Communicatie met leden Taakverdeling bestuur Erick van der Schouw Henk Edgar Februari 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

H.2.3 ondernemingen met rechtspersoonlijkheid
Zoektocht nieuw bestuur
WAAROM NIEUWE STATUTEN? WAAROM NIEUWE HHR? • Huidige statuten: 1983 • Praktijk op aantal punten anders • Rol KNHB komt niet naar voren • Huidige HHR: 1989.
Website voor bewonerscommissies
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
Algemene informatieavond trainers en coaches
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Presentatie Adviescommissie BSC’68
Algemene Ledenvergadering 12 mei 2014 RS. Onze Club TENNIS2TENNIS Van Elkaar en voor Elkaar? WW 5. Visie nieuw Bestuur.
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Samen maak je de vereniging ROHDA-Raalte Presentatie leden 2 november 2011.
Biobank symposium 31 mei 2013 Lot Winkel, manager bedrijfsvoering DLA
Commissievergadering
Statuten en het Huishoudelijke Reglement Vergelijking huidig-nieuw (draft) 1.
Nederlandse Vereniging van Budgetcoaches
VerenigingNederlandseConstructeurs Vereniging Nederlandse ConstructeursVNConstructeurs Beroepsvereniging voor constructeurs.
Algemene Ledenvergadering 19 maart 2014 Woensdag start 20:00 uur.
Vrijwilligersbeleid Clubstructuur Werving Vasthouden Beloning.
Netwerk voor Cultuur en Natuur Afdrachtensystematiek Afdelingen Voorzittersoverleg 22 oktober 2011.
Jong NAS Presentatie over de vorderingen van het Jong NAS. Gepresenteerd door Leonie Boer en Izaak Frens.
11 Overlegvergadering Een kijk op de toekomst Katleen De Wilde (deskundige/inspecteur FANC)
Ouderraad De Kinderkei. Waarom een ouderraad? Bij de wet geregeld ‘orgaan’, GGD (Gemeenschappelijke Gezondheids Dienst) Voor de gemeenschappelijke belangen.
Naar een nieuwe bestuurlijke structuur
ZooEasy Online Gebruikersavond
De (T)OR en de bestuurder
1 Collegewerkconferentie Holland Rijnland 10 juli 2014 #KRACHT15.
Samengaan is leuk!.
Digitale Agenda 2020 ALV 2015 VIAG
Welkom Event Center Batu Tjapeu. Agenda 22 augustus 2015 Voorstellen bestuur 2015 Huidige situatie Doel Hoe nu verder? Organisatie Inschrijven Vragen.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Werkgroep Scholing. Bezetting Voorzitter : Fernand van der Doelen Secretaris: Ralph Knops Lid: Wilma Suurland Lid: Mayon Roeffen.
De Rode Knop van Viattence
Ledûb, dat ben ik! Op 1 mei 2016 bestaat Ledûb Volleybal 50 jaar - daar mogen we zeker trots op zijn met z’n allen! Een vereniging moet niet gedragen worden.
ALV SVO Basketball 9 maart Agenda Opening & notulen vorige vergadering Aanstelling Algemeen bestuurslid Financiele situatie met Gemeente Contributie.
Welkom Jaarvergadering Donderdag 12 november 2015 BPV Alert.
Opening Vereniging Alternatief Goederenspoor ALGEMENE LEDENVERGADERING VAG.
Verslag van de brainstorm NIOBB 6 februari Sterke punten Bowls is een leuke, laagdrempelige en sociale sport Inzet en betrokkenheid vrijwilligers.
Keuze voor één prestatie-elftal senioren. Het voorgenomen besluit Overwegingen en onderbouwing. De overwegingen: twee eerste seniorenelftallen financieel.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Algemene ledenvergadering februari Agenda 1.Opening en mededelingen 2.Verslag van de algemene ledenvergadering op 11 februari Jaarverslagen:
Rugby Club ‘t Gooi Ambitie en (Re-)organisatie. Terugkijkend In 5 jaar tijd jeugd bijna verdubbeld – Van 100 naar 200 – Succesvol jeugdbestuur opgezet.
BS De Krommen Hoek - Breugel1 Welkom Ouderinformatieavond van groep 8 Schooljaar
Groepsvereniging & Beheerstichting. Je hebt een Scouting groepsvereniging, maar wat nu …….? Kennisnetwerk Scouting Nederland.
V&VN Oncologie Oncologie V&VN Oncologie Afdeling binnen V&VN Ruim 2500 leden Bundelen en verspreiden van vakkennis Kwaliteit van zorg verbeteren.
Informatiebijeenkomst Gemeenteraad Heeze-Leende Maandag 4 februari 2013.
Belangenvereniging Personeel LVNL BPLV Informatiebijeenkomst (potentiele) bestuurs- en kaderleden Dinsdag 28 januari uur.
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
Welkom. Ouderinformatieavond groep 6 Schooljaar Aniel Kesseler
30 november 2009 L.A.C. “Frisia 1883” Ledenvergadering LAC ‘Frisia 1883’ Maandag 1 december 2014.
JOZ - SENIOREN Wie zijn we ? Wie zijn we ? Vereniging voor gepensioneerde personeelsleden van  Jessa Ziekenhuis  Ocmw  Zonnestraal.
KV TOGO Besturen volgens een nieuwe visie. Waarom?  Besturen met visie –KNKV  Kleiner bestuur- commissies  Effectiever besturen  Ander beleid –meer.
Ouderraad RKBS Willibrord. Organogram Bestuur Voorzitter (Nathalie Eberharter) Stelt samen met de secretaris de agenda op voor de vergaderingen Zit de.
Jaarverslag Inleiding 2.OR en communicatie 3.Onderwerpen 4.Advies en instemmingsverzoeken 5.Kennis en scholing OR 6.OR en samenwerking met andere.
Gewenste organisatie. Bestuur Voorzitter Vacature Penningmeester Bestuurslid Clubhuis Vacature Bestuurslid tennis-technische zaken Vacature Algemeen bestuurslid.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Adviesraad Sociaal Domein
Zoals ingeschreven bij de KNVB en KvK
ALGEMENE LEDENVERGADERING
Informatiebijeenkomst 28 augustus 2017
Beantwoord kort de volgende vragen:
Een nieuwe organisatiestructuur, op weg naar de toekomst
Opzet nieuwe structuur
Apeldoorn.nl vernieuwd live op 6 februari a.s.
Vereniging NLT: groei naar volwassenheid
Verenigingsstructuur VV Oerterp
Adviesraad Sociaal Domein
Laat ik mij voorstellen:
Algemene ledenvergadering Agenda
Transcript van de presentatie:

Communicatie met leden Taakverdeling bestuur Erick van der Schouw Henk Edgar Februari 2016

Communicatie met leden – in bestuur Opdracht (30 augustus 2015) Inventarisatie van huidige communicatie met leden Communicatie binnen het bestuur Doe voorstel voor mogelijke verbeteringen Taakverdeling bestuur

Scope Website (wie aanpassingen, actualiteit, volledigheid) Griffonnier (incl betaalde / niet-betaalde distributie) Aspirant leden (incl onderhoud en communicatie) Contacten andere rasverenigingen / Raad van Beheer / Btl Griffon clubs Wedstrijden (coördinatie, organisatie) ALV (organisatie, agenda, verslaglegging) Clubmatch Oefendagen JachtAanlegTest Fokbegeleiding / fokkersberaad / herplaatsing / taakverdeling FBC Ledenlijst Bestuursvergadering (organisatie, agenda, verslaglegging)

Signalen leden over huidige communicatie Op dit ogenblik sprake van niet geformaliseerde communicatie: – Telefonische / mondelinge / bilateraal via mail - afspraken – Onduidelijk hoe relatief eenvoudige zaken moeten (opzeggen/aanmelden/adviezen FBC) – Taakverdeling bestuur voor leden niet altijd duidelijk Opmerkingen van leden over website (onvolledig, niet actueel, lay-out niet aantrekkelijk)

Voorstel voor verbeteringen - bestuur (1) Strakkere toewijzing communicatie onderwerpen bij individuele bestuursleden Instellen van een dagelijks bestuur Clusteren: 1) Website / Griffonnier; 2) Wedstrijden / Oefendagen 4x per jaar vooraf geplande bestuursvergadering Beheer ledenlijst: lijst toegankelijk voor hele bestuur (cloud) Fokbegeleiding: taakverdeling Gebruik Social Media: Whatsapp Voorstel: aan het begin van het jaar stuurt de secretaris een lijst met (minimaal 4x) vergaderdata door Lokatie bestuursvergadering roulerend Binnen een week na de bestuursvergadering wordt het verslag rondgestuurd Hierin worden de acties genoemd die de bestuursleden op korte termijn dienen te ondernemen

Voorstel voor verbeteringen – leden (2) Gebruik website moet meer worden gepromoot / afgedwongen, bijv. door aanvragen aspirant lidmaatschap of aanvragen HD vergoeding via de website te laten lopen Schriftelijke communicatie met leden (meer) via de mail Gebruik Social Media: Facebook / Youtube De website moet worden gebruikt voor “snel”nieuws. De Griffonnier zal hierbij slechts ondersteunend werken. Electronische nieuwsbrief in aanvulling op Griffonnier Organisatie van een social event – bijv wandelen met honden – om leden die niet actief zijn in KJV of veldwerk betrokken te houden bij de vereniging. Assortiment winkel uitbreiden met artikelen die in het verleden goed liepen (bijv Griffon wijn, kleding)

Voorstel voor verbeteringen – algemeen (3) Fokbegeleiding Communicatie over dekreuen / FBC adviezen via vaste procedure Publicatie in Griffonnier / website (proces + afgegeven adviezen) Aspirant leden / gratis lidmaatschap 1 jaar Fokker geeft volledige informatie door (dus incl mail + tel nr). Alternatief: via vaste pagina website Welkomstmail door secretaris Lidmaatschap gecontinueerd op initiatief lid door betaling contributie in volgend jaar Vaste sectie in Griffonier (1/2 pagina) met algemene, vaste informatie oa over: Lidmaatschap: tarief / opzeggingen Informatie over proces fokadviezen / dekreuen Overzicht nieuwe leden / opzeggingen

Voorstel taakverdeling bestuur mbt communicatie(-onderwerpen) Voorzitter: contacten andere rasverenigingen bnl en btl, RvB, Orweja Secretaris: governance vereniging, website en Griffonnier, communicatie aspirant leden Fokbegeleiding: aansturen FBC, communicatie met fokkers, JAT Ledenadministratie: onderbrengen bij penningmeester Wedstrijdcommissaris: aansturen WC, contacten Orweja  Huidige omvang van bestuur met 8 leden terug brengen naar 6 leden (Voorzitter, Secretaris, Wedstrijdcommissaris, Fokbegeleiding, Penningmeester, Algemeen bestuurslid)  Voordelen: slagvaardiger, eenvoudiger organisatie, past beter bij omvang vereniging

Dagelijks Bestuur Het dagelijks bestuur bestaat uit: voorzitter, secretaris en penningmeester. Taken: Voorzitter: Algemene zaken, FBC, Pupbemiddeling en Herplaatsing Secretaris: Alle communicatie (m.u.v. de in vorige dia genoemde contacten) Penningmeester: Geldstromen, Ledenadministratie en Wedstrijdsecretariaat (in overleg met wedstrijdcommissaris.)

Follow-up Keuze top-5 onderwerpen Verslag in Griffonier Volgende bestuursvergadering verder uitwerken