Verruim je blik Beweeg de ander. Wat is jouw positie?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Intentie veranderen door bewustzijn
Advertisements

Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
voor iedereen die van zijn hond houdt…
“Hoe kom ik aan klanten?”
Wat is wijsheid Terugblikje Weten dat je niets weet: en toch een goede keuze maken Pauze Gesprek: Beslissen zonder dé Waarheid Afsluiting We hoeven niet.
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
John Vaupell Justin van der Steen
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Taken, functie en beroep (hfdst.8)
Addie Stehouwer substituut ombudsman
Les 2 blok 3 Tijdvak ) Nakijken les 1
Kennismaking: stel jezelf kort voor: naam, waar werk je
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Bibliotheek Helmond-Peel Uit& Thuis in Bibliotheek Helmond-Peel Maria Vermeer.
Deel anders, mijn organisatie
Hoe brei een team?.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht xxxxx Terug in de tijd ………
De dag van het solliciteren Blok 1
Workshop klassenmanagement
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Les 2:Vriendschap, relatie en seksualiteit
Startviering Technicum 1 september 2015 STA OP.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Solliciteren: wat wil ik?
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Verschillende rollen en stijlen
Werken met het talent van de stagiair. 1.Voorstellen 2.Interne analyse van verschillende taken afdelingen 3.Eigenschappen /compententies taken 4.Sollicitatie.
Coachen op competentie-ontwikkeling
& Onze Staatvandienst Landelijk werkend, regionale focus – Hoofdkantoor Deventer – Kantoren in Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Doetinchem,
Rots & Water Cyntia Bijl-Nouws Uitnodiging kijk-dag SoVa Donderdag 14 april 2016 Volgt uw zoon/ dochter SoVa-training.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Maak indruk op social media
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Bouw aan je veerkracht.
Grip op stress, tijd en Welkom, mijn naam is Annemiek Tigchelaar en ik ben de eigenaar van Werkdrukverlager. Wij helpen je met grip op je stress,
Onderhandelen: een kunst apart
Communicatie 4e les.
Door: Lemma, Anke Marije, deem en menno
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!

Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Communicatie 3e les.
Van individu naar groep naar team
TALENTENQUIZ.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Kies een spel of luister naar de liedjes
Bouwen aan succesvolle teams Met TeamQ
Zichtbaarheid Creëren
Cijferloos lesgeven bij talen
Les 6: non-verbale communicatie
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Verruim je blik Beweeg de ander

Wat is jouw positie?

1.Waar ‘sta’ jij voor? a)Welke PMO-functie heb je? b)Wat is jouw unieke taak? c)Wat is jouw kracht?

Wat is jouw denkraam?

Familiair Teamwerk Team als kleine familie Probleemaanpak Zoals het altijd werkt Assertiviteit Ik blijf op de achtergrond Communicatie Geanimeerd, verhalend

Leiding nemen Teamwerk Onder mijnleiding Probleemaanpak Ik los het meteen op Assertiviteit Ik bepaal Communicatie Kortaf, actief, emotie

Borgen Teamwerk Conform werkbeschrijving Probleemaanpak Richtlijnen / escaleren Assertiviteit Ik beroep me op afspraken Communicatie Beleefd, rustig, feiten

Resultaat boeken Teamwerk Als past in tactiek Probleemaanpak Trial & error Assertiviteit Ik kies mijn ‘battles’ Communicatie ‘gáát’ervoor, positief, direct

Communiceren Teamwerk Samenwerken als doel Probleemaanpak Samen bespreken Assertiviteit Conflict mijdend Communicatie Zacht, begrijpend, vragend

Analyseren Teamwerk Werkt liefst alleen Probleemaanpak Analyse, scenario’s wegen Assertiviteit Bewaakt eigen principes Communicatie Nuchter, wat is het nut?

Bezinnen Teamwerk Team als deel van geheel Probleemaanpak Holistisch, abstract Assertiviteit Leven en laten leven Communicatie Vriendelijk, luisterend

2. Wat is jouw denkraam?

Familiair Leiding nemen Borgen Resultaat boeken Communiceren Analyseren Bezinnen

Kom in je kracht!

Werk met 2 personen Sta tegenover elkaar, kijk elkaar rustig aan Haal bewust adem vanuit je buik Zet je lichaam stevig neer vanuit je centrum Stem midden-laag Zet jezelf neer: 1.Ik ben… (naam) 2.Ik doe… (functie) 3.Ik ben herkenbaar aan…

Leef je in in de ander

Wat wij voor ‘waar’ nemen is perceptie

in de projectie van jouw regenboog zie ik dan mijn eigen kleur

Werk met 5 personen Pak een envelop en bereid je 2 min voor op je rol Maak daarbij gebruik van opdracht 3. Kom in 5 minuten tot een keuze voor teamactiviteit Evalueer eerst 1 minuut alleen, gebruik opdracht 4. Evalueer daarna met je team

Verruim je blik Beweeg de ander