Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
situationeel leiderschap
Advertisements

Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Introductie.
Presentatie introductie BGL
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
Waardenmanagement De Transities
BFS Verbetertraject SZW & CBS 20 juni 2011 Johan van Essen (SZW/FEZ)
Hoofdstuk 7 verplicht… Keuze.
Werkplanning Leidinggeven Blz. 187.
Instrueren Leidinggeven Blz. 161.
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
Management en beleid Leidinggeven Blz. 29.
Leidinggeven en coachen
Functieprofiel en beoordeling
Opleiden van medewerkers
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Het maken van een spreekbeurt
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 1 Ken de (detail)handel
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Leidinggeven Logistiek supervisor
Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73.
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Management en leidinggeven
Leidinggeven H2 Taken leidinggevende Filiaalmanager.
Het coachende functioneringsgesprek
Pemprl.
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte
Periode 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Leiding en begeleiding Par: 1.2:
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Schoonmaak Par: 5.5.3: Derving.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Periode 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Goederenontvangst / verzending
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: bedienen van het afrekensysteem Par: 3.3 Blz. 478 tm 483.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Controleren van de voorraad en bestellen.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Schoonmaak Par: 5.4.5: Personeeelsinstructie.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Werkbeschrijvingen en bestekken. De werkomschrijving Alle werkzaamheden voor het aanleggen of onderhouden van groen of een tuin In volgorde waarin ze.
Rob Goossens Het Werkplan.
Werkbeschrijvingen en bestekken
Instructie geven en uitvoeren
Praktijk Opleiders Cursus
Gaandeweg kiezen Rob Duijker en Martha Haverkamp
Organisatiestructuur Personeelsmanagement
Samenwerken en communicatie
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Bestekken.
Leidinggeven voor eerste verkoper
Werken in een arbeidsorganisatie
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Voorkennis Wiskunde Les 7 Hoofdstuk 2/3: §2.5, 3.1 en 3.2.
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Voorkennis Wiskunde Les 11 Hoofdstuk 5: §5.3 en §5.4.
Transcript van de presentatie:

Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par: 3.2.2: Taakopdracht Blz. 616 t/m 619

3.2.2: Taakopdracht Vanuit de werkplanning worden opdrachten verstrekt aan het winkelpersoneel om werkzaamheden uit te voeren. Deze opdrachten kunnen verstrekt worden in de vorm van een taakopdracht. 2 soorten -Enkelvoudige taakopdracht -Samengestelde taakopdracht

Enkelvoudige taakopdracht: wanneer het winkelpersoneel zelf kan bepalen hoe het die opdracht uitvoert, waarbij het te realiseren resultaat aangegeven wordt!

Samengestelde taakopdracht Wanneer het winkelpersoneel de opdracht moet uitvoeren aan de hand van dwingende aanwijzingen. Dus: niet alleen vertellen wat je moet doen maar ook hoe!

Hoe moet je een taakopdracht verstrekken? Afhankelijk van de stijl van de leidinggevende. Samengestelde taakopdracht verstrekken bestaat uit 4 stappen - Voorbereiding - Instructie - Controle - Feedback

Voorbereiding Nauwkeurig omschrijven wat het uiteindelijke resultaat van de uitwerking van de taakopdracht moet zijn. Taak van de leidinggevende: iemand zoeken die de opdracht kan uitvoeren (tijd, capaciteit)

Instructie Instrueren Leg uit: - wat er gedaan moet worden - Waarom het gedaan moet worden - Op welke manier het uitgevoerd moet worden - Knelpunten weergeven - Einddoel uitleggen - Binnen welke termijn

Controle Controleer of de uitvoerder de taakopdracht heeft begrepen Stel de uitvoerder vragen Let op signalen (non-verbaal) Uitvoerder moet weten op welk eindresultaat hij beoordeeld gaat worden.

Feedback (terugkoppeling) Feedback, zoals het niet moet Feedback geven Feedback ontvangen Feedback is de boodschap over het gedrag od de prestatie van een ander Uitvoerder moet weten hoe je vindt dat de taak is uitgevoerd.

Feedback kan - positief zijn (motiverend) - Negatief zijn (verbeteren) Feedback kan je medewerker beinvloeden! feedback geven

Functie Is het geheel van een aantal samengestelde taken, die als werkzaamheden moeten worden verricht. Een functie bestaat uit: - Een of mee taken - De daarbij behorende verantwoordelijkheden - De daarbij behorende bevoegdheden (3-eenheid van een functie)