Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U
Thema week 1.5. Leerstijlen Bron:
Leerdoelen: Studenten kunnen in eigen woorden de 4 leerstijlen van Vermunt en de 4 leerstijlen van Kolb omschrijven Studenten kunnen in eigen woorden aangeven waarom het belangrijk is dat een docent kennis heeft van leerstijlen Studenten kunnen de eigen voorkeursleerstijl benoemen en deze relateren aan hun gedrag Studenten kunnen aandachtspunten benoemen t.a.v. het eigen leren Studenten kunnen onderbouwd in hun les rekening houden met de 4 verschillende leerstijlen van Kolb
Betekenis geven: Waarom is het belangrijk in het onderwijs om rekening te houden met verschillende stijlen van leren van leerlingen?
Aan de slag! Zie werkblad! Tijdsduur …..minuten en als je klaar bent dan kun je het aanvullende artikel over leerstijlen op de Wiki lezen!
Korte plenaire nabespreking: good practices? wat kun je met de werkvorm experts in je eigen les? Dit is een werkvorm van samenwerkend leren! Hoe komen de pijlers in deze werkvorm terug?
Controlevragen: 1) bedenk nu 3 vragen die je zou kunnen stellen over de theorie van Vermunt of Kolb en schrijf deze leesbaar op een blaadje. Zet jullie naam op het blaadje! 2) geef het blaadje door aan de buren. Dit duo gaat de vragen beantwoorden zonder spiekbriefjes! 3) blaadje doorgeven aan de buren. Dit duo kijkt de vragen na! Geef blaadje terug en bij 3 juiste antwoorden prijsje!
Afsluiting Afsluiting 1. Wat heb je dit thema gedaan? doener 2. Welke gevoelens heb je gehad? waarnemer 3. Wat heb je dit thema geleerd? denker 4. Wat ga je er op stage mee doen? toepasser
Voor volgende week weer voorbereiding op WIKI! 53A%3BBmmdNwDFaZDzCM%3Bhttp%253A%252F%252Fthumbs.dreamstime.com%252Fz%252Finternet-wiki jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.dreamstime.com%252Fstock- photography-internet-wiki-image %3B1300%3B1114