Een merkwaardige ondersoort van de homo sapiens, lijkt er uiterlijk veel op maar vertoont onlogisch, onvoorspelbaar en irrationeel gedrag We doen dingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loverboys alles over loverboys.
Advertisements

Van economie naar egonomie
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Ontwikkelingsvoorsprong: waar moet je aan denken?
Jezus vol liefde, U wilt ons leiden. Wij prijzen U als onze Heer
“Hoe kom ik aan klanten?”
“Een reis naar Licht”.
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Wat heb u er nu aan, dat u dit alles gelooft?
Levensbeschouwing Welkom
Dag 13. Dag 13 Dit keer wil ik… Sinterklaas… het dagboek van dit jaar afsluiten. Dag 13 van het dagboek Hallo lieve kinderen, Dit is dan alweer de.
Woorden en tijd.....
Wie is rijk ? & wie is arm ?.
Ja hoor Power Po(i)ntje Is weer bezig geweest.
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
OM EVEN OVER NA TE DENKEN.
Brief 19,1 “Ik ben gelukkig te vernemen dat je van goede wil bent om heilig te worden. Maar denk erom dat het niet volstaat om te beginnen, we moeten.
Geef de kinderen de wereld
Try-out Ontbijt van de kast naar de keukentafel TRY OUT.
Levensvragen Over geluk…..
Pastoraal op school.
Persoonlijke financiële planning
hoe autismevriendelijk ben ik
Gelukkig Gereformeerd: avond 1
Voel u thuis ´t Strandpaviljoen biedt u met zijn sfeervolle inrichting en fraai terras een zee aan mogelijkheden. Iedereen.
Wat doen ze me nou...? Jan Bransen Publiekslezing, 7 april 2010.
Leven als een potlood.
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
we moesten de auto nog afgeven, dus daar hadden we ook al een probleem, van ja, waar dan te slapen.
Onze Vader in de hemel.
Welkom op onze thema-avond
Interpreteren van data
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Lied: één en één is twee Tekst en muziek: Lee Ann Vermeulen en Christian Grotenberg Uitgebracht op: Kinderen voor kinderen 28 Uitgevoerd door: Kinderen.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Nachts am Wolgastrand - Die Flippers
Dagelijkse gedachten Muziek : Gene Pitney & Marc Almond: Something’s gotten hold of my heart.
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Pijntjes.
Lessen uit een praktijkovername
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Wat is de zin van het leven?
Jij, God en je kind.
Het christendom: een dwangbuis? Welkom in de kerk
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Orchies met.....spreuken De orchideeënfamilie is één van de
Mannen en vrouwen Verschil?! Overeenkomst?! Naam: Mathilde den Boer
Zodra er een begin is, volgt de rest vanzelf
Wat is gelukkig zijn ?.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Zingen Vers 1 Loof nu, mijn ziel, de Here,
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Israëlzondag, belijdenis en doopdienst 4 oktober 2015 m.m.v. De Huisband Voorganger Ds. Peter Elzinga.
De herfst is begonnen.
Welkom ik maak me sterk.
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
Eveline Cannoot Het lijkt alweer zo heel erg lang geleden De zomers die ik met m'n vrienden deelde.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Wat zijn Drijfveren? Drijfveren zijn volgens TSI……………
Begeleiding Werkelijk contact Provocatieve begeleiding.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Week van het geld Jaap van praag Gemaakt door Dilano,Nada,Daan,Lorena.
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
Welkom op onze thema-avond
Transcript van de presentatie:

Een merkwaardige ondersoort van de homo sapiens, lijkt er uiterlijk veel op maar vertoont onlogisch, onvoorspelbaar en irrationeel gedrag We doen dingen die nergens goed voor zijn, gaan naar plaatsen waar we niet thuishoren en geloven in dingen waarvan we weten dat ze niet waar zijn. Oh ja En we eten zaken Waarvan we weten Dat ze niet goed Voor ons zijn

Vraag voor nu: - Wie is die homo recreanthus, - Waarom doet hij wat hij doet en - Hoe kunnen we daar op inspelen c.q. - geld aan verdienen U krijgt van mij vanavond wat ervaringen, ideeën, meningen en informatie vanuit de business rond deze thema’s Dus geen Paracetamol, één middeltje tegen alle kwalen.

Het begint met Ofwel: waarom kopen mensen scharreleieren?

Theoriën

De praktijk:

De KERN = ILLUSIE Van moed Van exotische avonturen Van romantiek Van wonderen zien

De KERN = ILLUSIE En soms zelfs de illusie van rauwe angst!

We scheppen en verkopen dus illusies En mensen kopen die illusies bewust als ontsnapping uit de werkelijkheid van elke dag.

DUS: Of u nou een hotel, camping, attractiepark, speelparadijs of wat dan ook exploiteert of ontwikkelt: schep een onderscheidende illusie

Homo Recreanthus wil een buffet met vooral veel en exotische gerechten ook al eet hij alleen maar wat hij kent. Wat hij onthoudt is de weelde, het bijzondere. Hij voelt zich verwend !!

Die illusie moet voor homo recreantus dus  Onderscheidend zijn referentiekader  Maar ook:  Emotioneel raken beleving  Angst  Verwondering  Vertedering  Te delen zijn met anderen;  Elke keer anders zijn;  Compleet zijn zorgvuldig en doordacht = niet gemakzuchtig

Op avontuur in de Biesbosch: de hooglander maakt het verschil ( zo voel je jezelf net Davey Crocket)

Wat betekent dat, compleet? Steekwoorden: Oog voor detail Groot en klein Software & hardware Personeel Passende horeca Verschillende sferen

Want homo recreanthus is bovenal  Kritisch: ergens anders is het beter  Verwend: heeft alles al gezien  Zuinig: wil waar voor zijn geld  Kinderlijk: wil wel erg graag verrast worden  Sfeergevoelig: wil bedonderd worden

Dan nog even een hartenkreet  Volgens mij wordt in geen enkele bedrijfstak zo weinig samengewerkt als in de recreatie en toerisme sector;  Ieder voor zich: betekent dat de sector geen partij van betekenis is voor de overheid.  Ruim 5 miljard economische betekenis in Brabant!  En nog knokt ieder voor zich voor z’n bestemmingsplannetje of vergunning

Dan nog even een hartenkreet (2) Provincie voert bewust geen beleid op recreatie en toerisme Agenda voor Brabant biedt wel kansen vooral als er wordt samengewerkt

Enkele tips tot slot:  Onderschat uw gasten nooit  Wees onderscheidend en creatief  Denk aan de details  Werk met verhalen  Werk samen  Wees voorzichtig met het gebruik van je eigen smaak  Homo Recreanthus is niet gek!! (ook al lijkt het soms wel zo)