Inzoomen op de klasscreening  Formulieren klasscreening  Zie pakket “Procesgericht kindvolgsysteem voor Kleuters”  Formulierenset 1 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kleuterschool Klavertje 3 Overbroek
Advertisements

Werkbijeenkomst Resultaatafspraken Vroegschools
Samen over de drempel van 3de kleuterklas naar 1ste leerjaar
Naar een krachtige samenwerking tussen ouders en school
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
Kleuterschool De Zevensprong
Welkom in klas VP Mentoren:
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
Laat deze roos eerst draaien, zoals de klepel van een klok maar dan
Waarderen van leren Eric Halsberghe
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Kiezen in het VMBO!! Karin Nieuwenburg en Sjoerd Tolsma FarelCollege
Allochtonen in het hoger onderwijs
Het cito-leerlingvolgsysteem
OVE R A L Z I E J E L E TT E R S …. ZE L F S ALS Z E E R E I GE N L IJ K NIET Z IJ N !
Samenwerken in burgerschap
Hilde Colpin & Jean Pierre Verhaeghe.  Steeds meer niet-traditionele gezinnen  Oorzaak: meestal door echtscheiding  Gevolg: meestal meer problemen.
Uitwerking opgave 1.2 1f uit: Wiskunde in beweging – Theo de Haan.
Buienradar Willy Wellens Willy Wellens.
Workshop Open Leercentrum
Ervaringsgerichte leefschool Elshout
Algemene informatie voortgezet onderwijs september 2013.
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
IB-netwerk Expertisegroep dyslexie
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Communicatie met ouders
Vragen subsets OM3. Vragen subsets (1) Benchmarking:  Kan benchmarking leiden tot copy-paste strategieën (waar blijft innovativiteit)?  Om te komen.
SWV PO 2203 CA AFDELING HOOGEVEEN
De educatieve SPEELplaats
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Kansarmoede en ouderbetrokkenheid
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #3 KUBUSCRAFT.
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #2 CRAFT YOUR BACKGROUND.
3H1 WHTSNXT?. Groep 1
Lancering Traject
Praktijkonderzoek Onderzoek in de praktijk
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Herhalingscombinaties
De verschillende vormen van onderwijs Peuters Kleuters Basisschool Voortgezet onderwijs Beroeps onderwijs.
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Pedagogische theorieën bijeenkomst 1
2 Even Voorstellen: Eppe Scholtens: - Docent Het Hogeland College Uithuizen (Dalton VMBO) -Auteur Stepping Stones 2e, 3e, 4e en 5e edities -
Groepsdynamica.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
en het leerlingvolgsysteem
I NFORMATICA, IETS VOOR JOU ? Kies bewust Voorlichting HAVO-VWO Juf Greijmans.
5.4  Kindvolgsysteem Lees de casus op p. 89 in de cursus. Beantwoord de onderstaande vragen op basis van de info die je in de casus vindt. 1.Wat is een.
Inzoomen op de competenties  Beantwoord de volgende vragen: -Wat zijn competenties? -Wat is de norm? -Waarom kijken we naar competenties in een procesgericht.
ZORG Kindvolgsysteem De Clercq V. ..
Inhoud Optellen en aftrekken. Vermenigvuldigen en delen.
Meervoudige intelligentie
ARNHEM NAAM DATUM TITEL Voeg afbeelding in, klik rechts en kies Naar achtergrond, pas dan de tekst aan.
Meervoudige Intelligentie theorie (Gardner)
3. Waar denk je als eerste aan bij het woord “natuurkunde”? 2 a. Denk je al te weten welk profiel je gaat kiezen? Ja/nee.
‘de kracht van 4 scholen’ vitaal en duurzaam onderwijs OUDERAVOND 6 SEPTEMBER 2016 INEKE VAN SIJL.
Informatie avond over het Voortgezet Onderwijs.
Studieloopbaanbegeleiding
Studenten versterken in hun competenties m. b. t
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
SWV PO 2203 CA AFDELING HOOGEVEEN
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Betrokken ouder, tevreden ouder
Buitenlesdag Donderdag 25 april 2019 Met de steun van:
Tutorgym.
Semantisatieverhaal: Vandaag ga ik jullie iets vertellen over een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van de mensen. De zwarte bladzijde uit de geschiedenis.
Wat is Bingel Raket? Gratis app voor iPad en Android-tablets
Transcript van de presentatie:

Inzoomen op de klasscreening  Formulieren klasscreening  Zie pakket “Procesgericht kindvolgsysteem voor Kleuters”  Formulierenset 1 1

Analyse van de klasscreening spoor 1  Mogelijke vragen:  Welk beeld heb je van de klas als groep?  Welke noden zijn er zoal in je klas?  Zijn er problemen die terugkomen bij verschillende kinderen (die dus misschien niet afhangen van kindfactoren) 2

Inzoomen op de klasscreening  Welbevinden,betrokkenheid en algemeen competentieniveau worden 3 keer per jaar klassikaal gescoord, om evolutie en effect van interventies na te gaan.  Welbevinden en betrokkenheid: reeds geoefend in contacturen andere olods en in de praktijk  Competenties scoren: nieuw (zie achtergrond en praktijksuggestie p  Zie zeker ook toelichting formulierensets en toelichting competenties 3

Analyse van de klasscreening spoor 1 : vervolg vorige dia  Wat lukt goed met deze klas?  Bij hoeveel kinderen (%) zijn er zorgen?  Waar situeren deze zorgen zich?Bij welbevinden?Bij betrokkenheid?Bij beide?  Is er een link naar de competenties,wat betekent dat?  Zijn er patronen die terugkeren (bijv. “concentratie in de toelichting,niet kunnen kiezen) 4

En wat na de analyse richting spoor 1?  We zoeken werkpunten en interventies die nodig zijn om een zorgbreed basismilieu te scheppen. Inspanningen op dit niveau werken preventief en zijn voor meerdere kinderen tegelijk nuttig (zie spoor 1 bij analyse en verdere gegevensverzameling; zie ook actiepunten ervaringsgericht onderwijs in achtergrond en praktijksuggesties vanaf p. 47) 5