OVERHEID 360, DICK LAAN - SENIOR ADVISEUR, GEMEENTE ENSCHEDE DIGITALE INNOVATIE ARBEIDSMARKT.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Advertisements

Samenvatting: Stedelijke gebieden
Studie Evolutie van de situatie van een cohorte werkzoekenden op de arbeidsmarkt.
Onderzoek naar de effecten van het Thuisadministratie programma
de feiten en de cijfers Samen werken aan werk de feiten en de cijfers.
Intuïtie Elk mens maakt gebruik van de intuïtieve communicatie. Zonder dat de meeste mensen dat zich bewust zijn. Je toetst de sfeer als je ergens binnen.
Keynote Talent Control als aanjager van groei 27 november 2012.
Het Ondernemingsdossier
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Loopbaanplein Achterhoek
D.S.L.B. daalt in Frank Verhoeven
Paragraaf 3.3: Innovatievraagstukken. Zijn de steden de ‘motor van de kenniseconomie’? Uitgangspunt: Creativiteit en innovatie worden gezien als motor.
PLATO™-Intensief- Leadership
1 Inhoud Korte introductie Projectdirectie Leren & Werken Hoger kennisniveau Kabinetsmaatregelen i.v.m. crises Gebruik O&O fondsen.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Projectgroep prestatie-indicatoren
‘Denkdiner’ VWL Samenwerkend Limburg 31 maart 2010 Hans Bodt, Manager HRM a.i. Atrium Medisch Centrum Parkstad Langer doorwerken: Hoe maken we dat mogelijk.
Introductie film Korte uitleg Medewerker uit SW aan het woord
De vangnetpopulatie in de Ziektewet: kenmerken en risicofactoren voor langdurig verzuim Het onderzoek.
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Maatschappelijke kosten-baten analyse
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Eerstejaarsproblemen
WOW: enqueteren bij Jumbo
6.3 Geen werk? Wat zijn de gevolgen als je je baan verliest?
LKCA-onderzoek buitenschoolse kunstdocenten en artistiek begeleiders Teunis IJdens Henk Vinken
Van actie naar interactie
Van waarde; van betekenis zijn SBCM opleidingsdag 23 september 2015 Tom de Haas.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Maatwerk op alle niveaus Platform VVVO 17 september 2015 Opbrengstgericht maatwerk Vakspecifiek verrijken.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 15 oktober 2015.
1© GfK | De Nederlandse Investeringsmonitor | November 2015 De Nederlandse Investeringsmonitor © GfK | November 2015.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Adtractive Altermedia Vrachtwagenreclame.
Verkennende Impactanalyse Cees van Westrenen
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
| Aukje Nauta | Duurzame inzetbaarheid, van wens naar werkelijkheid Duurzame inzetbaarheid, van wens naar werkelijkheid.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
Oplossingsrichtingen onderwijshuisvesting Reek.. Ontwikkelingen Stichting Maashorst ambieert naast uitbreidingsmogelijkheden van de Vlinder, ook.
Omvang werkloosheid 1-jan-131-jan-141-okt-14 1-dec-14 WWB/BBZ IOAW IOAZ 576 Subtotaal bijstandTotaal Subtotaal WWWW
Mantelzorg is goedkoop maar niet gratis Voordracht van prof. Guus Schrijvers bij het Congres organisatie en financiering van CVA-zorg op weg naar 2020.
ESF Sociale Innovatie Regio Holland Rijnland – Hilde de Boer.
©Van Weert + Partners, 2005 Leergang CMS Exclusief voor VGN leden Van Weert + Partners Najaar 2005.
Van financieel toezicht naar lokaal inzicht: De Echternach processie naar meer inzicht in je eigen financiële cyclus.
INDIVIDUALISERING MEDISCHE VERVOLGOPLEIDING KANSEN VOOR DE AIOS EEN UITDAGING VOOR OPLEIDERS EN WERKGEVERS.
Cliëntervaringsonderzoek Epilepsiecentrum Kempenhaeghe Sector Zorg & Dienstverlening Kwaliteitsdag VGN Door Esther Landsheer, MSc. Orthopedagoog.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
JEUGDWERK 2016/2017 Youth Connect Youth Mission Youth Chill Next Level 16+ Open Huis & Haard (OHH) Youth Online.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
Onderzoek naar Regionaal Comakership
studiedag Ongekwalificeerde Uitstroom door actiegroep
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Innovatiecafé - Zorg voor innoveren:
Schakelklassen, zomerscholen en onderwijstijdverlenging
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Gemeenteraadsverkiezingen
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Duurzame inzetbaarheid
Duurzame inzetbaarheid
Onderzoek binnenklimaat
Terugblik op 2015, vooruitblik naar 2016
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
LOP – Programma ‘t Steunpunt: Nulmeting lager onderwijs
Arline Spierenburg november 2018
Onderzoek zelforganisatie: Tussenresultaten
GRIP OP GROEI Resultaten 0-meting
Monitor Brede Welvaart Pluk het geluk, 28 maart 2019 Tiel
Transcript van de presentatie:

OVERHEID 360, DICK LAAN - SENIOR ADVISEUR, GEMEENTE ENSCHEDE DIGITALE INNOVATIE ARBEIDSMARKT

PROGRAMMA DIA FILM

AANLEIDING Hoge werkloosheid Twente Efficiënte inzet (digitale) middelen

OPBOUW PROGRAMMA DIA

RESULTATEN BEOORDELINGSMODEL DIA

Waardering digitale diensten hangt af van: – Frequent gebruik. – Vindt men het prettig in gebruik. – Ervaart men dat het helpt bij zoeken werk. RESULTATEN/LESSEN

Maar… Het zijn niet sec de digitale diensten die de waardering bepalen. Het is de totaalaanpak die het succes bewijst! RESULTATEN/LESSEN

Exploratief Gefocusseerd Werkzoekintensiteit in pijler 1 bijna significant lager. RESULTATEN/LESSEN Werkzoekstrategie:

UITSTROOMRESULTAAT

1.Pijler 1: Minder stringent handhavingsregime, hogere waardering, lagere intensiteit, hogere voltijdsuitstroom (NB: intensiteit nog steeds (positieve) voorspeller werkzoekresultaat). Verhoging behoefte aan persoonlijk contact t.o.v. 0-meting. 2.Pijler 2 met zijn inzet en uitleg over werkmap scoort hoger op werkzoek self efficacy (doeltreffendheid). 3.Digitaal = Persoonlijk. INZICHTEN

1.Periode van effectief 4 maanden is te kort voor het doen van fundamentele uitspraken. 2.de verschillen tussen de pijlers zijn niet groot genoeg om van een beter presterende pijler te mogen spreken. 3.We kunnen (nog) niet vaststellen of de uitstroom duurzaam is. De kans daarop is theoretisch gezien wel hoger (gefocusseerde werkzoekstrategie). Daarom verlenging en verdiepend onderzoek in KANTTEKENINGEN

Volgen werkzoekenden. Meer inzicht en overzicht. Grotere caseload. Intensiever klantcontact, vooral digitaal, maar nog steeds persoonlijk. Rol van de werkcoaches is substantieel en wordt vaak vergeten. WERKZOEKENDENBEGELEIDER wordt coach

SAMENVATTEND Werkzoekenden begeleiders kunnen meer aan Intensiever contact Werkzoekende meer in control DigitaalPersoonlijk Contact

VRAGEN? MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR: samenwerkende partijen