Brugge, 07-11-2014 Waarom nog lege kilometers?. 1 Leading in temperature controlled logistics  Internationaal opererend familiebedrijf  89 jaar ervaring.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uw garantie op Kwaliteit & Service ,80 € - 4,00 € Hugo Verrieststraat 94 – BE 8800 Roeselare – – T(+32)
Advertisements

SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans.
Cargoshell Futureproof Containerization. Cargoshell, de container voor de komende generaties •Succesvolle periode stalen container sinds 1957 •Nieuw containerconcept.
Synchromodaal transport
Gebruik DMC’s voor Dynamic Packaging be connected…
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Nv Maritime Shipping. MARITIME SHIPPING nv.  Veel meer dan enkel een rederij:  Zorg voor MENS & ECONOMIE  Zorg voor ECOLOGIE  HOE?  Investeren in.
De verkeers-en vervoersproblematiek van Voorne-Putten
Krimp en onderwijs: De sluiting van scholen is geen nieuw fenomeen Korrie Melis Onderzoeker Kenniscentrum Publieke Zaak 24 april 2013.
Searail 2008 AGHO HAVEN OOSTENDE Algemene voorstelling
POD maatschappelijke integratie
Rotterdammer voorop Geweldige stad: we werken er samen aan
Kansen in de Turkse havensector Marten van den Bossche.
Met Carca Logistics is transport een zorg minder!
Rotterdam en de kracht van het achterland
WATERSLAG ECSWA (Enhancement of containerised freight flows on small waterways) PERSMEETING Engelen - ‘s Hertogenbosch 26 november 2008.
Met modellen breng je de boodschap goed over
Vervoer en ruimtelijke inrichting Hoofdstuk 1
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
Lean and Green Barge Regionale Verladers Samenwerking “Horizontal collaboration”
Paragraaf 1.3: Gedaanteverandering van cultuurlandschappen -Welke veranderingen brengt het nieuwe landbouwbeleid teweeg in de verschillende Europese landschappen?
Oxalis Oxalis know-how, network and experience in maritime, transport and logistics Uitdagingen van informatie-uitwisseling in de logistieke keten Seminar.
Uitdaging Maak kennis met statistisch experimenteren.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
DE REGIONALE FOCUS Annemiek Goris. De regionale match van zorgvraag en zorgaanbod vraagt spelers om naar voren te komen in een nieuwe ronde nieuwe kansen.
Totaalaanpak Novostar
Titel ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid en gelijke kansen te bevorderen, en.
1 13/02/2008 Vrachtketen AIRLINE HANDLING AGENT FORWARDING AGENT SHIPPER HANDLING AGENT CONSIGNEE FORWARDING AGENT.
Slimme stadsdistributie
Ketenautomatisering Ervaringen vanuit Douane
Verkoop en marketingplan
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
2 th 1 Ontwikkeling § 6-7.
2 vwo Ontwikkeling, arm en rijk par 7- 8
Groep 7 De volgende stap. Tankertanker Design Example text Go ahead and replace it with your own text. This is an example text. Your own footerYour Logo.
50.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Inleiding Wij zijn Zuidwester Aankondiging decentralisatie, wat nu? Proces van pionieren en verbinding zoeken Stappenplan transitiebureau Positionering.
Efficiëntere logistiek: kansen benutten Mobiliteit en Transport LEF-sessie 3 8 maart 2013 Huib van Essen, CE Delft.
Vlaamse Visveiling n.v..  Samenbrengen van vraag en aanbod  De aanvoerders (first point of sales) bieden vis aan op eenzelfde verkooppunt ( reëel of.
CONTINU EMISSIE MONITORING SYSTEEM (CEMS) Bart de Boer, Frerik van Beijnum.
SERR Meeting Naar een sluitende aanpak voor werkgevers.
Beter Benutten EVO 29 maart 2016 Diederik Jan Antvelink NedCargo International BV Alpherium BV / Van Uden Logistiek BV.
Kaderstellende discussie Provinciaal Verkeers- en Vervoersplan Commissie EMG,19 maart 2004.
Smart and sustainable mobility. Smart Mobility Logistics ITS.
Organisatieontwikkeling Bijeenkomst voor Informatie en Opinie 9 oktober 2012.
Bakkie doen? Frederic Koeman, Agatha Bos en Kitty vd Wall.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
 Assortiment  Esco tanden Tandsistemen Slijtplaten Bouten bussen haken Hardox platen op maat gesneden Mangaan messen Hardox messen op maat gemaakt.
Smart Logistics Theo Stevens Expeditiemiddag
GOUD is geld de rest krediet
We hebben wat te vieren!!! 7 juni 2006.
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
Emission Vision Samenwerken op het gebied van innovaties
Rekenmodel 1: Verlader met eigen wagenpark inclusief vast uitbesteed vervoer
Presentatie bedrijfsplan
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
DSM FIT | Worklife center Werkgeluk of Duurzame Inzetbaarheid?
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Inhoudsopgave Warehouse Maasvlakte Gasmeetstation Rotterdam.
Rekenmodel 5: Verlader Regio
Binnenvaart.
Drietrapsraket containerbinnenvaart:
Referentieboeking aanmaken
We gaan een Import boeking aanmaken
Het best bewaarde geheim van Nijmegen
Omgevingsvisie gemeente Heerenveen - thematafel wonen
Terminal (containers)
Transcript van de presentatie:

Brugge, Waarom nog lege kilometers?

1 Leading in temperature controlled logistics  Internationaal opererend familiebedrijf  89 jaar ervaring  Financieel sterk/onafhankelijk  Turnover €150 million  650 werknemers  Huidige opslagcapaciteit: m 3  Key drivers: Sustainable, Innovation and ‘Can Do’

2 Kloosterboer Vlissingen v.o.f.  Opslag capaciteit (koel/vries/ambient), m 3  Container terminal/depot  Forwarding en transport  Grens inspectiepunt voor import of non-EU goederen  LME behandeling en opslag  BOW Terminal (Off shore projecten)

3 Vlissingen Bergen op Zoom Het project: Waarom nog lege kilometers

4 4 Stappen: Oude situatie naar optimale situatie 1: < 2011 Full R´dam MV - Kloosterboer Terminal Empty R’dam MV – Markiezaat Container Terminal Empty Kloosterboer Terminal – R’dam MV Full Markiezaat Container Terminal – R’dam MV 2: Full R´dam MV - Kloosterboer Terminal Empty R’dam MV – Markiezaat Container Terminal Empty Kloosterboer Terminal – R’dam MV Full Markiezaat Container Terminal – R’dam MV

5 3: heden Full R´dam MV - Kloosterboer Terminal Empty Kloosterboer Terminal – Markiezaat Container Terminal FullMarkiezaat Container Terminal – R’dam MV 4: Eind heden FullR’dam MV – Kloosterboer Terminal FullKloosterboer Terminal – R’dam MV

6 Bereiken van stap 3+4 = samenwerken Container depot Kloosterboer = Besparing CO2 MCT Klanten KBV + Lokale exporteurs

7 PTI Service en cleaning  4 reeferbruggen  Specialist op het gebied van PTI  Wasplaats containers

8 Waar staan wij nu in 2014?  Stap 1 = 15% = spoed/keuring  Stap 2 = 25% = geen depot  Stap 3 = 10% = meer import tov export  Stap 4 = 50% = combinatie KBV Friendship eigen barge of > 400 TEU

9 Toekomst Continuïteit en uitbreiding van service en dienstverlening Aantrekken van meer regionale klanten Samenwerking met meer transporteurs, Inland Terminals en Rederijen Spoor verbindingen met het achterland Plannen Mogelijkheden in Vlissingen voor Shortsea en Deepsea 2 e Maasvlakte Achterland m.n. Frankrijk Kansen Veterinaire wetgeving Vertragingen binnenvaart in RTM/ANR Bedreigingen

10 Conclusie 1> Zoek gericht naar partners die elkaar kunnen aanvullen/versterken 2> Ga samenzitten en bespreek open wat je elkaar te bieden hebt. 3> Benader de rederijen met het idee/concept 4> Sommige gevallen wordt ontwikkeling tegengehouden door wetgeving 5> Wat vandaag een nee is, kan morgen een ja zijn. Blijf zoeken naar mogelijkheden om door te ontwikkelen

11 We would be pleased to be your logistic partner! Bedankt voor uw aandacht