Operationeel plan DIMAGINI

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Advertisements

Billboard.com Wat zijn de trends op de website
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Facebook Zie de kansen!.
Welkom Webshop (PSH). Geachte klant, De online documentatie is vervangen in een webshop. Hier een korte beschrijving van de webshop, met daarin enkele.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Nieuw relatiemanagement, SCRM
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
I like UNICEF Eefje Arts. Cijfers Facebook Wereldwijd: 1,23 miljard maandelijks actief Nederland: 9 miljoen accounts UNICEF Nederland ruim fans.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Online filmpjes maken. (
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Social media.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
TopTalent Dressage Het platform voor jonge dressuur talenten in Nederland & België.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
> Instagram URL. Instagram URL uitleg Door de opkomende social media kan het handig zijn social media links op uw website te (laten) plaatsen. Maar wat.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Maak je website beter vindbaar!
Winkelstraat de Heurne
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Digitale tools: SlideShare
Kim Huiser B-MMC4-1A Marketing en Communicatie
Media is er altijd en overal
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
‘Boost je Business met LinkedIn’
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Media is er altijd en overal
Onderzoek in Apps.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Media is er altijd en overal
Presentatie assortiment Dimagini verbreden
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale media.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Van Opdracht tot Website
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Lessen in social media Voorbeeld 1
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media voor statenleden/politici
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Operationeel plan DIMAGINI Kim Huiser B-MMC4-1A Marketing en Communicatie

Inleiding Ik zit in het eerste jaar van de opleiding Marketing en Communicatie op het Alfa-College aan de Boumaboulevard. Voor de laatste 10 weken van dit schooljaar heb ik een stageplek moeten zoeken. Ik heb contact opgenomen met DIMAGINI en ik mocht hier stage komen lopen voor de periode van 10 weken (9 mei t/m 14 juli).

DIMAGINI DIMAGINI is een conceptstore met een filiaal aan de Brugstraat in Groningen en heeft ook een online webshop. Het is opgericht op 1 maart 2016. De visie van DIMAGINI is om binnen vijf jaar ‘top of mind’ te zijn als het gaat om het kopen van exclusieve schoenen, tassen en accessoires. DIMAGINI trok me gelijk heel erg aan.  

De webshop van DIMAGINI loopt beter dan de winkel zelf De webshop van DIMAGINI loopt beter dan de winkel zelf. Dat vind ik zelf zonde omdat de winkel heel mooi is. De werknemers horen vaak van klanten dat ze niet wisten dat er ook een winkel van DIMAGINI is, naast de webshop.

2 vragen voor mijn plan: Hoe kunnen we ervoor zorgen om de naamsbekendheid/zichtbaarheid van de winkel DIMAGINI te vergroten? Hoe kunnen we voor meer aanstroom van potentiële klanten zorgen?

Met dit plan hoop ik voor DIMAGINI meer bezoekers te genereren en de naamsbekendheid te verhogen, wat dan uiteindelijk moet leiden tot meer omzet. Social media is tegenwoordig heel erg belangrijk, bijna iedereen heeft wel een account op Facebook, Instagram, Twitter enzovoort. Social media is ook erg belangrijk voor winkels om zichzelf te promoten, foto’s te plaatsen van artikelen die net binnen gekomen zijn, opkomende events en kortingsacties aan te kondigen etc.

Ik heb alles opgezocht over de social media pagina’s van DIMAGINI en ook over de pagina’s van de concurrenten.

Het aantal volgers van DIMAGINI + concurrenten   Facebook Instagram Twitter YouTube DIMAGINI 2674 724 - Mayke schoenen 24.947 265.000 576 Marjon Snieders 6281 3244 Omoda 102.489 366.000 4921 1922 Van den Assem Schoenen 33.461 7873 3022 97

DIMAGINI DIMAGINI is actief op Facebook en Instagram. DIMAGINI plaatst om de 2 dagen een bericht op Facebook. Er worden berichten geplaatst met mooie foto’s met daarbij een beschrijving en ook over opkomende events en kortingsacties. Pagina likes van DIMAGINI: 2674 Likes per bericht: ongeveer 20 tot 70 Reviews: 98 Beoordeling: 4,9 sterren

Instagram DIMAGINI plaatst om de 2 dagen een bericht op Instagram. Berichten worden net als bij Facebook, geplaatst met een korte tekst of een quote en een foto met een link naar het artikel op de website van DIMAGINI. Berichten: 203 Likes per bericht: rond de 50 Volgers: 724 Volgend: 79

Mayke schoenen Mayke schoenen is actief op Facebook, Instagram en Twitter. Mayke schoenen plaatst elke dag een bericht op Facebook. Het zijn vaak teksten of quotes en altijd met foto’s erbij. Pagina likes van Mayke schoenen: 24.947 Likes per bericht: ongeveer 40 tot 70 Reviews: 73 Beoordeling: 4,8 sterren

Instagram: Mayke schoenen plaatst elke dag een bericht op Instagram. Via de Instagram berichten promoten ze voornamelijk items van hun website. Berichten: 901 Likes per bericht: rond de 150 gemiddeld Volgers: 265.000 Volgend: 2.138

Twitter: Mayke schoenen heeft al een aantal jaar niks meer geplaatst op Twitter. Op de twitterpagina van Mayke schoenen promoten ze nieuwe items. Er worden geen foto’s bij geplaatst. Tweets: 256 Volgend: 171 Volgers: 576

Marjon Snieders Marjon Snieders is actief op Facebook en Instagram. Marjon Snieders post niet regelmatig op Facebook. Als er berichten worden geplaatst gaat het over opkomende events, kortingsacties, winacties etc. Pagina likes: 6281 Likes per bericht: ongeveer 2 tot 5. Reviews: 272 Beoordeling: 4,5 sterren

Instagram Marjon Snieders plaatst een paar keer in de week een aantal foto’s op Instagram met een kort tekstje erbij. Het zijn foto’s van schoenen en tassen etc. Berichten: 638 Likes per bericht: ongeveer 50 tot 100 Volgers: 3244 Volgend: 380

Omoda Omoda is actief op Facebook, Instagram, Twitter en Youtube. Omoda plaatst elke dag een bericht op Facebook. De berichten gaan voornamelijk over items met een link naar de webshop. Vaak worden er ook mooie professionele foto’s geplaatst. Pagina likes: 102.489 Likes per bericht: ongeveer 50 tot 100 Reviews: 667 Beoordeling: 4,6 sterren

Instagram Omoda plaatst elke dag foto’s op Instagram. Er worden ook veel quotes geplaatst en als ze een winactie bekendmaken plaatsen ze leuke filmpjes. Berichten: 2.704 Likes per bericht: gemiddeld ongeveer 450 Volgers: 366.000 Volgend: 847

Twitter Omoda plaatst ongeveer om de dag een bericht op Twitter. Er worden vacatures geplaatst, opkomende events en winacties worden aangekondigd. Tweets: 8.031 Volgend: 866 Volgers: 4921 Pagina likes: 1940

Twitter Omoda plaatst ongeveer om de dag een bericht op Twitter. Er worden vacatures geplaatst, opkomende events en winacties worden aangekondigd. Tweets: 8.031 Volgend: 866 Volgers: 4921 Pagina likes: 1940

Van den Assem Schoenen Van den Assem schoenen is actief op Facebook, Instagram, Twitter en Youtube. Van den Assem schoenen plaatst elke dag een bericht op Facebook. De berichten gaan over het promoten van de collecties met foto’s, altijd met een link naar het artikel op de website. Pagina likes: 33.461 Likes per bericht: ongeveer 20 tot 50 Reviews: 71 Beoordeling: 4,5 sterren

Instagram Van den Assem schoenen plaatst elke dag een foto op Instagram. Het zijn foto’s of filmpjes met links naar de website toe. Berichten: 1282 Likes per bericht: gemiddeld rond de 55 Volgers: 7873 Volgend: 263

Twitter Van den Assem schoenen plaatst elke dag een bericht op Twitter. De berichten gaan over items van de website. Meestal met een foto’s erbij en links naar de webshop toe. Ze plaatsen ook berichten over kortingsacties en blogberichten. Tweets: 4043 Volgend: 386 Volgers: 3022 Pagina likes: 344

YouTube Van den Assem schoenen plaatst elke week een video op YouTube. De video’s gaan over events in de winkel en over fashion. Video’s: 104 Abonnees: 97 Totale weergaven: 115.426

CONCLUSIE: De concurrenten van DIMAGINI zijn veel actiever bezig met de social media pagina’s. Dit is heel belangrijk om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Ik denk dat DIMAGINI deze punten beter zou kunnen doen: Ik denk dat het belangrijkst is om veel actiever te zijn op social media. Korte video’s op YouTube plaatsen van bijvoorbeeld de nieuwe collectie of events. YouTube is op één na grootste zoekmachine. Op nummer één staat Google, maar veel mensen kijken liever een instructievideo dan dat ze een artikel lezen. Ook het Instagram account vaker gebruiken. Minstens elke dag 1 foto plaatsen en meer video’s, eventueel van de winkel. Ook meer plaatsen op de Facebookpagina. Minstens elke dag 1 foto plaatsen en meer video’s, eventueel van de winkel. Eventueel een blogpagina aanmaken en daar minstens 1 keer in de week een leuke blog op plaatsen met mooie foto’s erbij etc. Eventueel een Twitter account aanmaken en hier ook een paar keer in de week leuke foto’s en video’s op te plaatsen.

Meer winacties doen. Online hetzelfde doen als offline, regelmatig nieuws plaatsen op de website. Tijdens events het personeel bedrijfskleding laten dragen. Dat ziet er heel professioneel uit. Leuke cadeautjes (zoals pennen, sleutelhangers, toilettasjes etc.) uitdelen op de events is ook een goed reclamemiddel. Meer informatie van buitenaf zien te krijgen om erachter te komen welke ervaringen de klanten met DIMAGINI hebben. Zo komen ze erachter wat ze goed doen en ook wat ze beter kunnen doen. Ze zouden bijvoorbeeld bij elke klant die afgerekend in de winkel, kunnen vragen of ze even een korte enquête willen invullen. En ook online. Zodra een klant een bestelling gedaan heeft dat er dan online wordt gevraagd of ze een enquête willen invullen.

Bronnen: https://www.facebook.com/dimagini/ https://www.instagram.com/dimaginishoes/ https://www.facebook.com/maykeschoenen/ https://www.instagram.com/maykeshoeheaven/ https://twitter.com/MaykeOisterwijk https://www.facebook.com/marjonvandeijlsnieders https://www.instagram.com/marjonsniedersschoenen/ https://www.facebook.com/omoda/ https://www.instagram.com/omoda/ https://twitter.com/Omoda https://www.youtube.com/user/omoda https://www.facebook.com/AssemSchoenen/ https://www.instagram.com/vandenassem/ https://twitter.com/assemschoenen https://www.youtube.com/user/assemschoenen