Van een case naar het ultieme internationale project via co-creatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
Advertisements

Module B: De ‘Whole School Approach’
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Stichting DHO •gelooft dat hoger onderwijsinstellingen een cruciale rol hebben in kennisinnovatie. Immers, de huidige studenten zijn de toekomstige beleidsmakers,
Onderwijs ontwerpen voor het leren oplossen van informatie-problemen Iwan Wopereis Centre for Learning Sciences and Technologies (CELSTEC) Open University.
Regiopartnerschappen Schoolbesturen internationaliseren in samenwerking met scholen en andere organisaties in de omgeving Judith Dayus-Brouwer.
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
13 maart Kwaliteitszorg in internationalisering Deel 2: indicatoren Actie 2 van de Vlaamse Bologna-experten
Take Care Project: Gezondheidstaalgids voor migranten periode: 1 november oktober 2014.
Aleksandras Stulginskis University - March 22, 2012 Nabeschouwing Teaching: Home and Away Prof. Dr. Luc François.
| Ontwikkelingen aangaande het onderwijs binnen de RUG Rectorenseminar 2013 Elmer Sterken.
Achtergrond Actieplan mobiliteit 2009 Leuven – Louvain-la-Neuve: “In 2020, at least 20% of those graduating in the European Higher Education Area should.
Kathleen Van Heule Diensthoofd Internationalisering 14 maart 2014
1 Beleidsaanbevelingen SP2SP symposium 8 maart 2010.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne S. Helsdingen 1, Ludo W. van Meeuwen 1,3, Saskia Brand-Gruwel 1, Jeroen J.G. van Merriënboer 1,2, & Jeano J.P.R. de Bock.
CERTi COM Europportunity Europportunity Een titel voor duurzame samenwerking tussen mbo- instellingen ? Presentatie Ron Martens en Guus Morjan
De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april.
Impact van mobiliteit op individueel en maatschappelijk vlak Shifting from margin to mainstream Inge Piryns 12/11/2012.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Knowledge Alliances & Sector Skills Alliances
Jongeren Preventie Team
Auditing Instrument for
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
Leren ondernemen en ondernemend leren
‘Slimmer zorgen voor morgen: samen toekomst maken’ ViA-Rondetafel, 18 februari 2013 Slotwoord Jo Vandeurzen – Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid.
2 Onderzoeksluik 1: Literatuurstudie Belangrijke factoren binnen het bio-psycho-sociaal redeneren in de gezondheids- en welzijnszorg in Vlaanderen. Presentatie:
Van wens naar window Een instellingsbreed model van mobility window aan de UGent.
Bachelor Sociaal werk Forum Flanders Knowledge Area 6 november 2014 Els De Ceuster Windows for Mobility: Windows of opportunity? INTERNATIONALE LEERWEKEN.
1 Challenge the future Placement Test Engels. 2 Challenge the future Situatie op de TU: ITAV Instituut voor Talen en Academische Vaardigheden 7 docenten.
Honoursonderwijs in HBO
Lectoraat Jeugd. Samen Aanleiding: coöperatie Uitgangspunt: delen, samenwerken, ontwikkelen.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Crossing borders with ROC Flevoland Internationale activiteiten
Internationale activiteiten Crossing borders with ROC Flevoland.
Hoger onderwijs ranking in Europees perspectief: Het CHE-systeem 2 december 2005 Amersfoort.
Opleiding Social Work MWD en SPH= SW Ria Jaspers
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
1 EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
De school in Europa - Europa in de school
Interactieve Mantelzorgkamer Share&Care
Technology for health Welkom op onze 6e bijeenkomst!!
Community Service Learning VU Amsterdam 2 december 2015.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Expertise gerichte geestelijke verzorging: Kansen voor binnen én buiten de muur Jan Willem Uringa Geestelijk verzorger, afdelingshoofd MMW, CT & GV.
International Experiences
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Inge Wijkamp & Patricia Robbe 17 maart 2017
Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling
Sector, Firm Size and ICT investments
Onderwijsdag Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen WELKOM
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
Sieberdam/ROCS & KODOS
Innovate-IT Enkele toepassingen
Community Nurse Specialisation
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
LNO²- congres Naar een gedragen verankering van
Jannes Huisman Senior coach
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
INSPIRATIEBIJEENKOMST Positief Onderwijs
Impact Themadag HO Amersfoort, Bas Beisiegel NA Erasmus+
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Van een case naar het ultieme internationale project via co-creatie

Case Summer school: Evidence-based practice in Health Care, improving outcomes and quality of life

Kader Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck streven naar een actieve rol van elke student in de internationaal georiënteerde, snel evoluerende, complexe en diverse samenleving visibele internationale dimensie voor studenten én docenten focus op interdisciplinariteit sterke relatie met het werkveld doorgedreven onderzoeksattitude ruimte voor innovatie en creativiteit Strategisch Plan (HoGent) Beleidsplan (faculteit mens en welzijn, HoGent)

Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Doelen summerschool Inkomende studentenmobiliteit Inkomende staff mobility Creëren van synergiën en het aanmoedigen van internationale samenwerking tussen instellingen Samenwerking met (hoger onderwijs-)instellingen / organisaties / bedrijven binnen de EU en buiten Europa Expertisedeling aan de hand van interactieve lesmethodes (posterpresentaties, groepsdiscussie, interactieve studiebezoeken) Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Project 14-daagse zomercampus financiële ondersteuning vanuit Flanders Knowledge Area 3 de en laatste editie in augustus 2017 De zomercampus wordt voor de eigen Vlaamse studenten gevalideerd en geïntegreerd in het curriculum van de drie opleidingen Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Internationale experten Università del Sacro Cuore di Milano (Italië) Mountains of the moon University (Oeganda) Universidad Fernando Pesoa (Spanje) Universidad Catolica San Antonio di Murcia (Spanje) Universidad Pontificia Comillas (Spanje) Fachhochschule Bielefeld (Duitsland) University of Western Kentucky (VS) Can Tho University (Vietnam) Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Studenten INTERNATIONAAL Europese en niet-Europese onderwijsinstellingen INTERDISCIPLINAIR brede domein van de gezondheidszorg (L, A, E, V) Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Thema Waarom? –Economisch: efficiënter omspringen met beschikbare middelen, verantwoording gemaakte keuzes –Gericht op adequaat handelen én i.f.v. de levenskwaliteit van de cliënt Multidisciplinaire cases Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Werkvormen Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck Hoorcolleges Interactieve lesmethodes Studiebezoeken

Afsluiter: posterpresentatie reflectiemoment integratie van de vooropgestelde leerresultaten Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Getuigenissen Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Conclusions “A profession has the same content, but has a different approach of work” “Not all school systems are the same” “Every culture has its own “rules” “ “Teamwork is important” “We made new friends” Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

“The academic content was rich, the culture is incredible, and we have begun wonderful new friendships. The experience has exceeded our expectations.” “The Summerschool was a good experience and introduction in working with and within different cultures. We’ve met a lot of differences, but don’t forget we share a lot of similarities too.” “We love Belgian chocolate and waffles” “In Belgium there are a lot of beers” Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Knelpunten Tijdstip Kostprijs voor deelnemers Financiering van project Organisatorische work load Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Co-creatie Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Co-creatie Elkaar inspireren tot het opzetten van mooie multidisciplinaire internationale projecten binnen hoger onderwijs Bespreken mogelijkheden tot implementatie in de eigen onderwijssetting Discussiëren over knelpunten en oplossingen Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Start workshop: 2 delen Speed date Task forces Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Speed date 5 x 3’ Rollen: –Student = 1 –Internationale gastspreker = 2 –Opleidingsverantwoordelijke = 3 –Vlaamse lesgever = 4 –International office = Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Task forces internationalisering 30 min –10’ pro’s en contra’s –20’ creëren projectvoorstel Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Voorstelling project 3’ per groep Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck

Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck