Zelfstandig vanuit Werkloosheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Workshop: ‘Opvoedcoach vanuit eigen praktijk’
Jong Ondernemen Een manier van leren !.
Minor Financieel advies en ondersteuning Verzekeringen, week 2 Risicoanalyse W.H. Korthouwer
Kamer van Koophandel Haaglanden
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
(Freelance) Ondernemen Bijeenkomst: Kivi Niria Plaats: Driebergen Datum: 2 november 2004 Presentator: Paul Wolbers.
Ondernemen na je studie!
Hogeschool van Amsterdam Instituut voor Interactieve Media PROPEDEUSE ONDERNEMEN kennis – vaardigheden - HOUDING College 6 [ ] Peter Buis Lori de.
Ondernemer worden? Hans van den Vlekkert
Beau Mertens & Robert Vanhees
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Koptekst Datum Cyclus succesvol ondernemen. Ondernemersvaardigheden Kamer van Koophandel Pieter Dijkhuis Voettekst.
Starten voor het onderwijs Juni 2014, info beperkt geldig tot
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Ondernemerschap? Iets voor mij!
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Burgerinitiatieven.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Moderne zorg. Successen tot nu toe… Meer kennis pathophysiologie Meer mogelijkheden therapie Dat betekent dat meer kinderen: Langer leven Opgroeien.
WOW: enqueteren bij Jumbo
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Start van een eigen Praktijk -- Eric Nak -- NBTP Congres 2014.
Helder Bedrijfsadvies Marja Dedden. Waarvoor Quickscan van uw bedrijf Ondersteuning bij het optimaliseren van de organisatie Hoe zet ik mijn bedrijf beter.
Vernieuwing in het VMBO
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Beste Havo 4..
Helemaal thuis op Texel…
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven."
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Voor u en uw medewerkers!
What will you do to change the
Les 5: Het marketingplan
Les 1: Introductie Marketing
Presentatie bedrijfsplan
Vmbo 2 economie Goede producten?
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Uw bedrijf en de groei.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk Kosten indelen
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Gezond financieel ondernemen!
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Zelfstandig vanuit Werkloosheid ZZP ALS OPLOSSING

VOOR WIE IS DIT BEDOELD Jaren lang solliciteren Iedere keer een afwijzing, of zelfs helemaal niets horen Verplicht aantal brieven per week Druk vanuit uitkerende instantie Je slecht en waardeloos voelen omdat je geen werk hebt

VRAGEN DIE JE JEZELF MOET STELLEN Zou ik zelfstandige WILLEN worden? Doe ik het voor mezelf, of voor de buitenwereld? Hoe staat het thuisfront er tegenover? Heb ik een PRODUCT of DIENST dat ik zou willen verkopen?

Ben ik een ONDERNEMER? Een ondernemer is een persoon die zich ten doel stelt zich een inkomen te verschaffen door met een bepaalde combinatie van arbeid, kapitaal en kennis een bedrijf te leiden of in stand te houden. * * Wikipedia

De eerste stappen Praten met mijn werk-coach Mijn idee voorleggen Open zijn over mijn plannen Alleen praten over het ‘OF’ en ‘WAAROM’ Niet ingaan op vragen over het ‘HOE’ en ‘WAT’ (Dat komt later!) Ik hoef niet gelijk al met een volledig uitgewerkt plan te komen.

LAAT JE NIET BANG MAKEN Vrienden en familie zullen met allerlei ‘beren’ op de weg komen: “Al dat gedoe met jaarcijfers en zo” “Een kennis van me heeft nu nog herrie met de belastingdienst” “Er zijn zoveel mensen die het proberen, maar die het niet lukt” “Er is wel een heleboel concurrentie, hoor!”

WIE, WAT, WAAR Wat wil je precies gaan ondernemen? Waarom, wat heeft dit toe te voegen Wat is je product / dienst? Is er vraag naar? Waar wil je de onderneming vestigen? Thuis of werkplek? Zijn er meer van in de directe omgeving? Kost het geld om te kunnen starten? Inkoop, overhead, personeel, etc. http://www.zzpertje.nl/zzp-ondernemingsplan- freelancer/

HOE? (Marketingplan) Hoe wil je het product / dienst aan de man brengen Fysieke winkel (Product) Bureau (Dienst) Webshop (Product) Reclame Website Blog Nieuwsbrief Mond tot mond Netwerkmarketing

Identiteit Bepaal wie en wat je wilt zijn Bepaal je stijl en kleur Wie ben ik als ondernemer Wat ben ik voor een ondernemer Bepaal je stijl en kleur Wat wil je uitstralen Zakelijk, Warm Sociaal Milieubewust Duurzaam

Jezelf bekend maken Website Email- Marketing Social Media Adverteren Mond tot Mond Netwerk marketing

Bedrijfsplan Eigen motivatie Financieel plan Marktonderzoek Vestigingsonderzoek Mag je in je eigen huis ondernemen? Bestemmingsplan gemeente

Instanties Advies vragen bij de Kamer van Koophandel Gebruik je werk-coach als ondersteuning Belastingdienst: Pas als je een jaar verder bent Besluiten of je je boekhouding uit gaat besteden aan een Boekhouder

Verzekeren en Pensioen Arbeidsongeschiktheid Aansprakelijkheid Rechtsbijstand Pensioen

Heel veel plezier en Succes! www.blijmetmijntoekomst.nl/contact info@blijmetmijntoekomst.nl