DIY MET KUNSTENAARS MAAK EEN ZELFPORTRET MET ANOUK KRUITHOF.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammar Chapter 4 – G3 Aangeplakte vragen = Question tags.
Advertisements

PasopFoto Pas op! Foto!! Dat je voorzichtig moet zijn met het plaatsen van je foto op internet is al langer bekend.
PAST SIMPLE (VERLEDEN TIJD)
Maak een tentoonstelling
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
door: Roderick Juffermans
B1c impressionisme : uitleg, theorievragen, praktijkopdracht
Beroemde kinderen Leonardo da Vinci
PARIJS Een PowerPoint over de eendaagse reis
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
Amsterdams Historisch Museum
Werkgroep les 3 cameravormgeving & decoupage Maaike van Cruchten b ‘FAKE IT ‘TILL YOU MAKE IT’
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Fotografie - Beeldaspecten
Mijn MaS Mijn naam Mijn klas. Titel van Foto 1 Maak een foto, waar jijzelf opstaat en waarvan jij vindt dat het kenmerkend is voor jouw stageplaats! Net.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Functionaliteit en decoratie Interactieve les 17 juni 2009 Gemeente Museum Den Haag Leo van Rutten – rk basisschool De Fontein.
Thema 7 Les 11a Smaak. overeenkomst = iets wat hetzelfde is als je het vergelijkt.
Diversen in hedendaagse muziek. TURF Fragment In de tijd van Tv en Internet kunnen ook ‘gewone’ mensen een gooi doen naar de sterrenstatus. In America’s.
E SCHER IN HET PALEIS Tentoonstelling van een geniale kunstenaar.
Op dit schilderij van de franse kunstenaar Matisse zie je mensen afgebeeld die een dans uitvoeren. De mensen zijn niet alleen verbonden met hun lichaam.
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Les 2 – Jouw media.
met studievaardigheden
Altijd online!.
Friday, 24 April 2015 vrijdag 24 april 2015 RADIO JEFKEN 75 A Thousand Kisses Deep 6’28’’ Benedectine Monks 4’39’’ E Tu 4’45’’ Exaltation de la Croix.
Portfolio Presentatie
Lesbrief Kidsbios. Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Lesbrief Jongerenprogramma Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het.
Lesbrief Jongerenprogramma
Dada tegenover Popart Dia vervangen omdat het ik de opmaak lelijk vind en ik de werken op een actievere manier kan gebruiken Kenmerken Pop Art Figuratief.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Je kunt kiezen uit 4 categorieën muziek Raad welke muziek je hoort Bij een goed antwoord krijg je het aantal punten dat bij de vraag hoort Op het eind.
Leesvaardig Examentraining.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
VOORBEREIDENDE LES Walkie Talkie Beelden voor in de klas.
Maak foto’s van kinderen die tegenstellingen uitbeelden. Opdracht: 1. De kinderen gaan in tweetallen een tegenstelling bedenken die zij willen.
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
DIY MET KUNSTENAARS FOOD DESIGN MET KATJA GRUIJTERS Zie notities voor meer informatie voor de docent.
DIY MET KUNSTENAARS MAAK EEN POSTER MET PHILIPPE APELOIG Zie notities voor meer informatie voor de docent.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas) i.s.m. De Pont museum Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas)
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted Noten (design) i.s.m. Stedelijk Museum Amsterdam Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted.
Lesbrief – Kort Blok 3. Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je ooit al naar het NFF.
Diy met kunstenaars maak een natuurfoto met Elspeth diederix
KUNST ALGEMEEN BEELDENDE VORMING
De vraag is je beste vriend
Vergelijkend onderzoek naar de rechtspositie van ouders en leerlingen
ME, YOU: KUNSTCREW! KUNSTPROJECT MET MUSEUM KRANENBURGH IN BERGEN
u wordt gevraagd te raden wat de volgende beelden voorstellen…
Aftraples.
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (I) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct Doelgroepgericht schrijven (1-2) Semester 1, blok 1, studiejaar
23/07/2018 Direct 6. Doelgroepgericht schrijven (I) Leerlijn Communicatie, studiejaar , blok 2.
museum na 6 jaar verbouwen
Middag.
Arme(n van) Venus van Milo
Museum Bezoek Wat moet je in het museum doen om een week later een goede presentatie te kunnen geven?
Ontdekkingen in de tijd van pruiken en revoluties
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Zitobject.
Workshop creativiteit
Project gamemarket Les 1.
Wereldkunst: kijken en vergelijken
Kunst, Wetenschap & Technologie Irritant! groep 6 t/m 8
Transcript van de presentatie:

DIY MET KUNSTENAARS MAAK EEN ZELFPORTRET MET ANOUK KRUITHOF

WAT? DIY betekent Do It Yourself. Je bekijkt een video over het werk van een hedendaagse kunstenaar en gaat aan de slag met een beeldende opdracht. De video’s zijn gemaakt door de Blikopeners van het Stedelijk Museum. Zij geven een opdracht die verbonden is aan de kunstenaar Anouk Kruithof.

MADE BY: BLIKOPENERS De Blikopeners zijn jongeren tussen de 15 en 19 jaar oud die een bijbaan hebben in het Stedelijk Museum. Met hun rondleidingen, workshops en evenementen geven ze hun eigen blik op kunst. Het filmpje dat je zo gaat bekijken is door hun gemaakt. Eén van de Blikopeners Foto: Tomek Dersu Aaron

VIDEOCLIP

De Blikopeners zeggen: “Maak ook een artsy selfie!” Maak een week lang elke dag met je camera een zelfportret na een dagelijkse handeling waarin je sporen van die handeling kunt zien. DE OPDRACHT

OVER DE KUNSTENAAR Anouk Kruithof (1981) in het kort: -Studeerde aan de St. Joost Art Academy te Breda. -Opgegroeid in Nederland, woont tegenwoordig in New York. -Fotografeert, filmt, maakt installaties, sculpturen en gebruikt tekst. -Laat je nadenken over hoe we omgaan met fotografie. -Vindt het idee achter een foto belangrijker dan de technische uitvoering; zo gebruikt ze soms gewoon haar telefoon.

VERGELIJK JE LAATST GENOMEN SELFIE MET DEZE VAN ANOUK EN NOEM VERSCHILLEN EN OVEREENKOMSTEN WARMING UP: Anouk Kruithof, zonder titel (The Daily Exhaustion), 2010, c/o Anouk Kruithof

Erwin Blumenfeld, Zelfportret met Voigtländer camera, 1938 © Children of Erwin Blumenfeld & Yvette Blumenfeld Georges Deeton/Stedelijk Museum Amsterdam Anouk Kruithof, Geen titel (The Daily Exhaustion), 2010, c/o Anouk Kruithof WARMING UP: TWEE SELFIES: 1 UIT 1938 EN 1 UIT WAT IS HET VERSCHIL?

BESPREEK IN DUO’S: WAT IS ER GEBEURD NET VOORDAT DEZE FOTO IS GEMAAKT? WARMING UP: Anouk Kruithof, Zonder titel (Becoming Blue Series), 2010, c/o Anouk Kruithof

Ed van der Elsken, Vali Myers, Parijs (detail), 1952 © Ed van der Elsken/Nederlands Fotomuseum, c/o Pictoright Amsterdam/Stedelijk Museum Amsterdam William Eggleston, Huntsville, Alabama, 1970, © Eggleston Artistic Trust/Courtesy Cheim & Read, New York/Stedelijk Museum Amsterdam Rineke Dijkstra, Almerisa, Wormer, 23 juni 1996, 1996, Stedelijk Museum Amsterdam WARMING UP: WELK BEELD WEG?

WARMING UP: WELK BEELD ZOU HET BEST IN EEN SOORTGELIJKE SERIE ALS DIE VAN ANOUK PASSEN? Paul Schuitema, Zelfportret, 1929, © Paul Schuitema/Nederlands Fotomuseum/Stedelijk Museum Amsterdam Nan Goldin, one month after being battered, 1984, Stedelijk Museum Amsterdam Duane Michals, Self portrait as a devil, 1972, Stedelijk Museum Amsterdam

DO IT YOURSELF MAAK JE ARTSY SELFIE!

Print je foto’s uit, maak er een boekje van en bespreek elkaars selfiereeks. EN NU!?

Maak in het lokaal een tentoonstelling van alle boekjes. Bekijk de resultaten en schrijf je commentaar op post its. -Geef minstens 1 compliment -Geen minstens 1 verbeterpunt -Zeg iets over: -Wat er is afgebeeld -Hoe het is afgebeeld

WAT HEB IK HIERAAN? Je kunt meerdere ideeën bedenken en die in beeld uitwerken. Je denkt na over het verschil tussen een klassiek zelfportret en een selfie. Je snapt het verschil tussen voorstelling (wat er is afgebeeld) en vormgeving (hoe iets is afgebeeld).