmeldmiddel, informatiebron, mooie verhalenverteller? De deelnemers zelf laten inventariseren voor wie je nu vooral een website gaat maken . ·         Geïnteresseerde externen: potentiële leden en externen. ·         Welke informatie is dan nodig ·         Ga zelf na wat jou aanspreekt en waarom want dat is de X-factor! 4

Hoe maak je het verschil? Niet door copy-paste Wel door: eerst denken en dan doen Stappenplan: van identiteit naar effectiviteit Hoe maak je het verschil? 5

Begin bij het begin EffectieveWebsite Identiteit Positionering Een geïntegreerde communicatie aanpak Profilering Een boodschap die verleidt EffectieveWebsite + missie + tov anderen + doelstelling + aantrekkelijk + invulling + visie doelgroep + kernwaarden > Hoe kom je van een sterke identiteit naar de best passende middelen? > missie-visie-kernwaarden-doelstellingen-strategie-tactiek-middelen > Identiteit > strategie > concept > middelen 6

Geen aansluiting bij (marcom)doelstellingen Slechte websites Geen aansluiting bij (marcom)doelstellingen Helpt de bezoeker niet verder Biedt geen relevante informatie Geen rekening houden met de customer journey Converteert niet Is niet vindbaar Is niet responsive Bevat technische fouten Is ronduit lelijk of verouderd   7

De Rotary Club Kinderdijk site We gaan de goede kant op Nog geen goede content voor potentiële leden/geïnteresseerden bij ‘nieuwe leden’ ‘over ons’ aanpassen En nog veel meer! Het gaat maar door en aandacht voor de dynamiek van de site blijft continu nodig! De Rotary Club Kinderdijk site   8

Website RCK We geven info aan potentieel lid en potentiële sponsor:   We geven info aan potentieel lid en potentiële sponsor: 1.       Over Rotary in het algemeen 2.       Over onze club   Bijzonderheden: -          Aantrekkelijke en informatieve homepage -          Direct info over Rotary en de club met ‘lees meer’ functie -          Ook homepage nieuwsberichten die een indruk geven over wat er speelt in de club -          Heldere structuur: ga met muis op Over ons staan en toon de kopjes/links daaronder -          Welkomstwoord en in het kort Wie zijn wij? -          Overzicht leden met foto en classificatie -          Helderheid over de clubavond -          Overzicht van Activiteiten -          Informatieve filmpjes voor nieuwe leden -          Veel informatie over Rotary in het algemeen Tip vul LeAd goed met bestuursleden en commissievoorzitters, Dan krijg je het uitgebreide ‘Over Ons’ overzicht op de website met foto, naam, functie e.d. 9

EN GAAN JULLIE NU GEVEN ;-)! Het goede voorbeeld IS SUBJECTIEF WERKT VOORAL EN GAAN JULLIE NU GEVEN ;-)! Het goede voorbeeld Inhoud Algemeen: aftasten waar de uitdagingen liggen Vermeerderen kennis: content, lay-out, gebruik van kernboodschappen en foto’s, call-for-action Aanreiken ideeën: best practices met elkaar delen Samenwerking tussen clubs bevorderen: weet ik nog niet, eventueel elkaars website beoordelen, webmasters met elkaar verbinden Take-away/einddoel: drempel verlagen om de website in te zetten waar mogelijk, wegen kennen binnen Rotary om alle websitemiddelen in te zetten waar mogelijk.   Jij gaf het volgende mee en dat kan ik in mijn verhaal verwerken: Wat is de informatiebehoefte van potentiële nieuwe leden Speelt de clubwebsite daar op in Voorbeelden tonen van goede informatieve sites Vorm Verschillende onderwerpen benoemen Tonen van verschillende websites: top of flop? Interactieve opzet: (tafel)discussie of uitwerking ideale website, wat ga je morgen anders doen? 10

WERKVORMEN voor VERANDERING Aan de slag! WERKVORMEN voor VERANDERING

Begin bij het begin EffectieveWebsite Positionering Identiteit Een geïntegreerde communicatie aanpak Een boodschap die verleidt Profilering EffectieveWebsite + missie + tov anderen + doelstelling + aantrekkelijk + invulling + visie doelgroep + kernwaarden > Hoe kom je van een sterke identiteit naar de best passende middelen? > missie-visie-kernwaarden-doelstellingen-strategie-tactiek-middelen > Identiteit > strategie > concept > middelen 12

De 5 stappen op een rij to catch or not to catch! Identiteit vaststellen Positionering bepalen Doelgroepen en doelstellingen bepalen Profileren met de juiste boodschap En pas dan…website vormgeven en vullen: tone of voice, fotogebruik, kopteksten… to catch or not to catch! Identiteit bepaalt aantrekkingskracht 13

Alleen ga je sneller, samen kom je verder We zijn er nu toch! Samenwerking tussen clubs bevorderen door speeddate op zoek naar tips voor verbetering Wat was grootste eye-opener? 14

Tips uit de groep Denk eerst goed na over je identiteit; wat wil je voor wie zijn, anders blijft het vlees noch vis en word je nooit een aantrekkelijke partij Denk na over wat de functie van de website is: visitekaartje, aanmeldmodule, informatiebron, verhalenverteller/goede doelen verslaggever Plaats herkenbare beelden op de locale sites van activiteiten, goede doelen etc. Roep sponsors op zich te melden naar aanleiding van de beelden Link Facebook aan content op de website Verwijs door naar een contactformulier Quick win: vul ‘Over Ons’ door LeAd goed in te vullen; de bestuursleden komen er automatisch op Veel locale websites bevatten geen info over Rotary algemeen Vul de website voor je eigen leden alsof je nieuwe leden wilt aantrekken; oproep om elkaars clubs te bezoeken voor inspiratie; maak aanmelding makkelijk Wees af en toe burgerlijk ongehoorzaam en implementeer gewoon iets dat steeds weer discussie oplevert (wel/geen foto’s op de site, wel/geen koppeling met social media, wel/geen wervende advertentie plaatsen) Met gamification aantrekkingskracht vergroten van de website; je komt spelenderwijs, op zoek naar specifieke informatie, bij een aanmeldmogelijkheid voor Rotary terecht 15

Actie = gegarandeerd reactie Conclusies Ken je eigen aardigheden Communiceer wat je doet en doe wat je communiceert: zichtbaar en aantrekkelijk! Wat kan je morgen al veranderen op basis van de tips die je hoorde of wat breng je de eerste clubbijeenkomst direct al in? Actie = gegarandeerd reactie

Hartelijk dank voor jullie aandacht! 17

Altijd van harte welkom op Jacqueline@vrouwendiebouwen.nl Specifieke vragen? Altijd van harte welkom op Jacqueline@vrouwendiebouwen.nl of 06-22448435 www.vrouwendiebouwen.nl 18