Smart Datacenter Services

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Performance management
10 tips voor een gouden start Groeitips
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Bedrijfspresentatie Promavise
Tauw naar het nieuwe werken
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
bijeenkomst Pragmatic Solutions INCREASING PROFIT, DECREASING RISK SDE en financiering offshore windparken 24 november 2009.
Tauw en het “nieuwe werken”
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
Business concept SMART-consultants
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Inkoop van zakelijke dienstverlening
11 Infrastructuur Optimalisatie: Waarom een op voorzieningen gebaseerd platform de betere keuze is.
De kracht van HGH Gedreven, doelgericht en met zekerheid naar de juiste oplossing. Gedreven professionals, met de juiste oplossing daar gaat het om. Helder.
De kracht van HBSoftware
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
27 januari 2011.
Cloud voor uw bestuur? Wij gaan samen met u op onderzoek. Nabespreking.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
Introductie/Agenda 1 Cor Verbaas 1.Business Analist. 2.Werkzaam bij AEP sinds juni Verantwoordelijk voor de business applicaties binnen AEP. 4.MFGPro.
AA OPTIMAAL VAN BUITEN NAAR BINNEN. Inhoud Welkom Inhoud presentatie -Korte introductie -Onderzoeksopzet -Huidige situatie -Onderzoeksresultaten -Belemmeringen.
Strategische samenwerking
© de vries business consultancy, 2008
© de vries business consultancy, 2008
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
Onsight Managed Security Services
Strategie en positionering
19 juni 2008 PRESERVERING Van beleid naar praktijk.
Beleidsinformatie Jeugd
/ MAXIMAAL DRIE WOORDEN 0 For internal use GETRONICS / KPN acquisitie en samenwerking Roelof Mulder BUSINESS UNIT DIRECTOR GETRONICS ICS 6 APRIL 2010.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
6 stappen in Risico management
Making Simpler and more Profitable
Naar een optimaal HR - beleid
Toekomst Financiële Functie
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Consulting in de praktijk Gast college-cyclus Rivio Rotterdam voorjaar 2006.
1 IT Service Management Theorie (1). 2 Van ‘Beheren van dozen’ naar ‘Beheer van bedrijfsprocessen’ Bron: white paper van BMC Software. Leverancier van.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Prestatiecontracten Rotterdam Ard den Outer / Gert Jan de Looze Stadsontwikkeling, Gemeente Rotterdam Oktober 2015.
1 IT Service Management George Pluimakers Theorie (3)
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Leo Noordegraaf:Directeur Informatiemanagement, Infrastructuur en Huisvesting, GGZ inGeest Michiel Houwing:Manager Duurzaam Zorgvastgoed, Eneco GGZ NL.
1 Financiële risico’s decentralisaties Robert ‘t Hart
1 Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Koenraad Bruins Rabo Bouwfonds.
We Support Your Success!.
Ministerie van BZK – 3 november 2016
Risco gestuurde onderhoudsstrategie (RBM) RWS 70 serie Rijksrederij
Loont investeren in DCIM?
Tijdlijn Inspiratiesessies
Aanbesteding Converged computing, networking en storage
DE ENERGIE OM TE VERANDEREN
persoonlijk professioneel prettig
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Presentatie bedrijfsplan
Conclusies evaluatie Regieraden
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
Gemeente Nieuwkoop - Bechtle
Uitbestedingspakketten
Transcript van de presentatie:

Smart Datacenter Services Naast het borgen van de continuïteit wijst onafhankelijk onderzoek uit dat de drie belangrijkste zaken zijn om het onderhoud en beheer van een datacenter uit te besteden zijn: Het reduceren van de operationele kosten Het verder professionaliseren van de dienstverlening Het meer focus krijgen op de kernactiviteiten van het bedrijf Dit vraagt om een andere aanpak, een andere kijk en een andere samenwerking: DOE HET SMART! Ben Timmer  Ben Meesters Country Operations manager NL & BE  Colt Data Centre Services  Business Development manager  DC SPIE Nederland B.V. Onafhankelijk onderzoek wijst uit dat naast het borgen van de continuïteit de drie belangrijkste zaken zijn om het onderhoud en beheer van een datacenter uit te besteden zijn: Het reduceren van de operationele kosten Het verder professionaliseren van de dienstverlening Het meer focus krijgen op de kernactiviteiten van het bedrijf Het antwoord hierop is ‘Smart Datacenter Services (SDS). In deze duo presentatie vertelt Ben Timmer, Country Manager Data Centre Services bij Colt hoe dit werkt in de praktijk, welke rol de klanten van Colt en de subcontractor hierin hebben en welke toekomstige ontwikkelingen Colt ziet op het gebied van onderhoud en beheer.   Ben Meesters, Business Development Manager bij SPIE vertelt over de impact van de veranderende rol op een service organisatie, hoe deze Smart Services is geborgd en hoe we komen tot een situatie waar alle partijen echt van profiteren.

Agenda Introductie Colt Introductie SPIE Colt – Aanleiding, doelstelling en aanpak Colt – Resultaten vanuit de markt SPIE – Visie en marktontwikkeling SPIE – Aanbod ‘Smart Datacenter Services’ Colt – ‘Smart Datacenter Services’ in de praktijk Colt - Colt & SPIE – Toekomst

Introductie Network- and Communication Provider: Eigenaar van 21 Datacenters binnen Europa, 8 in Azië Eigenaar van Globaal Netwerk (4 continenten, 28 landen) Levert 24*7 operationeel management > 25.000 eindklanten Multi-technisch dienstverlener 600 vestigingen, 38 landen, 38.000 medewerkers > 150.000m2 Datacenter in beheer Ca. 80% Services en 20% Projecten Wie is Colt? Wie is SPIE? Wat is de gemeenschappelijke deler -> Beide bedrijven zijn ‘Global Players’ en vestigingen in de meeste landen binnen Europa!

Colt Datacenter Services Co-locatie Services: Rack based Services Cage based Services Dedicated Data Hall Cross Connects Disaster Recovery Space Remote Hands

SPIE Datacenter Services Advies, Ontwerp en Consultancy Datacenter constructie en Fit-out Beheer en Onderhoud Verhuizingen (intern en extern) Floor Management, Hands & Eyes en Smart Datacenter Services DCIM Services Ontzorgen van A tot Z

Doelstelling en aanpak vanuit Colt Europees Service contract liep ten einde (preventief en correctief onderhoud op DC ‘Assets’) Ontevreden met huidige, traditionele wijze van Services Visie was aanwezig, echter onmogelijk dit te vertalen naar een concrete uitvraag, daarom: ‘Traditionele’ uitvraag op basis van ‘Assets’ Inschrijvers uitgedaagd tot aanbieden van alternatieven We moesten op zoek gaan naar een partner die ons verder gaat helpen Criteria beoogd partner: Lokale aanwezigheid binnen EU Slagkracht Technische expertise Tools Meedenken Vertrouwen

Resultaat vanuit de Markt Stijgende lijn in de kosten gedurende de looptijd van het contract (indexatie) Fixed Fee voor Preventief onderhoud, verdienmodel op correctief onderhoud (incidenten) Op één partij na, dalende kosten (20% over 5 jaar) RANDVOORWAARDEN HIERBIJ WAREN: Alleen met echte samenwerking kom je verder, afrekenmodellen zijn verleden tijd! Natuurlijk heb je wel ‘iets’ nodig om performance te kunnen meten dat is eenmaal niet anders. SLA’s heb je nodig om de basis doelstellingen niet uit het oog te verliezen maar zullen meer ‘bijzaak’ worden.

Voorstel SPIE - SDS Het verschuiven van verantwoordelijkheden van sl-2 naar sl-3 en 4 om zelf sturing te kunnen geven op de wijze van uitvoering We willen het bijvoorbeeld slimmer doen door het onderhoud conditie gebaseerd uit te voeren op basis van de informatie (big data) van de machines.

Aanpak SDS – Transitie plan Meer activiteiten door SPIE Engineers Minder activiteiten door subcontractors Hogere efficiëntie (reductie van kosten) Meer onderhoud op basis van conditie i.p.v. vaste intervallen Minimaliseren risico’s

Resultaat van Smart Datacenter Services Kosten preventief onderhoud Bedrijfsresultaat Aantal incidenten Klanttevredenheid / Imago ‘Onvoorspelbare’ kosten Big Data / Trend analyses / B.I. Down-time / Uitval ‘Irritatie’ eindgebruikers Integratie Facilitair en IT € / m2 Alles wordt ‘smart’

Resultaat in de praktijk Voor de klant van Colt: Lagere kosten Meer inzicht in en over de prestatie van de IT voorziening (geadviseerd door Colt) Minder overlast Win voor Colt: Verbeterde voorspelbaarheid DC (geen verrassingen) Meer focus op de business Win voor Spie: Integrale oplossing over de volledige breedte van SPIE Meer invloed op het presteren van het datacenter Langdurig partnership

Toekomst Colt & SPIE Doorontwikkeling ‘Condition based Maintenance’ en ‘Smart Datacenter Services’ Gezamenlijke groei in vierkante meters en aantal ‘Assets’ Van ‘Cost Center’ naar ‘Profit Center’ (Value-Add) Meer focus op ‘Core’ activiteiten NL Blauwdruk voor EU? Toekomstige Service standaard voor DC’s in Europa

Contactgegevens Bedrijfsnaam: Colt Technology Services SPIE Adres: [nog in te vullen] De Brauweg 74-82 Telefoonnummer: [nog in te vullen] +31(0)6 50 60 10 81 E-mailadres: [nog in te vullen] ben.meesters@spie.com Standnummer: [nog in te vullen] ?