15273.jpg Bijeenkomst 3 Periode 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Plusgroepen in het basisonderwijs.
Rekenproblemen en Dyscalculie
De leerstijlen van Kolb.
LIO-dag 2013 Leerstijlen en brein Edward van Balen 8 maart 2013.
Acceptatie Thema-avond voor De Piloot, maart 2011 Antoinette Loenen
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
23 JANUARI 2007 MBO CENTRAALMBO CENTRAAL Ageeth Jorna (lekker-werken.nl)
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Algemene ouderavond Leerjaar 3 Leren & Werken 9 september 2013
Leerprincipe 2 Jouw vragen zijn belangrijker dan de antwoorden.
Training door Beleving Leo Scheers Studiedag ESF-project Komma
Effectieve instructie
Leren leren…..en het materiaal?
SCHRIFTELIJK STUDIEMATERIAAL INLEIDING Annemie Borremans, maart 2005.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
Ik zal je leren! Wat zouden al die gasten nu denken? Kom ik met wat nieuws? Hoe kan ik het anders ....? Een hele hoop van Maggi en ook een beetje van mij?
Wie zijn wij? Welkom Wie ben ik en wat is mijn functie (diegene die de presentatie geeft) Wat doen wij in dit bedrijf? Waarom geef ik deze presentatie?
Voorbereid op Stage Les 4.
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
Welkom op deze informatieavond
Hoe brei een team?.
Leerstijlkenmerken van leermiddelen
AMV Sociaal maatschappelijke dimensie
VOOR WERKZOEKENDE 40+ERS
Visie & Strategie.
Inzicht in Leerprocessen
Onderzoekend Vermogen
Leerstijlen KOLB SJM.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Sectorkeuze informatieavond mavo 3 Dinsdag 29 september 2015.
Bijeenkomst September 2015
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Marie-Joze van Raak 1.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Marie-Joze van Raak 1.
Praktijkervaring en reflectie
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
DE NIEUWSGIERIGE KLEUTER IN DE SLOOPHOEK
Meer rekenplezier en onderwijskwaliteit! Het rekenplein: bewegend rekenen op het schoolplein.
Algemene Didactiek Beginsituatie. © artesis 2008 | 2 Inhoudstafel Definiëring Algemene >< specifieke beginsituatie Ordening Uitdieping leerlingkenmerken.
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
Congres 2009 Zorgbelang Nederland Nieuwe wetgeving en Positie Informatie en Klachtenopvang (workshop 4) drs. M. (Marga) J.M. Timmers SOKG expertisecentrum.
In schooljaar hebben in Drenthe 300 mbo- studenten de opleiding zonder diploma verlaten.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
1 BEROEPS KUNST BuSO Leren en werken TECHNISCH ASO Het secundair onderwijs website CLB.
Sociale vaardigheden leren door buitensport. 1. Inleiding 2. Buitensportactiviteiten 3. Theoretische achtergrond 4. Inschrijvingsprocedure 5. Trainingsbijeenkomsten.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Het proces om te komen tot een leerlijn programmeren in het basisonderwijs Programmeren is geen taal, het is materiaal om mee te bouwen Mark Vrolijk, Directeur-Bestuurder.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Thema 4: Begeleiding van leerlingen met dyslexie Vakinhoudelijke begeleiding Nederlands.
Het bevorderen van diep leren in het voortgezet onderwijs Presentatie inspiratie- bijeenkomst NRO Dr. Maaike Koopman Projectnr.:
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Psychomotorische taxonomie
Presentatie EduCheck SOML
Marie Jose Navis Met een 6 geen succes?! Marie Jose Navis
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Lessen uit wetenschap en praktijk voor burgerschapsonderwijs
Vragen, wat voor vragen?.
Lotgenoten Bijeenkomst 3.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Werkbarometer 2018: Gender & Diversiteit
Werkbarometer 2018: Gender & Diversiteit
Studieloopbaan coaching Portfolio presentatie
Benchmark- onderzoek.
“(On)gemotiveerde leerlingen:
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Transcript van de presentatie:

jpg Bijeenkomst 3 Periode 3

Concreet ervaren Abstracte begrippen Reflectief observeren Actief oefenen scholen begeleiden trainen vormen

Leerstijl onderdelen Reproductie gerichte leerstijl Betekenis gerichte leerstijl Toepassings gerichte leerstijl Ongerichte leerstijl Leervaardigheden Onthouden en uit elkaar halen. Relaties leggen en hier kritisch naar kijken. Concreet toe kunnen passen in een situatie. Weinig verwerking. Regelen van je lerenExterne sturing.Interne sturing.Intern en extern sturing.Stuurloos. Voorkeur leermotivatie Gericht op diploma of certificaat Gericht op persoonlijke interesse Gericht op het aanleren van het beroep. Niet duidelijk gericht op iets. Leeropvatting Leerstof opnemen, onthouden en kunnen navertellen. Leerstof kunnen opbouwen. Steeds meer leren Leerstof gebruiken in toekomstig beroep. Stimulans door anderen staat centraal. Inventaris van LeerStijlen (ILS) van Jan Vermunt