POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’ https://www.youtube.com/watch?v=VvyceUktzrI.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praten met kinderen over de wereld !
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Een boek hoort erbij 1 Ik liep te zoeken (oweejow) naar mooie boeken (oweejow) Lees nu al dagen (oweejow) dus ik wil je wat vragen (oweejoooow)
Basiscursus Levensboeken
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Kennis-spel meerkeuzevragen.
KUNST Onze eerste kunstles.
Tweede wereldoorlog.
Boekbespreking Voorbeeld powerpoint.
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 2, blok 3. kunstgeschiedenis werkgroep, week 2, blok 3.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
De dag van het solliciteren Blok 1
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Leesplezier in de schoolbibliotheek
Opdracht 26 Uiteenzetting schrijven
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Spreekbeurt in groep 4.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Activerende teksten.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Groep 8 University Microben
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Een beoordeling schrijven
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 4.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Moederdag elfje.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Welkom T1A Goedemorgen! Ga op je plek zitten volgens de klassenplattegrond. Je hebt voorlopig geen IPad nodig. Berg je telefoon op, of lever hem bij mij.
GEDOCUMENTEERD SCHRIJVEN Revisited
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
S/k/l interviewen.
Robot en weiden.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Reuzen & stenen Opdracht:
Genotmiddel Eerste bijeenkomst.
English listening lesson Christiaan van der Logt
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Vind jou beste leer manier.
Puntentelling Teams Geschat
Groepsdynamica Introductie
Direct 1. Marketing /08/2018 Direct 1. Marketing 2.0.
Lezen in groep 3 Okt 2017.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Een instructie schrijven
Les 2.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Hoe maak ik een goede samenvatting?
Inleiding, middenstuk, slot
Presentatie Schoolboek
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
E health, Domotica en E-learning
Met andere ogen kijken…
Les 3: regels en afspraken met de klas
Cijferloos lesgeven bij talen
Project gamemarket Les 1.
Wat leer je allemaal op school?
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
Transcript van de presentatie:

POETRY Monday 01/01/2016

TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’

WAT GAAN WE DOEN?  Discussie  Lezen  Post-it activiteit  Pair and share  Schrijf een gedicht

LES DOELEN Aan het einde van de les kan je een kort gedicht schrijven naar aanleiding van een origineel gedicht. Je hebt een mening ontwikkelt over dichten en kan deze uitspreken naar een ander.

DISCUSSIE Wat hoorde je? Waar gaat het over?

LEZEN We gaan samen, hardop, het gedicht lezen.

POST IT ACTIVITEIT Je hebt drie post-it notes op je tafel. Schrijf de drie woorden (per post-it) op die jij het meest krachtig vindt. Plak ze daarna op het bord. (je hebt drie minuten)

PAIR AND SHARE Je gaat in tweetallen werken. Samen kies je vier woorden die je krachtig of mooi vindt. Bespreek samen wat de betekenis is van deze woorden.

SCHRIJF EEN GEDICHT Je gaat nu samen de vier gekozen woorden gebruiken om zelf een nieuw gedicht te schrijven. Gebruik de I-pads om via de website rhymezone.com de juiste woorden te vinden die rijmen op jullie gekozen woorden. Gebruik een woorden boek voor de wanneer je de betekenis van een woor wil opzoeken.

HUISWERK Thuis ga je op zoek naar een gedicht of een spoken word clip die jij mooi vind. Deze worden tijdens de volgende les besproken.