Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Advertisements

Reactie op tienpuntenplan CDA. Waardering voor het plan  Komt vanuit het seniorenplatform van het CDA, senioren zijn serieus genomen  Thema’s sluiten.
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Werkstuk over ‘Leefbaarheid en zorg’ over jouw eigen omgeving.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #3 KUBUSCRAFT.
M NECRAFT PLAATJES TUTORIAL #5 BANNERCRAFT.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Prokkelweek maandag 6 t/m zaterdag 11 juni 1 week als voorbeeld voor de rest van het jaar.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Mijn gemeente Ons gemeentebestuur Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
LES 3 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Operationeel plan DIMAGINI
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Crowdfunding.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Social Media & Sport Deel I
Met wie app jij? Mediabegrip week
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
1. Kan je objectief kijken?
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
VWO 6 Wiskunde C – les 1 Meneer Ypma.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
© UNIEK IN DE KLAS.
Politieke Bingo Openingsdia Beeld op de positie van dit grijze kader.
Nee Zeggen!.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Big Data.
Presentatie: wat is WE CAN Young?
Big Data.
Case: Nieuwe website Anne Heining (M&C
Toekomst van de Fietsersbond
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Social media voor statenleden/politici
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Zichtbaarheid Creëren
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
samen zetten we de inwoner centraal
<naam bedrijf> & <naam school>
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld

TIPS Laat de jeugd voor je spreken Handig: door een vlogger in te schakelen voorkom je dat je als gemeente jongerentaal gaat nadoen. Bovendien kan de vlogger zijn/haar eigen kanalen gebruiken. Dus jongeren bereiken zonder dat je zelf op snapchat/instagram hoeft te zitten als gemeente. Denk in rubrieken Een sociale media strategie stroomlijnt je communicatie. Dat maakt content verzamelen makkelijker. Voorbeeldrubrieken: Fractie aan het woord doel: laten weten waar de partijen voor staan, alle partijen komen aan bod Test je gemeentekennis doel: groot bereik en grote betrokkenheid Inwoners centraal doel: interactie en betrokkenheid Campagne update doel: opkomstbevordering Vergroot je netwerk op Facebook Als je via Facebook adverteert, kan je én je boodschap overbrengen en tegelijkertijd likes voor je pagina ophalen. Zo vergroot je je zichtbaarheid niet alleen tijdens de verkiezingen maar óók daarna. Stel concrete CTA op voor ieder niveau Een stapje verder. Plichtsgetrouwe stemmers vinden een ander type update leuk dan eeuwige twijfelaars. Maak daarom afwisselende boodschappen waar diverse doelgroepen zich mee kunnen identificeren. Voeg daar concrete calls-to-action aan toe. Voor de partijaanhanger kan dat zijn: ‘deel vandaag jouw stemfie op onze pagina’. En voor de mooi weer stemmer: ‘zet 21 maart vast in je agenda!’. Wanneer start je je campagne op social media? Dat is afhankelijk van wie je wilt bereiken. Informeren en betrekken kan ruim van te voren. Begin ook ruim van te voren met het vergroten van het netwerk. Maar doe pas in de laatste week een appel op opkomstbevordering. Pas dan beslissen mensen echt of ze gaan stemmen en op wie. Maak nieuws De media speelt een belangrijke rol bij opkomstbevordering. Hoe meer in het nieuws hoe meer de waarde mensen er van inzien om te gaan stemmen. Maak dus nieuws! Bevraag bijvoorbeeld inwoners naar de belangrijkste verkiezingesthema’s en werk samen met de lokale media om daar actualiteiten uit te halen. Geen campagne zonder raad Fracties voeren een eigen campagne. Natuurlijk. Maar voor iemand die geen idee heeft wat de raad doet is de stap naar aangesproken worden door een partij erg groot. Vertel dus ook over de raad als geheel, en vergoot zo de potentiele groep stemmers.

voorbeeld 21 maart verkiezingsdag week 10 week 11 week 12 facebook advertenties, verschillende doelgroepen facebook eerste-keer-stemmers vlogger twitter dagelijkse post krant omroep Ooitgewoond, dagelijks verkiezingsitem blog

voorbeeld VERKIEZINGSDAG Blog gemeentewebsite Facebook Twitter zaterdag 17 maart D66 blog over je eigen school starten #wathebbenjullieliever update Wat hebben jullie liever: meer groen (hartje) of meer parkeerplekken (duimpje)? Laat het ons weten en hoor wat de partijen vinden tijdens de debatavond aanstaande maandag. Partijen delen het blog Afgelopen jaar zijn er twee initiatieven gestart om een eigen school op te richten in Ooitgewoond. D66 deelt hun kijk hierop: [LINK NAAR BLOG] zondag 18 maart Google maps – kaart met stembureaus Dat is handig: alle stembureaus in 1 kaart! Kijk hier waar jouw dichtstbijzijnde stembureau zit. Visual: google maps kaartje Google maps stembureau’s update Handig overzicht van alle stembureau’s van Ooitgewoond. Waar ga jij stemmen? Visual: google maps kaartje maandag 19 maart Groenlinks blog over afval Quizvraag over afval Hoeveel afval gooit de gemiddelde Ooitgewoonder per jaar weg? a) Meer dan 500 kilo b) Minder dan 500 kilo Wat denken jullie? Laat het weten door je reactie te geven. Wisten jullie dat inwoners van Ooitgewoond gemiddeld 561 kilo afval per jaar weggooien? [LINK NAAR HET BLOG] dinsdag 20 maart Blog: Verslag van de debatavond Stemtool update Twijfelt u nog? Check de mening van de partijen in de stemhulp. www.mijnstem.nl [PLAATJE MIJNSTEM] Stemtool update Twijfelt u over uw stem? Stemhulp MijnStem gaf al 30.000 Ooitgewoonders een advies. www.mijnstem.nl [PLAATJE MIJNSTEM] woensdag 21 maart Video: Vlogger eerste-keer-stemmer Vlogger Niek (18 jaar) gaat voor de eerste keer stemmen en maakte deze insta-story Stemfie van de burgemeester delen VERKIEZINGSDAG