WaterReijk Weerribben Wieden Welkom 23 juni 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gastvrijheidseconomie Overijssel
Advertisements

VIOM Vrijwilligers Inzet Op Maat
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Fotojaarverslag 2013 Basispakket communicatie en educatie Communicatie& Educatie Door: Thea Peters Erica Zwanenburg Nel v.d. Laan.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
10 januari 2006 Algemene Ledenvergadering - Project Website(s) 1 Project Website(s)
Stichting Dijk van een Kust
Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.
Relatiebijeenkomst toeristisch-recreatieve ondernemers Conferentiecentrum De Kroeze Danne
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Presentatie deelsite ‘vrije tijd’
Stand van zaken van het Regiocontract in Regio Rivierenland Commissie Algemeen Bestuur en Zorg Maasdriel, 9 november 2010 Stan Herms, Programmamanager.
Inleiding G!DS Z-O-U-T en CultuurUtrecht. Wat is G!DS?  Sociale en culturele kaart van de bibliotheken  Informatie op het sociale en culturele vlak.
Nico Mulder, manager consumer marketing
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Citymarketing Hilversum 2006
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Waar één + één meer is dan twee
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
Horst 22 maart 2011 Vastgoed(monitor) Limburg (:VL) Van Monitor naar Community 22/3:VL in gesprek met Noord-Limburg.
Presentatie Het digitale Orgelplatform in Nederland Amersfoort 27 maart 2015.
Bijeenkomst over pilot functiecreatie Jobbanking via de sociale economie bijeenkomst over pilot functiecreatie Hartelijk welkom! Mary van de Looij & Bert.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Bijeenkomst Overlegtafel Leidse regio 1 oktober 2015.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Bio-energie cluster Oost Nederland Bioenergie cluster Oost-Nederland
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Informatieavond herinrichting centrum Liempde
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Rick Haverkort Roelof de Boer. Coöperatieve vereniging Opgericht in 2006 met steun van de Provinsje Fryslân en Syntens Onafhankelijk adviseur voor het.
AGE GROEP ENQUÊTE EN AGE GROEP PLAN Cees Vollaard Age Groep Triathleet.
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Kansen en mogelijkheden ‘Krimp tot kunst verheffen’ Presentatie krimp en leefbaarheid 13 november 2012.
Monitor dBos terugblik op praktische ervaringen meting vooruitblik en planning meting Kunst van Lezen Nicolien de Pater.
WaterReijk Weerribben Wieden Ilse Boers. Inhoud 1. Organisatie 2. Evenementen als regiopromotie 3. Hoe kunt u mee doen? 4. Vragen.
Communicatie Gezondheidsmonitor. Aanleiding Nieuw: grootschalig gelijktijdig onderzoek Kansen en risico’s.
Welkom; Michiel van den Heuvel Opening; Piet Verrijt
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Klanttevredenheidsonderzoek
Bevraging streekproducten
Rolf Winter 30 maart
Plannen
Slag om Arnhem levend houden.
Accountmanager bedrijven
Programma 13:30 – 14:00 Inloop 14:00 – 14:20 Henk Zandvliet: terugblik 2016 & blik :20 – 15:30 Jochum Veerman: criteria en verdiepingsplan Scenario’s.
Rolf Winter 28 maart
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Verbinden van de werkgever, de school en de gemeente
Aanbod gemeenten NDC mediagroep lokaal.
Omgevingswet en omgevingsvisie
voor Rotterdamse kinderen
STARTBIJEENKOMST.
Blik op de toekomst.
PR & Communicatie BIG Challenge 2018
EFMB April 2018 Hoe Europa bijdraagt aan de sociale inclusie van ouderen in Nederland.
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Transcript van de presentatie:

WaterReijk Weerribben Wieden Welkom 23 juni 2011

Programma 20.15Bernadette Haverkort Bezoekerscentrum de Wieden 20.30Ilse Boers WaterReijk Weerribben Wieden 21.15Pauze 21.30Frankwin Mussche Connactor 22.15Afsluiting met drankje

Natuurmonumenten Bezoekerscentrum de Wieden Bernadette Haverkort

WaterReijk Weerribben Wieden Ilse Boers

Inhoud 1. Regiomarketing 2. Resultaten tot nu toe 3. Speerpunten Waar zijn we mee bezig? Activiteiten & projecten 5. Vragen

Regiomarketing Ondernemers promoten eigen activiteiten Evenementenorganisatoren promoten eigen activiteiten WaterReijk promoot de hele regio in algemeen o Onafhankelijk o Richtinggevend o Professionals o Samenwerkend met ondernemers, verenigingen, overheden etc o Gebruikmakend van netwerken, schaalgrootte etc o Uitgaande van gezamenlijk belang en doel: meer omzet bij de ondernemers

Resultaten tot nu toe Ontwikkeling en introductie van nieuw communicatieconcept o Website, gidsen, beurzen, vlaggen en andere promotiematerialen. Website o Ontwikkeling nieuwe website o Ontwikkeling stakeholderssite o Duitse en Engelse taal o Aansluiting op Overijsselse Databank o Zelf vermelding aanpassen en activiteiten aanmelden o Digitale fietsrouteplanner RouteYou o RSS-feeds van nieuws en activiteiten voor doorplaatsing op andere sites o Actie-arrangementen op de site

Resultaten tot nu toe (2) E-marketingprogramma o Maandelijkse nieuwsbrief naar consumenten en deelnemers. o Twitter o Linked in-discussiegroep Beurzen o Libelle ZomerWeek 2009 o 50PlusBeurs 2009 & 2010 o Bedrijvenpromotiedagen 2009 o Participatie Vakantiebeurs 2010 o Vakantiesalon Antwerpen 2010 & 2011 o Fiets- en Wandelbeurs 2010 & 2011 o Zenith Brussel 2010

Resultaten tot nu toe (3) Gastheerschap o Sluiting VVV-kantoren in Steenwijk en Weerribben o Opening VVV-agentschappen in Blokzijl Kuinre Sint Jansklooster Steenwijk Vollenhove Wanneperveen o Maar ook: Website & Telefoon Social media Uit&thuis krant Regiomagazine

Resultaten tot nu toe (4) Publiciteit o Dankzij persberichten groeiende aandacht in de media. o Meting adhv knipseldienst (tijdschriften en kranten) in 2010: € ,- o Landelijke titels: Buitenleven, ToerActief, Waterkampioen, Godevaert, KCK, NRC Handelsblad, Telegraaf en meer… o TV-uitzending in het gebied van Bosch, Beuk & Haan (NCRV) en Memories (KRO). o Nieuwsitems over o.a. GPS Varen, ENECO-tour en NK Marathonschaatsen o Tweewekelijkse column in Steenwijkerland Expres o Samenwerking met Boom UITIN Steenwijkerland

Resultaten tot nu toe (5) Projecten (met partners) o Winnen EDEN award 2010 o Pilots met GPS-routes o Het Overijssels WaterEvent o Trillend Riet o Nieuwe routes o Vakantievaren Overijssel

Speerpunten 2011 Vergroten zichtbaarheid en vindbaarheid Samen gebied aantrekkelijker maken o Gastheerschap o Draagvlak o Productontwikkeling

Hoe? Doorlopende activiteiten Projecten

Doorlopende activiteiten Digitale marketing o.a. o Onderhouden en doorontwikkelen websites en social media o Verzending maandelijkse nieuwsbrieven naar deelnemers/relaties en bezoekers o Actuele content plaatsen op andere websites, als bijvoorbeeld website VVV Nederland, eropuit.nl etc. Beurzen o Vakantiesalon – Antwerpen o Fiets- en wandelbeurs – Amsterdam o 50PlusBeurs – Utrecht o Zenith - Brussel

Doorlopende activiteiten (2) Publiciteit, o.a. o Bewerken & onderhouden van contacten met lokale, regionale media & special interest o Organisatie & medewerking persbezoeken o Evenementencommunicatie o Campagnes Gastheerschap o.a. o VVV-kantoor en -agentschappen o Behandelen informatieaanvragen o Regiomagazine &website o Groepsdagtochten

Projecten Marketing Impuls Toerisme Overijssel Meerjarige doelgroepgerichte marketingaanpak in 2 lijnen: o Overijsselse regio’s gezamenlijk campagnematig (proef de pure provincie) o Regio specifiek Voor WaterReijk 3 speerpunten: o Duurzaamheid, in 2011: Bundelen van het aanbod & EDEN netwerk o Hoogwaardig verblijf, in 2011: Virtuele tour, Welkomspakketten & Brainstorm met ondernemers over verblijfsverlenging en herhaalbezoek o Watertoerisme, in 2011: Digitaal vaarroutesysteem

Projecten(2) Gezamenlijke beurzen Thematische presentatie met Overijsselse regio’s. Hoe kunt u meedoen: o Folderparticipatie (pluspakket 3) Planning: o September 50PlusBeurs o November Zenith

Projecten(3) Duurzaamheid o Bundelen van informatie omtrent duurzaam aanbod op website en brochure. o EDEN netwerk o SlowTour-onderzoek Hoe kunt u meedoen: o Zelf en uw gasten laten meedoen met onderzoek o Aanbod verduurzamen o Duurzaam aanbod melden o EDEN-sticker Planning & status o Planning: (na)zomer 2011 o Netwerk doorlopend o Status: gestart

Projecten(4) Virtuele Tour Virtueel rondwandelen door WaterReijk. Preview WaterReijk Preview Zwolle Hoe kunt u meedoen: o Participatie in de tour door afname van panoramafoto’s. Al vanaf € 15,-. Zie de factsheet of WaterReijk Marketing.nl (kopje meedoen) Planning & status o Status: reeds gestart o Officiële introductie als de tour meer gevuld is. (nazomer/najaar)

Projecten(5) Welkomstpakketten Gasten van deelnemende accommodaties ontvangen het WaterReijk Welkomstpakket, met daarin regio-informatie en acties. Hoe kunt u meedoen: o Participatie in bonnenboekje welkomstpakketten o Uitdelen van welkomstpakketten Planning & status o Planning: najaar 2011 o Status: in ontwikkeling

Projecten(6) Brainstorm verblijfsverlenging Per type accommodatie brainstormavond/rondetafelgesprek hoe we nu gaan zorgen dat gasten langer blijven en vaker terugkomen. Uitkomsten brainstorm als input voor plannen Hoe kunt u meedoen: o Meedoen aan brainstorm Planning: o Najaar 2011

Projecten(7) Vara-actie B&B’s Gezamenlijke actie met B&B’s in nazomerbijlage van varagids. Hoe kunt u meedoen: o B&B’s kunnen participeren. Zie de factsheet of WaterReijk Marketing.nl (kopje meedoen) Planning: o Realisatie zomer 2011 o Plaatsing in september

Overige projecten WandelReijk o Meerdaags wandelen van B&B naar B&B o Ontwikkelfase o Introductie in het najaar GPS-routeplatform o Nav pilot GPS-varen en nieuwe technologische ontwikkelingen aanpassingen in product. Geen handheld, maar platformonafhankelijke applicatie. o In ontwikkeling o Realisatie najaar 2011 Routes P-WaterReijk LAW-WaterReijk

Overige projecten (2) Interactieve schermen o Pilot met touch-through-glass schermen, waar bezoekers buiten openingstijden hun informatie kunnen halen. Verwachting is 3 schermen: bezoekerscentrum Ossenzijl, Station Steenwijk, nader te bepalen locatie Giethoorn Gastheerschapscursussen met NP Digitaal vaarroutesysteem o Verkenningsfase van het project Trillend Riet Profileringsbijeenkomsten Steenwijk & Blokzijl Overige samenwerkingen

Komende projecten & ontwikkelingen Wandelnetwerk o A la fietsknooppuntennetwerk o Winter GPS-routes o Digitale routes beschikbaar maken. o Najaar 2011 Regiomagazine o Najaar 2011 o Verspreiding januari 2012 Elektrische tuktuk o 1 e elektrotuk in juli 2011 Bedrijvenpromotiedagen 2011 o November 2011

Doorkijkje toekomst Wandelnetwerk Zorgtoerisme Vervolg MITO-projecten 2011 o Duurzaam toerisme o Hoogwaardig verblijf o Watertoerisme Vervolg lopende zaken Suggesties

Vragen?

Pauze

Connactor Frankwin Mussche