Blokker ‘out of stock’ e-mailcampagne DDMA E-mail Summit 2016 Hans ter Maten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Self Supporting Groups DOEL WAT WIE WANNEER. Self Supporting Groups DOEL De mogelijkheden van het internet leren kennen en benutten voor mijn zaak. Wat.
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Presentaties •Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
EDSO Software. Wat is de nmegids?  Een online catalogus van uw producten en lessen.  De mogelijkheid voor scholen om in te schrijven:
Software voor Productie / Boekhouding / Facturatie / Magazijnbeheer
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Nynke Hepkema Marketing Webinar
Welkom Webshop (PSH). Geachte klant, De online documentatie is vervangen in een webshop. Hier een korte beschrijving van de webshop, met daarin enkele.
Ondernemen na je studie!
Praktische toepassingen van PKM in organisaties: 2 voorbeelden
Cybercrackers By the Pyrotechnicians.  Projectgroep  Rollenverdeling  De vuurwerkwinkel  Entiteiten  Functieverdeling  Vragen van de klant.
Heterdaadsessie Haags Gemeentearchief 8 oktober 2013 Actualiteitsmonitoring.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Het opbouwen van een data base
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Het community platform bestaat net als een winkelstraat of (vak)beurs uit belevingsvolle en inspirerende bedrijfspresentaties.
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
Online marketing Expert (in een week)
Introductie in voorraadbeheer Bram Spliet. Waarom voorraadbeheer? Altijd inzicht in voorraad Bestellingen doen op basis van aanwezige / minimum voorraad.
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Bounce rate verlagen: is SEO de oplossing?
In week 2 moesten we zelf besluiten hoeveel we zouden inkopen.
Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer
Minor Internet Marketing
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Website Usability. 10 websites worden beoordeeld door drie dingen: 1.URL. 2.Categorie. 3.Conclusie.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
EIGEN WEBSHOP: ‘SIMPLE CAR’ Vandenbussche Bryan, 1 MEBD.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
De kracht van campagnes Wietse van Niejenhuis Adviseur marketing 2.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Maak je website beter vindbaar!
Renault Merchandise Webshop – Gebruiksaanwijzing
Rolf Winter 30 maart
Rolf Winter 28 maart
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Presentatie & demonstratie ETIM UP
Direct Juridische aspecten
Direct 5. Juridische aspecten
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Direct Juridische aspecten
Welkom Themamiddag RDM
By Dionne, Nadia en Danielle
SLA MUNT UIT UW DMS. SLA MUNT UIT UW DMS Agenda Optimaliseer uw logistieke proces Afname van handmatige acties Nieuwe functionaliteiten TruckVision.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Goederenstroom en voorraadbeheer
Transcript van de presentatie:

Blokker ‘out of stock’ campagne DDMA Summit 2016 Hans ter Maten

Wie ben ik? 1 Hans ter Maten: werkzaam bij Nextail sinds oktober Het marketingteam van Nextail bestaat uit 5 personen. We bouwen alles in huis, van campagnes tot templates. - Reguliere nieuwsbrieven - Servic s - Relevante 1:1 marketing via recommendations, retargeting, cross-sell en abanconed shopping cart Hiervoor gewerkt bij:

Wat doet Nextail? 2 Nextail is onderdeel van de Blokker Holding : Ambitie Blokker Holding is de grootste non-foodretailer van Nederland en in praktisch iedere winkelstraat aanwezig. Nextail timmert online ook hard aan de weg. De ambitie is duidelijk: ook online de grootste non-food retailer van Nederland worden!

Stel je voor… 3 Deze aanbieding wil je bestellen

Niet op voorraad… 4 Product verdwijnt van de webshop vanwege het ontbreken van voorraad.

5 Herkenbaar?

Blokker houdt je op de hoogte... 6

...via de 7 De wordt dynamisch gevuld met data uit het datamodel (onderwerpsregel, url, productnaam en –afbeelding).

Hoe werkt de campagne? 8 adressen en artikelnummers worden automatisch geïmporteerd In een aparte tabel in het datamodel wordt dagelijks de voorraad bijgewerkt De campagne checkt dagelijks (via een lookup-relatie naar de tabel met productinformatie) welke producten op voorraad zijn en selecteert bijhorende klanten  klant ontvangt Na drie dagen de nog niet geopend  herinneringsmail Artikel na vier weken nog niet op voorraad  klant ontvangt excuus- met daarin een 10% kortingscode Heeft de klant op een kortingsdag misgegrepen? Dan wordt op basis van de aanvraagdatum een kortingscode meegestuurd in de mail

Opzet campagne 9 Flowchart van de campagne

Opzet campagne 10 Datamodel: de ‘reserverings’-tabel met lookup-relatie naar de producttabel Op basis van deze selectiecriteria wordt dagelijks g d

Resultaten 11 Openrate: +/- 70% CTO: +/- 75% CTR: +/- 49% Conversiepercentage Google Analytics: 20-25% Meer dan orders in eerste half jaar

Next steps? 12 Uitrol en optimalisatie bij andere formules van de Blokker Holding Retargeting via DMP Cross-sell in helaas-mail

Bedankt voor jullie aandacht 13