Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Implementatie van de UNCO-MOB
Professioneel sturen.
Communicatiemanagement
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
BERENSCHOT | VAN DOOREN ADVIES | CHARISTAR
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
HPO Sector Kinderopvang
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Visie Mensontwikkeling WSD
Project Risicocommunicatie Brabant Dialogen en Dilemma’s
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
- 1 - maandag 21 juli 2014 OPDIC | | OPDIC het fundament onder uw bedrijfsvoering.
presentatie sectorplan justitiescholen
Les 1 M&O.
Streven naar meer levensecht leren in de brede school Uitwisselingsdag Proefprojecten Brede School Vlaanderen en Brussel, 4 oktober 2007 Drs. Marja Valkestijn.
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
Comtell B.V. Welkom Inleiding
PROCES GROEI EN DOORONTWIKKELING Ruth Claes
Wat is een communicatieplan?
Dr. Carla Veldkamp UMC St Radboud
REA en kleine gemeenten
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
School-als-organisatie en schoolcultuur
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
A B Positioneren betekent vaststellen van de huidige positie (A) en de gewenste positie (B) van een organisatie. De keuze voor de gewenste positie B is.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Organisatieontwikkeling NPO (1)
Startgroep Peuterica & obs Valkenhorst.
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Een theoretische verkenning
KICK OFF PROJECT INFUSIE
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
Communicatie en Instumenten
TRANSITIE BINNEN DE ORGANISATIE. En nu?  Denk intern na over manieren om deze materie verder te laten binnensijpelen in het dagelijkse doen en denken.
Regels kun je omzeilen, principes niet.
PRIMO Opleiding Taalexpert
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
1. Workshop Kennisconferentie toptechniek op missie 2.
Presentatie verdiepende kwaliteitsinstrumenten LSR Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark gehandicaptenzorg Op 30 mei, 5 en 7 juni.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Hoe Agile bent u? Hoe Agile kunt u zijn?
Parallelsessies 1: Focus op praktijk Overdracht vve - po in de praktijk Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Een doorlopende leerlijn van VVE naar PO Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs vormgegeven? Door:
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Isabelle Sprengers Profiel: Organisatie
Realisatie en implementatie
Een strategie aanbevelen
Behavior Based Safety Warehousing
Partner in innovatie met de vernieuwingskracht van Generatie Y.
Arbeidsmarktcampagne
Een strategie aanbevelen
VAAR MEE MET DE SLOEBERBOOT
Beleid en regelgeving Les 1.
Een strategie aanbevelen
Aan de slag met de Naam/school - Datum -.
SMART – leerdoelen opstellen
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
Transcript van de presentatie:

Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school

 locatiedirecteuren VO-scholen  Min. 6 en max. 10 deelnemers

Concretisering visie van de school Cultuur analyse en aanpak Basis voor positioneren van de school Professionalisering van de interne en externe communicatie

 Het is tijd om de huidige visie te concretiseren  Wilt u dat de visie gedragen wordt in de school?  Wilt u het voortouw nemen maar juist de medewerkers een rol geven?  Wilt u een goede basis leggen voor het nieuwe schoolplan?

 Wilt u een professionele cultuur in uw school?  Wilt u een effectieve strategie om de cultuur te verbeteren?  Wilt u weten hoe uw mensen naar uw school kijken? Comfort zone Zombie zone Hyper zone Zin zone

 Heeft u behoefte aan een duidelijke strategie voor de interne en externe communicatie?  Wilt u zich bewust worden waar uw organisatie voor staat en uitstraalt? Persoonlijkheid Imago

 Is het tijd voor meer inzicht in de huidige situatie?  Wilt u graag dat de communicatie beter wordt georganiseerd.  Behoefte aan een duidelijk communicatieplan voor de interne en externe communicatie? Cultuur & gedrag Kennis & ervaring Beleidscyclus

 Quickscan van huidige situatie ◦ Interviews met sleutelfiguren van de school  5 bijeenkomsten met locatiedirecteuren: ◦ Kennis en inzicht krijgen ◦ Ervaringen delen  Responsbijeenkomst op school: ◦ Input uit organisatie  Ontwikkelen handzaam communicatieplan  Vervolg stappen mogelijk

Op eigen school locatie Quickscan Respons bijeenkomst Hulp bij implementatie (facultatief) Op externe locatie Identiteit & Cultuur Interne communicatie Externe communicatie Communicatie plan Tijdslijn Kick off

1. Analyse van de huidige situatie 2. Kennis over identiteit, cultuur, positionering, interne en externe communicatie 3. Input uit de organisatie / shared value strategie 4. Concrete actiepunten voor effectieve interventies 5. Communicatieplan ‘op A4’

Onderwijs en organisatie deskundige Communicatie deskundige Sterke samenwerking! Marc Franzen Karin Slotman

Maak vrijblijvend een afspraak: Marc Franzen: 06 – Karin Slotman: