Presentatie ‘BSOB op orde’ bijeenkomsten gemeenteraden en bestuur najaar 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
managementrapportages leerplicht
Advertisements

Accommodatiebeleid Inspraak en informatiebijeenkomst Overige accommodaties 30 januari 2013.
Stichting de Jansheeren Perspectief na kortingen ?
Stand van zaken van het Regiocontract in Regio Rivierenland Commissie Algemeen Bestuur en Zorg Maasdriel, 9 november 2010 Stan Herms, Programmamanager.
MEER RAAD VOOR HET RIOOL Rioleringszorg Presentatie rapport Rekenkamercommissie 24 maart 2009.
Belangrijkste bevindingen en aanbevelingen
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS)
Governance van de informatievoorziening
Evaluatie van re-integratiebeleid Paul van der Aa RSO-O&BI Presentatie 22 maart 2013.
MODEL ONDERSTEUNINGSPLAN Voorpublicatie Instrumentarium passend onderwijs April 2012 Auteurs: Ron Benjamins, Dick Rasenberg.
Duurzame verwerking biomassa na 2012 Gemeenten Bernheze, Oss, Veghel, Uden en Sint Oedenrode ca ton groenafval.
Van F15 naar edelhert. Het succes van rood voor groen Seminar Verdienmogelijkheden 10 mei 2012.
Slagkracht met kwaliteit
Presentatie STOPOZ 2012 Excellent presteren.
Bijeenkomst ondernemersvereniging Hoogstraat voor speciale zaken ga je naar de Hoogstraat 12 september 2012.
Informatiebijeenkomst >Datum>. Programma 1. Korte toelichting op het instrument BIZ 2. Het opstarten van een BIZ 3. Ondersteuning 4. Vragen.
Ondersteuning, een nadere verdieping. BRP in ZIP-formaat
Basisteam jeugd en gezin “de basis van het nieuwe Jeugdstelsel” Voorlichting VO 22 januari 2015.
BIZ: bedrijveninvesteringszone Wat en hoe? Wat: Een instrument voor ondernemers om gezamenlijk te investeren in de kwaliteit van hun bedrijfsomgeving.
Ouderavond toekomst basisscholen Sluis/Schoondijke Welkom.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
,, Stand van zaken van (ook) uw sociale dienst Raadsbijeenkomst Gemeente Dordrecht 17 november 2009.
Meerwaarde accountant voor de gemeenteraad bij het financieel toezicht “Het dichten van het gat”: meer benutten bestaande activiteiten en nieuwe activiteiten.
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
Handhavingsbeleid gemeente Landerd Voorbereidende raadsvergadering 11 september 2013.
©Deloitte © 2009 Deloitte Touche Tohmatsu Bespreking Plan van aanpak accountantscontrole 2012 Gorinchem, 23 oktober 2012 Rein-Aart van Vugt Chantal Wemmerus.
Dekkingsplan ten behoeve van definitieve begroting
Presentatie: Financiële verordening 2013 Notitie Reserves en Voorzieningen 2013.
Preventief toezicht Gemeente Delft.
Financiële Presentatie 2009/2010 Terugblik vorig seizoen en een vooruitblik seizoen 2009/2010.
Informatiebijeenkomst gemeenteraden ‘Transitie’ 11 en 12 juni 2013 Presentatie door: Pietsje Hulshoff en Heinrich Winter.
Voorbereidende vergadering gemeenteraad d.d Stand van zaken onderzoeken regionale samenwerking.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Berkelland in cijfers Wat betekent dit?. Taken procesbegeleider: Partijen bij elkaar brengen Introduceren van nieuwe instrumenten voor gemeenten en onderwijs.
As50+ SAMEN AAN ZET!. 1.De regionale opgave 1.Aantallen vluchtelingen 2.Soorten locaties 3.Draagvlak 2.Organisatie 3.Het regionale plan van aanpak 4.Lokale.
Informatiebeleid, een basis voor beleidsresultaten Onderzoek door de Delftse Rekenkamer naar het informatiebeleid van de gemeente Delft 16 mei 2012.
Informatiebijeenkomst Arbeidsmarktregio’s 27 juni 2013 Programmaperiode ESF Natalie Koot, projectleider ESF 2020.
GRP VI ( ) Gemeentelijk Rioleringsplan. Gemeentelijke zorgplicht watertaken: Zorgen voor een doelmatige inzameling en een doelmatig transport.
Presentatie Wegbeheer. WEGBEHEERGEGEVENS - Kwantiteit (vaste gegevens) - Kwaliteit (variabele gegevens) ONDERHOUDSSTRATEGIE - C.R.O.W.-publicatie 147.
Informatieavond subsidie- en accommodatiebeleid Gulpen, 2 juni 2009.
CPO-beleid Hoorn raadsbesluit 2007 –vaststelling CPO beleid –2 locaties – 5 groepen –stimuleringsbijdragen uitgangspunten: –bestemd voor lage- en middeninkomens.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
GR De Bevelanden raadsinformatie november Gezamenlijke bijeenkomst voor medewerkers op 24/10 info over ontwikkelingen per vakgebied algemene info.
Bijeenkomst BIZ VBBO. Bijeenkomst BIZ VBBO Agenda: 1. Welkom Bijeenkomst VBBO – BIZ 2. Presentatie Bedrijven investeringszone (BIZ) 3. Afsluiting &
Korte terugblik 2016 en vooruitblik 2017
Centraal inwerkprogramma docenten HAN
Herindeling GNL
BGT-project Achtkarspelen Stappen en keuzes tot nu toe
Voorjaars-ALV 17 april 2013.
Oprichting van de BIZ Krabbepolder/Zeehavengebied (Zuid)
27 november 2012 Gemeente Terneuzen H. Dekker
Subsidiëren vrijwilligersorganisaties
ADHD contactpersonen.
Startpunt fase 3 : verdiepingsfase (uitwerking plannen)
Uitvoeringsprogramma Landerd 2020 Sterkte-/zwakteanalyse
Ambtelijk Waterpanel Limburg
Bestuurlijke aanpak van de criminaliteit Wat kan de bijdrage van het Regionaal Informatie en Expertisecentrum (RIEC) hierin zijn? Spreker: H.W.M. Klitsie.
Presentatie cijfers 2007 raadscommissie Landerd
Algemene ledenvergadering 20 oktober 2017
Beleids plan Beleidsplan wat in het Grommertje staat is richting gevend. Bestuur wil graag uw mening weten. De uitgangspunten / keuzes van.
De doorontwikkeling van de P&Cyclus
Renovatietraject “De leest next level”
Herman Gelissen penningmeester
V.
WELKOM Energiecoöperatie Endura
De Openingsbalans Bij een startend bedrijf bestaat de openingsbalans uit een investeringsbegroting en een financieringsbegroting.
Cursus Politiek Actief Bijeenkomst 2: De gemeente
Jaarrekening 2017 Inkomsten
Invoering nieuw model vergoeding wedstrijden 2019
Transcript van de presentatie:

presentatie ‘BSOB op orde’ bijeenkomsten gemeenteraden en bestuur najaar 2013

Wat is de BSOB Deelnemers zijn waterschap Aa en Maas en de gemeenten Boekel, Deurne, Landerd, Oss, Uden en Veghel. Stelt de WOZ-waarde vast voor de gemeenten. Gestart in 2011, fusie van de belastingafdelingen van deelnemers

Wat vooraf ging Samen een nieuwe organisatie starten is een behoorlijke uitdaging. Nodige opstartproblemen, BSOB is nog onvoldoende in control: – Achterstanden door samenvoeging gegevens – ICT problemen, zoals koppelingen bestanden – Hoog ziekteverzuim – Vertrek directeur.

Toekomstplan: prioriteiten 1.Uitwerking kernwaarden: klantgericht, resultaatgericht, professioneel, kostenbewust 2.Aansturing &Strategie en beleid 3.Processen 4.ICT/ applicaties 5.Planning & Control 6.Gegevensbeheer 7.Aanpak ziekteverzuim 8.Planning/ prioritering en fasering van alle andere activiteiten

Nieuw meerjarenbegroting Totale lasten (minus bijz. baten) excl. BTW HBO = Haalbaarheidsonderzoek Toelichting kosten: Voordelen komen later dan verwacht in haalbaarheidsonderzoek Voor enkele deelnemers wordt verwachting HBO minder waargemaakt Voor alle deelnemers wel voordeel t.o.v. zelf doen 2009

Onvoorziene kosten in HBO Meegekomen achterstanden om weg te werken Hoog ziekteverzuim en daardoor meer inhuur Hogere accountantskosten Hogere eisen waarderingskamer Toetreding gemeente Lith bij gemeente Oss vanaf 2011 Personeelskosten inclusief garantieschalen gemeenten en garantie leeftijdsdagen (sociaal plan) Zaken als proceskostenvergoeding niet aan de orde in 2009 Bankkosten zijn veel hoger door betaling in termijnen Kosten vertrek directeur Inflatie

Bijdrage per deelnemer Initiële begroting Herzien Gemeente Boekel Gemeente Deurne Gemeente Landerd Gemeente Oss Gemeente Uden Gemeente Veghel Waterschap Aa en Maas