VCO Amsterdam, 3 december 2002 Eelco Hessling Manager Retail Investors & Education Euronext Amsterdam.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Advertisements

Gezamenlijk vorm geven aan goede veiligheid in de praktijk
Centrum Kijkduin KNA PN/KO
Stilstaan bij beweging 2 juli 2003
Motivatie van de professional Willy Limpens
Ketensamenwerking in de publieke sector John Froger, 1 december 2009
Albert de Boer IJsselgroep
Thema-bijeenkomst 6 september 2012
Logica in al zijn zin en waanzin.
Cliënt Wil zo lang mogelijk onafhankelijk / zelfstandig blijven
Klantgerichte ICT organisatie
Carrousel van good practices met nieuwe leermiddelen
Van diagnose naar etiket Discussiemiddag 19 juni 2013 Centrum voor Ethiek 1.
“Proeftuinsessie 2: Administratie Wegen en Verkeer”
Een geluksmopje….. Alleen het lezen van deze mop brengt geluk.
De kunst van het vergunningenmanagement Dienst Stadsontwikkeling 23 januari 2006 Gemeente Utrecht Congres Publieke dienstverlening 25 januari 2006.
15 maart 2012 Symposium Samenwerken in de Eerste Lijn Verbinding, actuele ontwikkelingen en samenwerkingsvraagstukken.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Workshop De ingenieur als projectmanager 11 maart 2008.
Participatie en een Klantenraad
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Regelgeving accountancy vanaf 2007 NIVRA Voorlichtingsbijeenkomst.
Petra Boolman Marjan Hurkmans. Hoe tot stand gekomen? Regionale bijeenkomsten met mensen met NAH en bijeenkomsten met mantelzorgers Klankbordgroep.
Ketensamenwerking vanuit het perspectief van de individuele organisatie Anneleen Winters Een analyse als discussie start Center for e-Government Studies.
1 Ontwikkelingen in de markt. Voorspellen is een kunst Ned Ludd als accountant Accountants staan aan de vooravond van revolutionaire ontwikkelingen. Als.
‘Gedoe’ in Projectteams Rik Hoogeveen. Inleiding  Van ‘procesresultaten’ naar ‘projectverstoringen’  “Waarom kunnen ze niet in één keer bedenken wat.
Etnisch profileren: van welles/nietes naar professionele ontwikkeling
Over politieke ambtsdragers, goed bestuur en besturen Dilemma’s uit de praktijk Maarten van Zwieten.
Bijeenkomst directeuren en IB-ers OZKNV Workshop Documenten-planlast Dinsdag 1 december 2014.
Bijeenkomst Directies en Intern Begeleiders 2 december 2014.
2 Onderzoeksluik 2: Grounded theory study ervaringen van bio-psycho-sociaal redeneren Presentatie: Ank Eijkelkamp.
De DP 'Rotonde' discussie. Rode draad uit de gesprekken van deze ochtend.
Een geluksmopje….. Alleen het lezen van deze mop brengt geluk.
Motivatie & differentiatie
Podium voor de kunst van het prettig ouder worden en relativeren
Automatische toekenning van rechten ? Brugge, 9 juni 2015 Hilde Linssen, stafmedewerker Netwerk tegen Armoede.
KRW-doelafleiding SGBP Wensen voor een werkwijze.
Praktijkgerichte workshop Testcounseling infectieziekten [Ruimte om eigen naam, organisatie en evt. datum in te vullen]
Lesbrief Jongerenprogramma
De voorbereiding De planning
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Jeugdhulp naar gemeenten Kip met gouden eieren Workshop ‘ontbureaucratiseren’ Stadskanaal 12 juni 2014 Astrid Jansen.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
De compliance officer: Blijver en bijter Jaap Koelewijn 16 november 2006.
DE TOEKOMST VAN HET BELEGGEN P.F. Verhaar HCC seminar, 4 april 2009.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Coördinatie van de hulp Workshop 4. Voorstellingsrondje Maatschappelijke evoluties Perspectief van de cliënt Casusoverleg Ervaring delen Cliëntoverleg.
Vergroten inzet mantelzorgers en vrijwilligers 19 april 2016, Zorgcentra Meerlanden Marcel Kruger, Anne-Mieke den Ouden Hoe werf en bind je deze doelgroepen.
Toezicht op Financiële Dienstverlening Vereniging van Compliance Officers Amsterdam, 3 juli 2003.
Workshop Het wijk-zorg-model: Blijven bewegen in de wijk na de beweegkuur 13 december 2010 Senay Akdemir en Kristine Mourits.
Isabelle Stevens, Manager Mortgage Loans François Jacquet, Head of Real Estate Nieuwe woonvormen CD&V studiedag
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Gewoon techniek doen: met je hoofd en met je handen
Veroudering van chemische installaties: een breed begrip
Kick-offbijeenkomst <datum>
Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent
Generieke module 24 uurs acuut Betrekken van naasten Nienke Hoekstra, psychiater/ systeemtherapeut i.o. Joke van de Veer, familie vertrouwenspersoon.
WORKSHOP INFORMATIEDELING EN VERTROUWEN
Suïcidepreventie Amsterdam
Beleid en regelgeving Les 1.
Amnesty Schrijfmarathon
Inspelen op innovaties
Team charter Instrument.
Workshop Afspraken maken
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Leren en Participeren in de Community
Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent
Transcript van de presentatie:

VCO Amsterdam, 3 december 2002 Eelco Hessling Manager Retail Investors & Education Euronext Amsterdam

‘A whiter shade of grey’ 500 keer workshop ethiek

Workshop ethiek: voor wie start begin 1998 initiatief van Amsterdam Exchanges adviseurs handelaren vermogensbeheerders analisten DSI 1999

Workshop ethiek: vorm luchtig tintje, kring, broodje voor, borrel na, badge met voornaam casus in de vorm van kleine scènes gespeeld door professionele acteurs kapstok voor discussie eigen inbreng deelnemers moderator

Workshop ethiek: inhoud casus uit Klachtencommissie casus uit overleg met marktpartijen niet verzonnen herkenbaar vertrouwelijkheid

Workshop ethiek: adviseurs zorgplicht / uitvoeringsplicht is klant altijd koning? are all clients equal? kwetsbaarheid adviseurs als ‘knellend’ ervaren regelgeving

Scène adviseur - klant Thema: willen we alle klanten? conflict beleid bank  wensen klant moeten klanten alles begrijpen (sic)? liability adviseur

Workshop ethiek: handel frontrunning / voorkennis / Wte 95 is een beetje frontrunnen ook frontrunnen? belangenverstrengeling Chinese Walls ethiek versus ‘geld verdienen’

Scène handel Thema: frontrunnen gelijktijdigheid van informatie Chinese walls eigen aandelenbezit is de klant koning of is dat de bank?

Workshop ethiek: hoe nu verder voor nieuwe instromers éducation permanente overleg met DSI