Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen De webenquêtes.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van benchmarkgegevens naar keuze-informatie (case-study sector gehandicaptenzorg) Herman Sixma Invitational conference CKZ Utrecht, 20 maart 2008.
Advertisements

Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Ingave via het scherm Algemene beschrijving van de toepassing De toepassing is opgebouwd uit drie niveaus : Niveau 1 : verzending en afzender Niveau 2.
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Het ontwikkelingsperspectief
Voeding en Dieet Zorgmodule Presentatie hoofdlijnen inhoud projectplan.
Presenetatie Landelijke Studiedag Multiproblemgezinnen 30 mei 2013 Ellen Loykens Molendrift
Cliëntenraden en zorgzwaartebekostiging. 2 Adviesrecht Invoering van zorgzwaartebekostiging heeft gevolgen voor de interne begroting van de instelling.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Een blik op de toekomst Niels van Buren Hogeschool Rotterdam 4 februari 2011.
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Wat doet CHIP? Maakt rooster en planbord
Auditprogramma 2007 Resultaten Raadgevend Comité - 27 februari 2008
Het kwaliteitskader Verantwoorde zorg in relatie tot palliatieve zorg
Zichtbare Zorg heet u welkom Informatiesessies september 2009.
 Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Van registratie naar informatie Regiobijeenkomsten oktober 2009 Tunahan Kuzu.
Handleiding netwerkkaart PGOsupport
Introductie OHSAS
Betekenis voor De Hartekamp Groep
Visie informatievoorziening
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
Handleiding gebruik Carbon Manager t.b.v. Low Car Diet
Evaluatie Cursus.
“meer dan externe verantwoording” April Even voorstellen: Monica Hagen voorzitter CCOVR Sjaak Bidlot stafmedewerker Jack Taylor manager P&O Nel.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Copyright © 2010 Welkom bij Welkom bij AlertPlan Wij nemen u mee op korte rondleiding in deze voor IBM ontwikkelde web-tool, te benaderen middels
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen.
Presentatie verdiepende kwaliteitsinstrumenten LSR Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark gehandicaptenzorg Op 30 mei, 5 en 7 juni.
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
Abrona eigen wijz(e) workshop Cliëntenraadpleging Abrona/Vilans.
Integraal benchmarkanalysemodel genereert strategische stuurinformatie en faciliteert veranderingen Robbert-Jan Poerstamper PricewaterhouseCoopers.
Cliëntenraadpleging: focus op het verbeteren van de kwaliteit van bestaan Jeroen Zomerplaag NIZW Zorg.
Cliëntervaringsonderzoek Epilepsiecentrum Kempenhaeghe Sector Zorg & Dienstverlening Kwaliteitsdag VGN Door Esther Landsheer, MSc. Orthopedagoog.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen ALV 23 juni 2011.
CQ-index Kwaliteitsdag 9 januari 2012 CQ-index Ontwikkeling Stand van zaken Toepassing.
1. 2 Wat doen we? Thuiszorg Revalidatie Dagactiviteiten Maaltijdservice PGB zorg Hulpoproepsysteem Verzorgingshuiszorg 24-uurs zorgdienst Gehandicaptenzorg.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Inkoop Jeugdhulp Zuid-Drenthe 2017 en verder. Jeugdhulp Zuid-Drenthe Samenwerkingsverband Zuid Drenthe: ‒ Hoogeveen; ‒ De Wolden; ‒ Meppel; ‒ Westerveld;
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Verbeteringen kwaliteitskader gehandicaptenzorg Voorlichtingsbijeenkomst Zichtbare Zorg Utrecht, Eindhoven en Zwolle 26 en 28 oktober, 2 november 2010.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen Technische briefing 17 november 2011.
Cliëntervaringsonderzoek Wonen 2011 Tragel Zorg Kwaliteitsdag VGN Jos van Hooijdonk senior adviseur kwaliteit en Veiligheid.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Kwaliteitsdag 9 januari 2012 Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Hans Schirmbeck.
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Verbeterdialoog bijeenkomst Team
Het Vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Persoonsgerichte zorg
Het gaat niet om STOP ROM
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Stand van zaken
Maximeren rendement benchmark vereist dubbele borging
Kwaliteit: Terug naar de kern
Visie ontwikkeling les 4
WELKOM Dé applicatie voor de professionele schoolleider
Vernieuwd Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Kwaliteitszorg les 3.
Betrokken ouder, tevreden ouder
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
WELKOM Dé applicatie voor de professionele schoolleider
CitaVista 2018 Utrecht, 31 januari 2019.

Transcript van de presentatie:

Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen De webenquêtes

Drie pijlers, één huis!  Pijler 1:Kerngegevens kwaliteit op organisatieniveau:2011  Pijler 2:2A: kerngegevens kwaliteit op cliëntniveau 2B: cliëntervaringsgegevens  Pijler 3:Gegevens relatie cliënt-professional

Pijler 1 Binnen pijler 1 ‘Kerngegevens kwaliteit op organisatieniveau’ worden op organisatieniveau kwantitatieve gegevens verzameld, die voor alle instellingen en alle cliënten van toepassing zijn, ongeacht doelgroep of zorgvorm. Pijler 1 betreft geaggregeerde gegevens op het niveau van de organisatie.

Pijler 1: resultaat  Eenvoudig in te vullen  Zeggingskracht  Accent op verbeteren, en verantwoorden  Gebaseerd op high trust, high penalty  Eenvoudig te interpreteren; mogelijkheden voor externe communicatie

Pijler 1: webenquête  Voorbereiding door organisaties  Op DigiMV niveau een contactpersoon (coördinator) en een inlogcode  Pijler 1 invullen voor 15 februari 2012  Tussentijds opslaan  Meerdere medewerkers (geautoriseerd door coördinator) kunnen gegevens invoeren  Mogelijkheid voor toelichting aan het einde  Bestuurder geeft akkoord voor doorleveren aan MediQuest

Pijler 1: webenquête

Pijler 2 In de vernieuwde aanpak heeft pijler 2 voor de zorginstelling primair tot doel het genereren van verbeterinformatie op cliëntniveau. Vervolgens wordt deze informatie, waar mogelijk, op geaggregeerd niveau omgezet in verantwoordings- en verbeterinformatie. Het betreft hier zowel de kerngegevens kwaliteit op cliëntniveau op basis van het zorg- en ondersteuningsplan als de cliëntervaringsgegevens.

Pijler 2  2A: Kerngegevens kwaliteit op cliëntniveau (Basis: veiligheid, vrijheidsbeperkende maatregelen, medicatieveiligheid, zorgafspraken en ondersteuningsplan; Thema 2012 lichamelijke gezondheid)  2B: Cliëntervaringsgegevens op basis van waaier inclusief 1 ultieme vraag met maximaal 5 uniforme subvragen t.b.v. vergelijkbaarheid

Pijler 2A: webenquête  Voorbereiden organisatie  Handmatige invoer gegevens door begeleiders (coördinator maakt begeleiders aan en begeleider maakt eigen cliënten aan)  Geautomatiseerd inlezen bestanden door MediQuest; organisatie levert bestand met cliëntgegevens en met begeleidergegevens aan volgens vast format bij MediQuest  Welke cliënten?  Alle cliënten met een ZZP waarvoor men een zorg- en ondersteuningsplan opstelt  Alle cliënten met de extramurale indicatie Behandeling Groep

Pijler 2A: webeunquête  Hoe invullen?  Die gegevens waar organisatie voor verantwoordelijk is. Als je niet verantwoordelijk bent voor medicijngebruik van cliënt dan NEE invullen.  “Is BOPZ op organisatie van toepassing?”, moet zijn “Is BOPZ op locatie waar cliënt zorg en ondersteuning krijgt van toepassing?”  Als er bij vraag met onderliggende vragen NEE wordt ingevuld dan gaat enquête naar volgende vraag.  Doorleveren?  Controle door begeleider van ingevulde gegevens.  Akkoord voor gegevens en dan gegevens doorgeleverd aan MediQuest.

Pijler 2: webenquête

Rapportagetool  Elke week worden gegevens geactualiseerd.  Actueel overzicht over aantal cliënten.  Actueel inzicht in items waarop verbeterd kan worden.  Aggregatieniveau wordt per organisatie vastgesteld (waarschijnlijk 4 niveaus beschikbaar).  Eenvoudig zelf analyses maken op elk aggregatieniveau.  Informatie en instructie over gebruik rapportagetool wordt georganiseerd door VGN/MediQuest.

Vragen?