Het leermiddel centraal Perspectief bieden Productdefinitie competentie- instrument 4C your way Roos Scharten, projectmanager OC
Het leermiddel centraal Inhoud Doel en doelgroep Gebruikssituatie Functionele eisen Nadere invulling: meer eisen en wensen
Het leermiddel centraal Doel en doelgroep Doel: digitaal diagnose-instrument Huidig competentieniveau waarderen Groeimogelijkheden verkennen Input leveren voor gesprek met begeleider Doelgroep: lerenden Voor de gehele (groene) beroepskolom 12+
Het leermiddel centraal Gebruikssituatie De lerende kan: Op eigen tijd/plaats inloggen Competenties kiezen Eigen gegevens invullen en opslaan Gegevens delen met begeleiders Begeleiders vragen gegevens in te vullen (360°-meting) Vervolgacties genereren/vastleggen
Het leermiddel centraal Functionele eisen De nieuwe gebruiker doorloopt vier stappen: Intake, samenstellen competentieset Ervaringen verzamelen (“meten”) Het systeem geeft een terugkoppeling (“waarderen”) Actieplan opstellen (“ontwikkelen”)
Het leermiddel centraal “Meten” Gebruiker beantwoordt vragen Vragen zijn gebaseerd op de groeiaspecten, gerangschikt per competentie Mogelijkheid om ‘bewijsstukken’ te noemen Mogelijkheid om ook anderen te laten invullen (360°-meting)
Het leermiddel centraal “Waarderen” Na het invullen van de vragen, geeft het systeem een terugkoppeling “waarderingsprofiel” Nadruk op wat de gebruiker al kan Mogelijkheid: ook de resultaten van eerdere meetmomenten tonen Mogelijkheid: de waardering van anderen tonen (360°-meting)
Het leermiddel centraal “Ontwikkelen” Systeem geeft suggesties voor verdere ontwikkeling (acties) Gebruiker kan zijn eigen actieplan opstellen en opslaan Gebruiker kan actieplan delen met begeleider
Het leermiddel centraal Meer eisen en wensen Leerwegonafhankelijk Actieve inbreng van de gebruiker (beeld-)taal die aansluit bij de doelgroep Informatie per competentie Doorleerpotentie aanspreken Volledige leercyclus bedienen