Workshop: Zorgnet, marketing in beeld Door: Daniëlle Vermeulen, Maike Boelaars, Marloes Verdaasdonk en Marieke Kunkeler.
Inhoud Rollenspel Presentatie Zorgnet Gastsprekers ‘Zorgnet in beeld brengen’ Kijk op de marketing Vragen stellen
Rollenspel 2 studenten. Beeldbellen met elkaar.
Presentatie zorgnet Wat is zorgnet? Marketing bij zorgnet?
Wat is Zorgnet? Wat houdt Zorgnet in? Wat heeft Zorgnet te bieden? Wie komt voor Zorgnet in aanmerking? http://www.youtube.com/watch?v=6K6NySwqCs0
Marketing bij zorgnet Wat is marketing?
Weerstand ‘we hebben het al druk’ ‘ik ben alleen, mijn team wil niet’ ‘mijn succes worden niet erkent’ ‘mijn collega’s snappen het niet’
‘Praten over weerSTAND Draagvlak: ↓ ‘Praten over weerSTAND verSTANDig?’
Zorginnovatie = implementatie van verandering Verandermanagement een uitdaging op zich. Zorg op afstand is één aspect. De zorg moet anders. Maar…
Op weg naar zelfsturend team… Een nieuwe bedrijfscultuur. Nieuwe kernwaarden. Nieuwe bedrijfsstructuur. Nieuwe functiebeschrijvingen. Nieuwe takenpakket.
Inzichtzorgvisie Vaardigheid “Er zijn dan minder korte momenten van lijflijke zorg. Ook gezien dat men in de wijk vaak vele adressen bezoekt zal de reistijd verminderen.” “Er zullen cliënten uit zorg gaan, dat betekent minder geld.” Inzichtzorgvisie “Erg belangrijk is om voldoende draagvlak onder het personeel zelf te hebben. Ze moeten elkaar niet tegenspreken want dat snappen de cliënten er helemaal niks van.” Vaardigheid Kennis “Er zijn echter ook zorgverleners die vrezen dat het wegvallen van deze zorgmomenten een negatief financieel gevolg heeft voor de organisatie.” “Bij sommige cliënten zou ik juist niet willen dat ze uit zorg gaan, de sociale controle is bij deze cliënten zo belangrijk. En via de steunkousen hebben we dan een ingang.”
Terug naar de kern cliënt & zorgprofessional Goede zorg. Tevreden cliënt. Plezier in het werk.
Gastsprekers ‘Zorgnet in beeld brengen’
Kijk op marketing Werkgroepjes. Nieuwe innovatieve manieren bedenken om de marketing van het Zorgnet te verbeteren.
Vragen stellen Bedankt voor het deelnemen aan onze workshop. Deze workshop is medemogelijk gemaakt door thuiszorg organisatie Thebe. Bedankt Karin Broeders en Karin van de Sanden voor het enthousiasme en het geven van het gastcollege.