Het leermiddel centraal Perspectief bieden Productdefinitie competentie- instrument 4C your way Roos Scharten, projectmanager OC.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Herontwerp PDG-opleiding
Advertisements

Aan de slag met vakmanschap! Kick-offTeam/datum. Film Vakmanschap.
Uw Onderwijsportal inrichten met PortalCMS Integratie > Profielen > Communicatie > Communities > Blogs > Referenties.
Aan de slag met vakmanschap! Teammanagers & medewerkersseptember - oktober 2013.
SIKB0101 in breder perspectief Roeland Heuff Utrecht, 15 juni 2010.
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
EPortfolio Arbeidsmarktregio Friesland Datum: 12 mei 2014.
Nijverdal, september 2006 Ruimte voor de jeugd Wie, wat, waar en wanneer?
Functionele specificaties ZAIS EMD
Ouderavond 4VMBO-t 3 oktober 2013
In 11 duidelijke stappen leer je doelen te stellen & ook waar te maken
Trajectbegeleiding Davy Mahieu & Sarah Vermeire.
De Krullevaar Wat is een goede school ?.
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
Inleiding Regionale Stuurgroep
Exit-onderzoek. 1. Waarom? Verlies van competentie uit entiteit –Toekomstig vrijwillig vertrek opvangen –Twee kernvragen: wie en waarom? Let op: ligt.
Reflecties vanuit de praktijk van de Vereniging Ons Tehuis
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Cybercrackers By the Pyrotechnicians.  Projectgroep  Rollenverdeling  De vuurwerkwinkel  Entiteiten  Functieverdeling  Vragen van de klant.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Meten en registratie ontwikkeling competenties
proudly presents DE ARBEIDSMARKTREGISSEUR.
Het leermiddel centraal Aanbod en vraag. Het leermiddel centraal 2 Even voorstellen Roos Scharten Projectmanager Ontwikkelcentrum.
Portfolio.
Checklist veiligheid Roeidag 2010 Marjolein Rekers.
Pilot: Blijvend bekwamen: werken aan eigen professie
Master Leren & Innoveren Jan Streumer 25 maart 2010 Conferentie Platform Onderwijsarbeidsmarkt Rotterdam.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Congres Appreciative Inquiry
Workshop Quickscan/EVCtraject met Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling 1.
Hoe krijg je het op gang?.
Lerend netwerk.
Ouderavond 4VMBO-t 8 oktober Vervolgkeuze na VMBO-t MBO > HBO HAVO> HBO.
Tiemen, Joey, Robert, Rianne. Inhoud Onderzoek Interface kiezen SWOT Prototype Testen Resultaat.
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
Dublindescriptoren: Bologna Bologna-niveaus 1. bachelor, 2. master, 3. doctor Niveaubepaling door de resultaten (outcomes) van opleidingen, niet door inputs.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
Het Resultaat: Een transparante competentietaal foresee your way 'foresee’ competenties ‘four’ onderwijsniveaus ‘four’ context criteria.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
1 Ervaringscertificaat of Erkenning van Verworven Competenties (EVC) Werkconferentie “EVC in het kader van 30 plus” Regina Kleingeld, Ministerie van Onderwijs,
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Integraal benchmarkanalysemodel genereert strategische stuurinformatie en faciliteert veranderingen Robbert-Jan Poerstamper PricewaterhouseCoopers.
Cliëntervaringsonderzoek Epilepsiecentrum Kempenhaeghe Sector Zorg & Dienstverlening Kwaliteitsdag VGN Door Esther Landsheer, MSc. Orthopedagoog.
Invullen van de tevredenheidspeiling door leerlingen via het Ouderportaal (uitleg aan de ouders)
15 september 2014 Help, ik heb geen e-depot Workshopleider: Jeroen Jonkers Begeleiding: Margriet van Gorsel.
4C your way CONFERENTIE 16 Dec. 2008, Wageningen Competenties waarderen en perspectieven om door te leren Welkom.
6 september 2012 Heb jij genoeg ruimte om je werk goed te doen? Ans Jansen.
Participerend Leiderschap
Voor Arbeid en Kansen VAK voor bijzondere doelgroepen
‘Een goede start in het hbo: het LOB-cv’
Requirementsmanagement
Training: Cliëntsessies
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Behavior Based Safety Warehousing
Kwaliteit Verbetercyclus
Kwaliteit Verbetercyclus
Training: Cliëntsessies
Cliënttevredenheid Harmonisatie metingen cliënttevredenheid in het jeugdstelsel Sessie 2 - d.d. 4 mei 2017.
Waarde(n)vol werk in uitvoering
WERKVOLGORDE INLOGGEN met login en paswoord van de club
Welkom Informatiebijeenkomst 13 november 2018 De overstap van VO naar MBO Tonny Meessen LOB-functionaris
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Welkom Informatiebijeenkomst 13 november 2018 De overstap van VO naar MBO Tonny Meessen LOB-functionaris
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
WERKVOLGORDE INLOGGEN met login en paswoord van de club
Transcript van de presentatie:

Het leermiddel centraal Perspectief bieden Productdefinitie competentie- instrument 4C your way Roos Scharten, projectmanager OC

Het leermiddel centraal Inhoud  Doel en doelgroep  Gebruikssituatie  Functionele eisen  Nadere invulling: meer eisen en wensen

Het leermiddel centraal Doel en doelgroep  Doel: digitaal diagnose-instrument  Huidig competentieniveau waarderen  Groeimogelijkheden verkennen  Input leveren voor gesprek met begeleider  Doelgroep: lerenden  Voor de gehele (groene) beroepskolom  12+

Het leermiddel centraal Gebruikssituatie  De lerende kan:  Op eigen tijd/plaats inloggen  Competenties kiezen  Eigen gegevens invullen en opslaan  Gegevens delen met begeleiders  Begeleiders vragen gegevens in te vullen (360°-meting)  Vervolgacties genereren/vastleggen

Het leermiddel centraal Functionele eisen  De nieuwe gebruiker doorloopt vier stappen:  Intake, samenstellen competentieset  Ervaringen verzamelen (“meten”)  Het systeem geeft een terugkoppeling (“waarderen”)  Actieplan opstellen (“ontwikkelen”)

Het leermiddel centraal “Meten”  Gebruiker beantwoordt vragen  Vragen zijn gebaseerd op de groeiaspecten, gerangschikt per competentie  Mogelijkheid om ‘bewijsstukken’ te noemen  Mogelijkheid om ook anderen te laten invullen (360°-meting)

Het leermiddel centraal “Waarderen”  Na het invullen van de vragen, geeft het systeem een terugkoppeling  “waarderingsprofiel”  Nadruk op wat de gebruiker al kan  Mogelijkheid: ook de resultaten van eerdere meetmomenten tonen  Mogelijkheid: de waardering van anderen tonen (360°-meting)

Het leermiddel centraal “Ontwikkelen”  Systeem geeft suggesties voor verdere ontwikkeling (acties)  Gebruiker kan zijn eigen actieplan opstellen en opslaan  Gebruiker kan actieplan delen met begeleider

Het leermiddel centraal Meer eisen en wensen  Leerwegonafhankelijk  Actieve inbreng van de gebruiker  (beeld-)taal die aansluit bij de doelgroep  Informatie per competentie  Doorleerpotentie aanspreken  Volledige leercyclus bedienen