Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Marketingplanning en -strategie
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Kamer van Koophandel Haaglanden
Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Het maken van een PR/Marketingplan
Commercialisatie Fietsen
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Een startersgids voor innovatie
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Ondernemingsplan.
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Detailhandelsmarketing
Branche analyse Boekhandels 2014
International Business Adviser
Levenscyclus ondernemer/onderneming
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Verkoop Occasions alle merken Verkoop & Lease Nieuw Onderhoud en snel- service alle merken Schade-, airco- en ruitservice Tel.: (0475)
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Marketing H2 Marketing Commercieel medewerker. Alle activiteiten van een bedrijf die tot doel hebben de (huidige en verwachtbare) wensen en behoeften.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Marketing 5 havo.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Making Simpler and more Profitable
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Commercieel beleid 1 H3 Marktsegmentatie Filiaalmanager.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
 A-94 A-94.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
50.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Dienstenmarketing Week 4.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Alle leerlingen zijn D&P leerlingen Via keuzevakken leggen ze hun eigen accent V A L K U I L “Alles blijft zoals het is…”
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
relatief marktaandeel
Indeling van hoofdstuk 2
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Presentatie en marketing
International Business Practice
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie

Korte inleiding  Welk bedrijf?  Welk Product?  Welke thema’s?

Inhoudstabel  Voorstelling Buga  Marketingstrategie  Analyse van de marktomgeving  Conclusie

Buga  Sector  Activiteiten  Achtergrond

Marketingstrategie  Missie  Visie Cash cow Dog Question Mark Star

SWOT analyse Buga Sterke puntenZwakke punten Breed en diep assortimentBepaalde mensen ervaren de grootte van het bedrijf als negatief. De drempel ligt voor die mensen hoger om sneller binnen te stappen tegenover een kleiner bedrijf. Nieuwe en tweedehandswagens Klein of groot onderhoud van uw wagen Ruime keuze van merken: gewone en luxueuze wagens. Aangeboden verzekeringen, financieringen en leasingen Gespecialiseerde verkopers Gekend autobedrijf, zeer bekend in de Kempen KansenBedreigingen Ecologische aspectenFiles

Koopgedrag  Cultureel  Subcultuur  Sociaal  Persoonlijk  Psychologisch  Overtuiging

Marktsegmentatie & positionering  Welk segment/doelgroep?  Welke positionering?

na Onderhoud Verpakking Auto Buga Fiat 500 Design Garantie Service na verkoop

Fiat 500

Communicatie marketing  Persoonlijke verkoop  Direct Marketing  Sales promotion  Experience marketing  Public relations

Conclusie  Goede Communicatie  Ruim aanbod  Verkoopsgericht