Van een case naar het ultieme internationale project via co-creatie
Case Summer school: Evidence-based practice in Health Care, improving outcomes and quality of life
Kader Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck streven naar een actieve rol van elke student in de internationaal georiënteerde, snel evoluerende, complexe en diverse samenleving visibele internationale dimensie voor studenten én docenten focus op interdisciplinariteit sterke relatie met het werkveld doorgedreven onderzoeksattitude ruimte voor innovatie en creativiteit Strategisch Plan (HoGent) Beleidsplan (faculteit mens en welzijn, HoGent)
Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Doelen summerschool Inkomende studentenmobiliteit Inkomende staff mobility Creëren van synergiën en het aanmoedigen van internationale samenwerking tussen instellingen Samenwerking met (hoger onderwijs-)instellingen / organisaties / bedrijven binnen de EU en buiten Europa Expertisedeling aan de hand van interactieve lesmethodes (posterpresentaties, groepsdiscussie, interactieve studiebezoeken) Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Project 14-daagse zomercampus financiële ondersteuning vanuit Flanders Knowledge Area 3 de en laatste editie in augustus 2017 De zomercampus wordt voor de eigen Vlaamse studenten gevalideerd en geïntegreerd in het curriculum van de drie opleidingen Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Internationale experten Università del Sacro Cuore di Milano (Italië) Mountains of the moon University (Oeganda) Universidad Fernando Pesoa (Spanje) Universidad Catolica San Antonio di Murcia (Spanje) Universidad Pontificia Comillas (Spanje) Fachhochschule Bielefeld (Duitsland) University of Western Kentucky (VS) Can Tho University (Vietnam) Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Studenten INTERNATIONAAL Europese en niet-Europese onderwijsinstellingen INTERDISCIPLINAIR brede domein van de gezondheidszorg (L, A, E, V) Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Thema Waarom? –Economisch: efficiënter omspringen met beschikbare middelen, verantwoording gemaakte keuzes –Gericht op adequaat handelen én i.f.v. de levenskwaliteit van de cliënt Multidisciplinaire cases Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Werkvormen Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck Hoorcolleges Interactieve lesmethodes Studiebezoeken
Afsluiter: posterpresentatie reflectiemoment integratie van de vooropgestelde leerresultaten Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Getuigenissen Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Conclusions “A profession has the same content, but has a different approach of work” “Not all school systems are the same” “Every culture has its own “rules” “ “Teamwork is important” “We made new friends” Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
“The academic content was rich, the culture is incredible, and we have begun wonderful new friendships. The experience has exceeded our expectations.” “The Summerschool was a good experience and introduction in working with and within different cultures. We’ve met a lot of differences, but don’t forget we share a lot of similarities too.” “We love Belgian chocolate and waffles” “In Belgium there are a lot of beers” Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Knelpunten Tijdstip Kostprijs voor deelnemers Financiering van project Organisatorische work load Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Co-creatie Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Co-creatie Elkaar inspireren tot het opzetten van mooie multidisciplinaire internationale projecten binnen hoger onderwijs Bespreken mogelijkheden tot implementatie in de eigen onderwijssetting Discussiëren over knelpunten en oplossingen Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Start workshop: 2 delen Speed date Task forces Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Speed date 5 x 3’ Rollen: –Student = 1 –Internationale gastspreker = 2 –Opleidingsverantwoordelijke = 3 –Vlaamse lesgever = 4 –International office = Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Task forces internationalisering 30 min –10’ pro’s en contra’s –20’ creëren projectvoorstel Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Voorstelling project 3’ per groep Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck
Liesbeth Van Coppenolle, Liesbeth Van Heck