Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Advertisements

optimaliseren van de commerciële presentatie
commerciële presentatie
Tijdelijke presentatie
Verkoopsterke en –zwakke plaatsen
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
commerciële presentatie
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Filiaalmanager.
Goederen H3 Vaste artikelpresentaties aanvullen Verkoper.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Goederenverwerking H9 Artikelpresentaties Manager Handel.
Goederenverwerking H7 Winkelexterieur Manager Handel.
Detailhandel algemeen
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst.
Detailhandel algemeen
Verkopen en kassa H2 Verkoopgesprekken Ondernemer detailhandel.
Detailhandel algemeen
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Commercieel beleid en recht
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
detaillistenpromotie
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Hoofdstuk 3 Presentatie van artikelen in de winkel.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par:
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Periode 1: week 5 Presentatie. Planning  Presentatie  Inrichting  Kleur.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Etaleren en presenteren
Presenteren en Etaleren
Presentaties maken Wat zijn de eisen?.
Direct les 4 C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Goederenstroom Goederenopslag.
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Supermarkt Ontvangst en opslag.
Presentatie en marketing
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Presentatie en marketing
Etaleren/Presenteren
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Supermarkt De supermarktbranche.
Presentation-Skills H3 Winkelinterieur.
Supermarkt De supermarktbranche.
H5 Onderhouden van het exterieur en interieur
Hoofdstuk 2 Indeling van het magazijn
Hospitality en voorraadbeheer
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie

1 ► Wat heb ik de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Assortimentsbeleid ► Inkoopbeleid ► Prijsbeleid ► Promotiebeleid ► Commerciële presentatie

Inhoud 1 Assortimentsbeleid 2 Inkoopbeleid 3 Prijsbeleid 4 Promotiebeleid 5 Commerciële presentatie 2

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 3 ► Commerciële presentatie ► Winkelformule en huisstijl ► Remodelling en restyling ► High en low involvement ► Presentatieplan ► Belangrijkste onderdelen van winkelpresentatie: ► Winkelsfeer ► Winkelfunctie

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 4 ► Winkelexterieur ► Winkelpui ► Winkelentree ► Etalage ► Winkelomgeving

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 5 ► Frontpresentatie Frontpresentatieplan: ► Doel van de frontpresentatie ► Selectie van artikelen ► Presentatievorm ► Planning en organisatie

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 6 ► Winkelinterieur ► Winkelindeling ► Family-grouping ► Routing ► Productpresentatie ► Schappenplan

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 7 ► Winkelindeling ► Verkoopoppervlakte ► Kassaoppervlakte ► Serviceoppervlakte ► Operationele oppervlakte

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 8 ► Family-grouping Artikelen die bij elkaar horen, ook bij elkaar plaatst in de winkel

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 9 ► Routing ► Optimale routing ► Gedwongen routing ► Ongedwongen routing

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 10 ► Schappenplan ► Hoe artikelen presenteren ► Hoeveel artikelen ► Welke presentatiemeubelen of -wanden ► Pricing en signing ► Aantal facingings

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 11 ► Schaprendement DPP/DPC-analyse ► DPP = Direct Product Profit Brutowinst van een product per m 2 schapruimte ► DPC = Direct Product Cost Kosten m 2 schapruimte Direct product profitability = DPP - DPC

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 12 ► Schapelasticiteit

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 13 ► Vaste presentatie ► Rekken ► Stellingen of gondola’s ► Schappen ► Vitrines

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 14 ► Presentatie aanvullen Aanvulvoorschriften: ► De plek van de artikelen ► De manier van aanvullen ► Het aantal artikelen op een plek ► Het aantal zichtbare exemplaren (facings) ► Wat je moet doen met de resterende artikelen in het schap.

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 15 ► Tijdelijke presentatie Actieplan: ► Doel van de tijdelijke artikelpresentatie ► Selectie van artikelen en hulpmiddelen ► Presentatievorm en -ingang ► Plaats in de winkel Communiceer de planning en de organisatie met de andere medewerkers.

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 16 ► Actiepresentatie of sfeerpresentatie

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 17 ► Tijdelijke presentatiemeubelen ► Display ► Stortmand ► Presentatietafel

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 18 ► Verwantschap en plaatsing ► Consumptieverwantschap ► Koopverwantschap ► Maatverwantschap ► Overige verwantschappen: ► Merkverwantschap ► Themaverwantschap ► Kleurverwantschap ► Leeftijdsverwantschap ► Prijsverwantschap ► Stijlverwantschap ► Productieverwantschap

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 19 ► Plaatsen ► Combinatieplaatsing ► Gescheiden plaatsing ► Horizontaal of verticaal ► Frontaal of lateraal ► Compositie

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 20 ► Compositie ► Stapel of blok ► Piramide ► Rijen ► Driehoek ► Dynamische vorm

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 21 ► Presentatie-ingang ► Eyecatcher Je kunt artikelen presenteren op: ► Prijs ► Model ► Hoeveelheid of maat ► Materiaal ► Merk ► Gebruik ► Kleur ► Actie of impuls ► Stijl en doelgroep ► Thema ► Seizoen

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 22 ► AIDA ► Attention (aandacht trekken van de klant) ► Interest (interesse wekken) ► Desire (kooplust opwekken) ► Action (tot koop overgaan)

Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie 23 ► PDCA-cyclus