Workshop: Zorgnet, marketing in beeld

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leefgroepen in de kleuterschool
Advertisements

“Hoe kom ik aan klanten?”
Hogescholen in Dialoog
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
ICT in een dynamische context
Zeker van Zorg: nu en in de toekomst Wnd Directeur Langdurige zorg Inge Vossenaar.
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
Jongeren Preventie Team
Verantwoordelijkheid delen
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Project steunkousen Lianne van Goch.
2 Onderzoeksluik 3: Survey-studie Belangrijke factoren binnen het bio-psycho-sociaal redeneren in de gezondheids- en welzijnszorg in Vlaanderen. Presentatie:
Gebruikersgerichte digitale zorg Wat willen gebruikers zelf?
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Workshop “Beoordelen”
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
Voorkomen van weerstand
Ontwikkelruimte voor innovatieve groepen
Tatiana Constandse John Ouderling.
De weg van uitval naar succes voor een beter rendement Onderwerp scriptie, aanleiding, specifieke doelgroep, toepassing breder.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte introductie Themacoördinator Dialoog met vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots. Programma Korte kennismaking Vraaggesprek vertegenwoordiger Ministerie van VWS Deel 1 pitches deelnemende.
Met talenten werken in je team Een werkwinkel voor Zin?Ja! Guy Geerens
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
De Rode Knop van Viattence

Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Maatschappelijke Zorg (MZ)  Answergarden Maatschappelijke Zorg (MZ)  Niveau 4, opleidingsduur 3 jaar;  je begeleidt mensen om zo zelfstandig mogelijk.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
De andere impact-factor: geïmplementeerde kennis Henk Nies Bijzonder hoogleraar Organisatie en beleid van zorg, VU Raad van bestuur Vilans, Utrecht Postersessie.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
“MEET & MATCH” DOOR : JAN MENSINK. VOORSTELLEN  JAN MENSINK  NIJVERDAL  LEEFTIJD 57 JAAR  GETROUWD  2 KINDEREN.
Stip op de horizon Mitros in 2020 Bespreking met HNM.
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
Mondzorg - persoonsgericht
Anders kijken, anders doen
KRITISCH DENKEN 10 Co-premissen I © Kritisch Denken.
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Zorg & technologie Fieldlab.
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Beeldcommunicatie in de GGZ
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 9 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Rivas Zorggroep de beste partner van de huisarts !?
Reintegratie binnen SOS Kinderdorpen Internationaal
Seminair E-health in de zorg Beilen, 25 januari 2018
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Persoonlijk Leiderschap
Dag van de Mobiliteit - Resultaten
Jean dobri, ahlam wa sahlam
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
<naam bedrijf> & <naam school>
Team charter Instrument.
De volgende stap op weg naar burgerparticipatie in Roermond
<naam bedrijf> & <naam school>
Waarderende benadering
PERSOONLIJK LEIDERSCHAP
Fit voor de zorg Als organisatie toekomstbestendig zijn door (nog) slimmer en efficiënter te werken. Precies daarover gaat het programma Fit voor de zorg.
Hans Broodman Nassau Fundraising De Toekomst van Fondsenwerving
Gezondheidsvaardigheden
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Workshop: Zorgnet, marketing in beeld Door: Daniëlle Vermeulen, Maike Boelaars, Marloes Verdaasdonk en Marieke Kunkeler.

Inhoud Rollenspel Presentatie Zorgnet Gastsprekers ‘Zorgnet in beeld brengen’ Kijk op de marketing Vragen stellen

Rollenspel 2 studenten. Beeldbellen met elkaar.

Presentatie zorgnet Wat is zorgnet? Marketing bij zorgnet?

Wat is Zorgnet? Wat houdt Zorgnet in? Wat heeft Zorgnet te bieden? Wie komt voor Zorgnet in aanmerking? http://www.youtube.com/watch?v=6K6NySwqCs0

Marketing bij zorgnet Wat is marketing?

Weerstand ‘we hebben het al druk’ ‘ik ben alleen, mijn team wil niet’ ‘mijn succes worden niet erkent’ ‘mijn collega’s snappen het niet’

‘Praten over weerSTAND Draagvlak: ↓ ‘Praten over weerSTAND verSTANDig?’

Zorginnovatie = implementatie van verandering Verandermanagement een uitdaging op zich. Zorg op afstand is één aspect. De zorg moet anders. Maar…

Op weg naar zelfsturend team… Een nieuwe bedrijfscultuur. Nieuwe kernwaarden. Nieuwe bedrijfsstructuur. Nieuwe functiebeschrijvingen. Nieuwe takenpakket.

Inzichtzorgvisie Vaardigheid “Er zijn dan minder korte momenten van lijflijke zorg. Ook gezien dat men in de wijk vaak vele adressen bezoekt zal de reistijd verminderen.” “Er zullen cliënten uit zorg gaan, dat betekent minder geld.” Inzichtzorgvisie “Erg belangrijk is om voldoende draagvlak onder het personeel zelf te hebben. Ze moeten elkaar niet tegenspreken want dat snappen de cliënten er helemaal niks van.” Vaardigheid Kennis “Er zijn echter ook zorgverleners die vrezen dat het wegvallen van deze zorgmomenten een negatief financieel gevolg heeft voor de organisatie.” “Bij sommige cliënten zou ik juist niet willen dat ze uit zorg gaan, de sociale controle is bij deze cliënten zo belangrijk. En via de steunkousen hebben we dan een ingang.”

Terug naar de kern cliënt & zorgprofessional Goede zorg. Tevreden cliënt. Plezier in het werk.

Gastsprekers ‘Zorgnet in beeld brengen’

Kijk op marketing Werkgroepjes. Nieuwe innovatieve manieren bedenken om de marketing van het Zorgnet te verbeteren.

Vragen stellen Bedankt voor het deelnemen aan onze workshop. Deze workshop is medemogelijk gemaakt door thuiszorg organisatie Thebe. Bedankt Karin Broeders en Karin van de Sanden voor het enthousiasme en het geven van het gastcollege.