Science klas 1 Excursie Spierings Kranen Oss 12 april 2017

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het is vandaag Girlsday!
Advertisements

Lesgeven en begeleiden
Presentation Of Learning
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Medmec04 week 7 Engagement.
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
OFC28 mediawijsheid les 4.
Project Zuid-Afrika.
Training digitale didactiek
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Spreekwoorden, de digitale fotocamera en PowerPoint
Solliciteren: wat wil ik?
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Artis.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
 Projectteam  Doelgroep  Doel activiteiten  Programma  Locatie  Communicatie en promotie  Materialen.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Welkom Voorstellingen: TEC Coördinator, TEC leerlingen leerjaar 1 Verschil tussen brugklas-TEC en reguliere brugklas? Inhoud lesprogramma TEC klas Wat.
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Het is vandaag Girlsday! Speciale dag voor meisjes over bètawetenschappen, techniek en ICT!
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Powerpoint presentatie.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
IN DEZE KLAS……….. FOTO'S EN POWERPOINT GEMAAKT DOOR JASPER BLOEMSMA.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
Lob.
Werkweek Londen 11 september – 15 september.
Het is vandaag Girlsday!
GEMAAKT DOOR LARS VAN DEN BOOM UIT MH2B
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Het is vandaag Girlsday!
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Eisen aan de uitleg De uitleg mag niet langer duren dan zeven minuten
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Digi(bord)boek project <titel project>
Woordjes leer je alleen maar door te stampen
Wegwijs Groep 8 Thema 5 Reizen en verkeer Introductieles: 30 minuten
Beste Havo 4..
Duurzame inzetbaarheid
Het is vandaag Girlsday!
Doel van de excursie Onderwerp Stedelijke gebieden laten aansluiten op de belevingswereld Lesstof visualiseren Kennis van de begrippen verankeren Van.
volgende bladzijde terug
Consumenten-gedrag Referentiegroepen
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Het tweede LOS-gesprek
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
E health, Domotica en E-learning
Diersoortverdieping Overige Zoogdieren
Les 3: regels en afspraken met de klas
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
Art & Design Productvormgeving.
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
voorbeeld volgende bladzijde terug
foto 1:(kasteel) foto 2: torenkamer foto 3: foto 4: Nummer t/m 24.
Foto 1:(appartementengebouw) balkon in vorm van schip Foto 2: foto 3:
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Publicatie en presentatie
31 maart: symposium 1 april: GRENSWERK
Waarden & normen.
Welkom in groep.
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

Science klas 1 Excursie Spierings Kranen Oss 12 april 2017 Op 12 april krijg je een excursie naar Spierings Kranen te Oss. Adres: Merwedestraat 15 5347 KZ Oss Website: http://www.spieringskranen.nl/

Contactpersoon bij Spierings Kranen De heer Jeroen Kerkhoff

Groepsindeling: groep 1 M. Sol & T. vd Meer 1 23155 Femke Fliermans 1Aa 2 22986 Aukje Wijgergangs 3 23030 Gijs Libeton 4 23158 Freek Savelkouls 5 22963 Rik Boelen 1Ab 6 22874 Tim van Grunsven 7 23196 Jesper Kappen 8 23143 Freek van der Wielen 9 22965 Pieter van den Broek 10 23006 Jasper Homminga 11 22882 Daan van Iperen 12 22749 Don van Breda 1Ga 13 22795 Pieter Nelis 14 22555 Nienke van Geffen 15 21907 Xandra Kasteleijn 1Ga 16 23121 Amber Maan 17 22731 Vincent van Duren 1Gb 18 22769 Caitlin Hau 19 22780 Elke van Hoogstraten 20 22791 Nova Kiprianidis 21 22742 Thanh My Luong 22 23373 Joran van der Linden 1HVa 23 23441 Milan Vestering 24 22869 Yasmin Roman Clemente 25 23351 Eline van Maagdenburg 1HVb 26 23398 Juliette Ninh 27 23521 Levi van Litsenburg 1HVc

Groepsindeling: groep 2 N. Lucassen & E. vd Bogaart 1 23439 Lucas van den Bosch 1HVa 2 23249 Daantje Broers 3 23435 Cody van Buul 4 23454 Lotte Cremers 5 23347 Lieke van Eijk 6 23458 Sanne Jansen 7 23380 Sofian Janssen 8 23332 Wesley Kanters 9 22858 Floris Klop 10 23393 Sanne Melssen 11 23440 Stefano van Rooij 12 23224 Luuk Abrassart 1HVb 13 23282 Kyan Blankendaal 14 23242 Thom Bogers 1HVb 15 23447 Thijn van Bokhoven 16 23338 Max Bos 17 23446 Gijs Glaudemans 18 23340 Martijn Gloudemans 19 23426 Alex Hakkoer 20 23230 Amber Maas 21 23448 Wieneke Janssen Steenberg 22 23399 Joost van Loon 23 22564 Jens Romme 24 23430 Bram van Uden 25 23425 Chris Verstegen 26 23349 Ruben van de Sande 1HVc

Programma Inleiding: 45 minuten Fietsen: 30 minuten (13 minuten fietstijd + fiets halen uit stalling) Bezoek Spierings Kranen: 60 minuten Fiets- en lunchpauze: 45 minuten Opdracht op school: max. 120 minuten Beide groepen 1 en 2 worden op school verdeeld in kleine groepjes van 3 leerlingen. Deze groepjes werken deze dag samen.

Tijdsindeling groep 1 tijd locatie taak tijd locatie taak 8:30 8:30  Start lokaal 0.25  Website bestuderen 8:45   lokaal 0.25 Vragen maken 9:00  Vragen printen 9:15  Fietsen  Zie fietsroute in deze powerpoint 9:30   Fietsen 9:45  Spierings  Bezoek aan het bedrijf 10:00   Spierings  10:15  10:30  10:45  Fietsen en pauze  Fietsen naar school en pauze 11:00   Fietsen en pauze 11:30   opdracht lokaal 0.25 opdracht maken tijd locatie taak 11:45   lokaal 0.25 opdracht maken 12:00  12:15  12:30  Pauze (lunch)  Binnenhof/buiten 12:45  opdracht bespreken 13:00  evaluatie met de hele groep 13:15  Klaar om 13:15  afmelden bij docent 13:30    13:45  14:00 

Tijdsindeling groep 2 tijd locatie taak 8:30 8:45 9:00 9:15 9:30 9:45 8:30  8:45  9:00  9:15  9:30  9:45  Lokaal 0.23 Website bestuderen 10:00   Lokaal 0.23 Vragen maken 10:15  Vragen printen 10:30   Fietsen Zie fietsroute in deze powerpoint 10:45  Fietsen 11:00   Spierings Bezoek aan het bedrijf 11:30  tijd locatie taak 11:45   Spierings Bezoek aan het bedrijf 12:00   Fietsen Fietsen naar school en pauze 12:15   Binennhof/buiten 12:30  Binnenhof/buiten Lunchpauze 12:45   Opdracht lokaal 0.23 opdracht maken 13:00  13:15  Opdracht lokaal 0.23 13:30   Pauze 13:45   Opdracht lokaal 023 14:00  opdracht bespreken 14:30 Klaar evaluatie met de hele groep/afmelden bij docent

Meenemen... pen / potlood kluispas device lunch iets te drinken goede fiets

Fietsroute naar Spierings Kranen Tijdsduur per fiets: ongeveer 13 minuten vanaf Molenstraat - school. Adres Spierings Kranen: Merwedestraat 15 5347 KZ Oss. Zorg ervoor dat je veilig heen en terug fietst. Bij het bedrijf: zet je fiets netjes en op slot aan de voorkant bij het gebouw.

Voorbereidingsopdracht Ter voorbereiding op het bezoek kom je eerst naar school in lokaal 023/025. In groepjes van drie leerlingen ga je samen kijken naar de website van Spierings Kranen te Oss: http://www.spieringsmobilecranes.com/nl/kraan Je probeert te ontdekken waar het bedrijf echt goed in is of zich kan onderscheiden van andere concurrerende bedrijven.  Hints: innovatie, milieu, nieuwe technieken en/of productieprocessen, kennis en ICT, commercie, internationale markt? Eisen: Binnen 30 minuten bedenk je in je groepje 5 goede vragen die je wilt gaan stellen aan medewerkers van Spierings Kranen. Sla de vragen digitaal op en neem ze geprint mee. Na het bezoek aan Spierings Kranen ga je de vragen (digitaal!)verwerken in de vorm van een mini-presentatie. Je zorgt ervoor dat er ook foto’s of plaatjes bij staan. Lever je bestand in via SOM. De presentaties worden gebruikt voor publicatie op onze Hooghuissite.

Opdracht: verwerk onderstaande inhoud in je presentatie Maak een digitale presentatie van jullie bezoek aan Spierings Kranen Oss Leg uit hoe een kraan gemaakt wordt bij Spierings kranen. (Je mag er ook één uitkiezen). Waarvoor worden hijskranen ingezet (gebruiksdoel)? Welke soorten kranen ken je? Hoe werkt een kraan (technisch)? Denk aan krachten en aan hefbomen! In hoeverre is Spierings bezig met…innovatie? Geef voorbeelden. Wat maakte het meeste indruk op jou/jullie tijdens he bezoek aan het bedrijf? (Geef een individuele reactie!) Denk aan een mooie vormgeving! Lever alles in via SOM.

Filmpjes https://www.npo.nl/proef-hoe-werkt-een-hijskraan/05-01- 2015/WO_NCRV_755360 https://youtu.be/27BP8mm1WKQ https://www.youtube.com/watch?v=UHnvVYgu9SU https://www.youtube.com/watch?v=RB91Sm-kGJ8

Veel plezier We wensen jullie een plezierige en leerzame dag toe. De docenten science TBL