Strategisch Opleidingsplan Zorg Vernieuwende samenwerking ontwikkelen, doen en borgen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Suriname Health Care Vision 2030: het verpleegkundig perspectief
Advertisements

Sectorplan: de regio aan zet!
Het ‘nieuwe’ samenwerken Voor een duurzame stad Door de inzet van NME.
Leren presteren én participeren
Postbus AC Delfzijl Copyright 2009 SBE Samenwerkende.
Energieke doelgerichte regionale aanpak
Human Capital Agenda Topsectoren Agro&Food en Tuinbouw&Uitgangsmaterialen.
Samenwerkingsverband Onderwijs Bedrijven
Visie op Meedoen Cliënten doen optimaal, vanuit hun eigen kracht mee in de samenleving. Hierdoor ontstaat een beter zelfbeeld en een betere kwaliteit van.
Invoering Examenprofielen
Complementaire dienstverlening Van integraal naar complementair.
Melden verzuim en voortijdig schoolverlaten. Waarom onderzoek Lissabondoelstelling terugdringen aantal jongeren zonder startkwalificatie Verkennend onderzoek.
presentatie Zorgacademie
OR-platform 15 november.
Onderwijs & Arbeidsmarkt Doelstelling Bouwend Nederland wil dat haar leden kunnen beschikken over voldoende, goed gekwalificeerd personeel, zowel op.
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Petra Verhagen (ISS-CMV) Dorris Direks (IPS-VD)
ROC Eindhoven medewerker toezicht en veiligheid. Wie zijn wij? Kees Speet – Pieter Oterdoom –
Tegel 1: Versterken preventie Tegel 2: Kennisinfra Tegel 3: Toerusten professionals Tegel 4: ZAT Tegel 5: CJG Tegel 6 en 8: Effectief portfolio Tegel.
Regionale samenwerking rondom jongeren Ton EimersMichiel van der Grinten.
Regionale betrokkenheid bij de beroepskolom Een casus… Dag van de Beroepskolom 5 oktober 2012.
REGIONAAL ASSOCIATE COLLEGE
Zoektocht naar samenwerking MBO - HBO
Associate degree en MBO-HBO
1 april 2008 Associate degree en MBO-HBO Hans Daale Leido.
Opleiden in school 22 juni 2004
‘Het kind en het badwater’
Platform PO/VO Veldlijnbijeenkomsten rond de “zorgplicht” Data: 8 mei sbo De Wissel 8 mei sbo De Wissel 16 mei Praktijkschool Hoorn 16 mei Praktijkschool.
Zorgacademie Parkstad Limburg Publiek Private Ontmoeting 12 nov 2009 Toon van Baal/Ria Thomas/Mark Liedekerken.
Regionaal Investeringsfonds mbo
Onderwerpen Herziening van de kwalificatiestructuur
Vrije gedachten bij vmbo-mbo-Ad Hans Daale Leido.
Opgericht 14 juli 2000 Ter verhoging van het aantal onderwijsdeelnemers dat een opleiding beroepsgekwalificeerd kan afronden.
Visie De patiënt is het centrum van ons handelen Wij werken vanuit het adagium regeren is vooruit zien. Wij werken vanuit wederzijds respect continu aan.
Versterking doorstroom BK DvdB Hoe het tij te keren in de beroepskolom ? Roel van Asselt Inhoud 1. Stand van zaken 2. Dwingende condities voor verbeteringen.
HAN & VALORISATIE Loes Kater HAN CvVO, november 2015 HA.
Vierde voortgangsrapportage Implementatie Jeugdwet.
Case: Zorgcirkels OpschalingsTop – 10 December 2015 Joyce de Laat
ONDERZOEK NAAR PROFESSIONALISERING VAN EN DOOR LECTOREN 17 april 2014 Jaarcongres Vereniging Hogescholen, Den Bosch.
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
2015 Corporate presentatie Berenschot in vogelvlucht.
27 september 2006Doorlopende leerlijnen in de beroepskolom Doorlopende Leerlijnen in de Beroepskolom vo-mbo-hbo-wo Introductiebijeenkomst 27 September.
‘ Bruggen Bouwen’ verbinden VSO – MBO en VSO- arbeidsmarkt SITS subsidie en subsidieonderzoek A2 Presentatie regio-overleg Agentschap SZW Zuid-Nederland.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
1 Suïcidepreventiebeleid VWS: Landelijke agenda suïcidepreventie Gonne Kelder, senior beleidsmedewerker Ministerie VWS 10 september 2014.
Zorgacademie Parkstad Limburg 1 November 2012 SER-BzK.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
Invoering Examenprofielen Rini Romme november 2011.
Grip op gemeenschappelijke regelingen PMG 13 april 2016 Drs. Inge Harmsen, strategisch adviseur.
‘Opleiden, trainen en oefenen ter voorbereiden op rampen en crises’ OTO bijeenkomst Ir. Pieter A.C.L. Janssen 29 januari 2009.
Toezicht houden op SamenOud NVTZ Noord Nederland, 03 juni 2016.
Strategische Sportvisie Heeze-Leende Bijeenkomst woensdag 23 november 2011.
Herziening kwalificatiestructuur mbo Jouke Dijkstra, Lidy van Oers en Laura Punt| 21 januari 2016.
PPS Waterroute Impuls voor het gebied Alblasserwaard / Vijfheerenlanden, het bedrijfsleven en het onderwijs Annemarie Moons Voorzitter College van Bestuur.
Het opleiden van de installatietechnicus van de toekomst vereist een vernieuwende aanpak in de samenwerking, scholing en onderzoek in samenwerking met.
Welzijnsregio Noord-Limburg
Adviestraject Adviestraject Wat betekent dit? 10 april 2015
Sjoerd Veerman Programmamanager Arbeidsmarktbeleid RIF-project
Zo werken wij hier in het oosten
Circulaire economie in onderwijs en mkb “Parels zonder ketting”
Verbinden van de werkgever, de school en de gemeente
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Kwaliteit Verbetercyclus
STARTBIJEENKOMST.
Kwaliteit Verbetercyclus
De afdelingsfoto 11 september 2012 Truus van der Sanden Hester Wagenvoort Ellen Hulspas Sophia Revalidatie Delft.
Even bijpraten…. Jan Bartling (saMBO-ICT) en Leo Bakker (Kennisnet)
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Samen broeden: MBO Barneveld en de beroepspraktijk
SROI Stadswerk.
Transcript van de presentatie:

Strategisch Opleidingsplan Zorg Vernieuwende samenwerking ontwikkelen, doen en borgen

Zorgacademie Wie? Zuyderland, Mondriaan, Sevagram, Open Universiteit, Zuyd en Arcus (founding fathers). Hoe? Samenwerkingsverband ingericht (2006/2007) en na afloop van de projectfase (2013/2014) in coöperatieve vereniging ondergebracht om structuur te borgen en verder uit te bouwen. Waarom? Zorg en onderwijsinstellingen streven samen naar een gezonde zorgarbeidsmarkt door: -een betere afstemming van de opleidingsbehoefte van de zorgorganisaties en de opleidingscurricula van het MBO en HBO, -voldoende instroom van zorgmedewerkers met geschikte kwalificaties, - permanente scholing van (toekomstige) medewerkers en het innoveren van zorg en onderwijs Erkend? Nederlands en Europees voorbeeldproject voor samenwerking tussen zorg en onderwijs, mede in relatie tot demografische ontwikkelingen. Ideale voedingsbodem voor ontstaan van EIZT en ZTL.

Uniek In de eigen bedrijfsvoering worden processen op anderen afgestemd om zo tot goede inzichten en betere afstemming te komen VanNaar Weinig onderlinge afstemmingAfstemming Weinig (h)erkenning van gemeenschappelijke opleidingsthema’s Betere (h)erkenning van gemeenschappelijke thema’s Veel bila’s met onderwijs, weinig gecoördineerd overleg Gecoördineerd overleg op basis van opleidingsjaarplannen in jaarcyclus Meer en meer samen opleidenVerhogen opleidingsrendement

Één format, één proces geborgd in de jaarlijkse P&C-cyclus PROCESINTEGRATIE OP INSTELLINGSNIVEAU VAN NAAR ONDERWIJS INSTELLING A INSTELLING B INSTELLING C INSTELLING D INSTELLING F INSTELLING A INSTELLING B INSTELLING C INSTELLING D INSTELLING F

Één format, één proces geborgd in de jaarlijkse P&C-cyclus PROCESINTEGRATIE OP INSTELLINGSNIVEAU ONDERWIJS INSTELLING A INSTELLING B INSTELLING C INSTELLING D INSTELLING F Verbetering afstemming vraag en aanbod Signalering van gemeenschappelijke behoeften Tijdig afstemmen met regulier onderwijs Meer opleidingsefficiëncy Borging in regulier proces

Wat moet daarvoor gebeuren Stap 1: interesse wekken Stap 2: presentatie van model Stap 3: partijen verbinden aan gezamenlijk project Stap 4: model (door) ontwikkelen voor project-organisaties Stap 5: model invoeren bij project-organisaties Stap 6: uitkomsten bijeen leggen Stap 7: in dialoog brengen met onderwijs Stap 8: model evalueren/bijstellen en voor andere organisaties geschikt maken. Zorgacademie Atrium Zuyderland, Sevagram, Mondriaan Zorgacademie Atrium

LED Subsidie Door bijdrage te leveren wordt versnelling aangebracht in ontwikkeling Partijen worden gestimuleerd tot onderlinge afstemming en procesintegratie Opbrengsten: -Meer opleidingen in de regio ontwikkelen -Beroepsonderwijs goed en tijdig bij opleidingswensen/-behoeften betrekken -Grotere opleidingsefficiëncy (meer samen opleiden) -Opleiden met perspectief (regionaal) -Meer onderlinge (opleidings)samenwerking en daardoor meer dynamiek LED erkent uniciteit en daarmee stimulans om project te prioriteren in eigen organisaties.