Inductie in brede zin Astrid Breukers

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Intervisie als methodiek bij collegiale coaching
Advertisements

Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Ben jij bekwaam in 2013? Onderzoek van het Ruud de Moor Centrum naar bekwaamheden van de mbo docent. Magda Bruin.
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
De weg naar de competente docent
Een kijkje in de keuken wie het maakten het register Wie zijn wij.
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Workshop: Sociale Mix in het SO. Sociale Mix: Definitie.
Opleiden in de school lits-jumeaux of twijfelaar? ? Jan Smits: contactpersoon ILS-HAN Astrid Breukers: staflid “opleiden in de school” Edison-college,
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
Competentieprofiel Docent Nederlands als Tweede Taal
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
Doorbraak in professionalisering HPBO-project
De veranderende rol van de leraar Workshop Leo Lenssen 28 januari 2009
InstapthemaPeriode 1 instapthemaPeriode 2 EXIT procedure één IT gehaald? ja nee Periode 3 Instapthema en BPV Periode 4 EXIT procedure twee IT’s gehaald?
Voortgangsgesprek fase 1
Jouw partner in de school Leuk, professionele ruimte, maar hoe neem je die? Congres CNV Schoolleiders 6 november 2014.
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Theorie van de kunstprofessional Werkdag LOK 18 november 2009 Diederik Schönau.
Symptomen faalangst Fysieke klachten: Hartkloppingen Hoofdpijn
Methode Strategisch personeelsmanagement
PEDAGOGISCH QUOTIËNT EN INTELLIGENTIEQUOTIËNT
Synchrone coaching van de leraar in opleiding
PLG Begeleiding Beginnende Leraren Leontine van Schie Kartrekker 1.
Hoe houd je een klas op orde?
Studie Loopbaan Coaching
Groepsdynamica wc 5
Praktijkervaring en reflectie
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit HumanismeIslamChristendom Keuzemodules: Bijbel Geschiedenis van het christendom - Wereldreligies.
DE INVLOED VAN ICT VAARDIGHEDEN VAN DOCENTEN OP AFSTANDSONDERWIJS AAN LANGDURIG ZIEKE KINDEREN MET BEHULP VAN EEN KLASSECONTACTSET Emma Degrande December.
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
STIMULANS KWALITEITSZORG augustus Gegevens van de school Raad van Toezicht: 5 leden Bestuur : 3 schoolleiders en 1 directeur van het stafbureau.
Leer kracht Workshop over competenties van
Projecten van de Universitaire lerarenopleiding Rijksuniversiteit Groningen Omgaan met verschillen in de klas.
Onderwijs & Innovatie Hogeschool Inholland Algemene voorlichting Lerarenopleidingen Amsterdam Locatie Amstelveen 1.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
ZORG Kindvolgsysteem De Clercq V. ..
Kansen en knelpunten voor lezen in het vmbo Onderzoek door CED-Groep en DUO Marketresearch in opdracht van Stichting Lezen.
Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Wat voor soort docent ben je aan het worden?
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Coaching in regioleren
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Workshop werkplekbegeleiding 12 oktober 2016
Het project Begeleiding Startende Leraren
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Burgerschap meten Bevordering van sociale en maatschappelijke competenties van leerlingen Identificatie van werkzame aanpakken en de randvoorwaarden waaronder.
Professioneel werken.
Zin Ja Netwerk 14 december 2017
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Werkgevers wendbaar aan de slag
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Gedragsproblemen en stoornissen
Slotconferentie RIS-K Kracht van waarderen
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Dertien factoren beïnvloeden de implementatie van Zill
Prozo enquêtes KWALITEITSZORG Juli 2019.
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Inductie in brede zin Astrid Breukers

Een diamant met vele facetten Naast het project begeleiding Startende leraren, in de regio o.a. aandacht voor: OIDS (ook duale docenten), de positie van HR en Kwaliteitszorg Werven, selecteren, aandacht, vitaal houden, exit etc.

Selecteren m.b.v. de Docentenselector © BeteoR: Digitale vragenlijst voorkeurgedrag Persoonlijkheid is een eigen wijze van gedragen, denken en voelen waaraan iemand de voorkeur geeft boven andere wijzen van gedragen, denken en voelen Competenties gemeten op basis van een persoonlijkheids vragenlijst geven competentie-potentieel aan

Gemiddelde score: Net zoveel voorkeur voor dit gedrag als de meeste mensen. Conclusie: Enigszins waarschijnlijk dat dit een kracht is Lage score: Weinig voorkeur voor dit gedrag. Waarschijnlijk moeilijker te ontwikkelen. Conclusie: Onwaarschijnlijk dat dit een kracht is

Competentiepotentieel Gedragingen die leiden tot gewenste resultaten Beschreven in termen van observeerbaar gedrag Competentie Capaci- teiten Persoon- lijkheid Motivatie/ Waarden Ervaring/ Kennis

(SBL) competenties Interpersoonlijk Pedagogisch Didactisch Vakinhoudelijk Organisatorisch Samenwerken collega’s Samenwerken omgeving Reflectie en ontwikkeling + omgaan met werkdruk

Omgaan met werkdruk Ontspannen Zorgelijk (-) Onaangedaan Optimistisch Relatie persoonlijkheid - competentie

Profiel bespreken Mensen behoeden voor het onderwijs en het onderwijs behoeden voor sommige mensen