1 Future of Healthcare care anywere care networking care customisation Eric Dishman, Intel, 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De POH-GGZ in de huisartsenpraktijk
Advertisements

Jaap Dik Apotheker te Vianen Lid GR VZVZ
Ingave via het scherm Algemene beschrijving van de toepassing De toepassing is opgebouwd uit drie niveaus : Niveau 1 : verzending en afzender Niveau 2.
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie voor coaches en aanvoerders.
7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
Hoe passen stepped care en collaborative care binnen het patiëntenperspectief? Peter F M Verhaak.
Chris Thoen, Informatica
MUSITEL SIMBOX GSM gateway voor
De vijfde pijler : het PAAZ en Art 107 Wie is nu de naaf in het wiel ?
Informatie en gebruikershandleiding versie 3.0 Mei 2010 Arthur Kleijn
Feedback applicatie Introductie in het gebruik Aanleiding •Wie? Het betreft de Autorisatie artsen en de eigen Huisarts van de Patiënt •Wat? Het betreft.
Stand van zaken Medibridge & communicatie Nicole Knops Stuurgroep
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Metasearch wat is het probleem bij de oplossing? welke oplossing bij welk probleem?
Huisarts, Go for IT Dr. Leo Geudens ICT-coördinator HVRT
‘Op weg naar de huisarts’
Nieuw studievolgsysteem
Frequent gestelde vragen
Hoofddocent gezondheidsrecht KULeuven,
Werken met Nurse practitioners: “effecten van functie differentiatie op de grens van care en cure". Ik wil graag iets vertellen over mijn promotie onderzoek.
Project : Bestelbonnen Automatisering van het verzenden van bestelbonnen via Outlook.
Formulieren Overzicht – JS formulieren aanmaken VLUG2 26 juni 2006.
Vraag 1) juist/onjuist. De plichten van de patiënt:
individuele medicatievoorbereiding
WebHIS Call Manager 3.5.
WebHIS Call Manager 3.5.
Dematerialisatie, toegang tot info en versturen van digitale rapporten Marie VERKAEREN Afdeling Milieupolitie en Bodems Departement Identificatie van verontreinigde.
Het elektronische zorgplan
ALV najaar 2011 W E R K G R O E P E E R S T E L I J N.
Workshop nieuwe release Roy-data september Agenda Aanleiding en uitgangspunten nieuwe release Roy-data 1 x nieuwe zoekfunctionaliteit, 4 logistieke.
Opleiding KWS voor studenten en interim medewerkters
Zijn uw patiënten tevreden over uw bereikbaarheid?
Beveiligde online polikliniek
Netwerkbijeenkomst GGZ Midden Limburg juni 2014 René bekhuis CZ
Dr. Wim Verhoeven, huisarts V AST DOSSIERHOUDENDE PRAKTIJK.
Ruilwiki Projectvoorstel Jaarvergadering OKBN*ARLIS/UK 29 mei RKD.
Presentatie voor de Vlaamse Club Pattaya Op 6 mei 2015 Aanvang uur.
EBox Burger Presentatie voor de Provinciale Ontmoetingen van de POD MI - herfst
Johan Krijgsman (Nictiz) Grafisch werk door Roel Schenk (Nictiz)
‘Seksualiteit bespreekbaar?’ Dirry Keurhorst Master Health Care & Social Work 3 juni 2014.
Vragenlijst antiwitwas 2015
AZ Monica. Doelstellingen  Platform voor (huis)arts  Rechtstreeks contact met artsen AZ Monica  Rechtstreeks contact met afdelingen AZ Monica  Inkijken.
Expertisecentrum voor rug- en nekklachten.. Symposium 1. Wie zijn wij? 2. Wat zijn rug- en nekklachten? 3. Behandeling van rug- en nekklachten; 4. Voor.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
PROJECT ZOET ZWANGER REGISTRATIE PRAKTISCHE ASPECTEN.
Zo zou het kunnen maar kan het ook zoo. Opbouw ●aanleiding ●eDiagnostiek ○mogelijkheden ●eCommunicatie ○hoe ●eDossier ○toekomst.
Project Kanteling Wmo Dantumadiel/Dongeradeel Raadsbijeenkomst, 9 april 2013 Tom Kamsma.
Netwerken 1 Enigma Netwerken paragraaf 1, 2 en 3.
Iedere patient een eigen website/Open Podium 1 Hoe gebruik ik e-health als arts?
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Dr. Els M.L. Verschuur Invitational Conference NPZZG
Elektronische kennisgeving van geboorte
Toekomst van het EPD binnen AZ Sint-Jan Brugge-Oostende AV en AZ Sint-Lucas vzw Kristof Duthoy – Dirk Bernard > 18/11/2017.
Een web-based consultatie systeem voor patiënten met chronische nierschade: een eerste verkenning van mogelijkheden. Drs. Vincent van Gelder Dr. Nynke.
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
S. Baré Sociaal verpleegkundige UZ Brussel
3de betalende / MyCareNet
Dematerialisatie, toegang tot info en versturen van digitale rapporten
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
ICD in de laatste levensfase
Vast dossierhoudende praktijk
Effectiviteit van een dieetbehandeling
Werkgroep transmurale communicatie
Flanders Care Participatieforum Leuven, 14 december 2018 Veerle Lories
Vast dossierhoudende praktijk
Een sociaal proces: van 20 blz. papier, naar 20 minuten aandacht…
Opleiding: Toegangsinstellingen van de patiënt tot zijn gezondheidsgegevens 22 januari 2019.
Vorming, Mobisoft voorjaar 2018
Transcript van de presentatie:

1 Future of Healthcare care anywere care networking care customisation Eric Dishman, Intel, 2013

E-consult Demo van een pilootproject

Principe e-consulting

Een e-contact tussen huisarts en nefroloog online: beveiligde omgeving obv Hector software gebruik makend van eHealthBox kanaal mbv gestructureerd dataset automatisch inlezing SUMEHR mogelijkheid tot plakken van labo’s en technische onderzoeken vrije vraagstelling Scherpbier ND, Medisch Contact,

eConsult Individuele ZorgverstrekkersZiekenhuis eHealthBox EMDHector Unified Messaging Core Systems X Inkomende berichten rechtstreeks geadresseerd aan de arts, via de eHBox van de arts, op de PC in de praktijk van de arts. Inkomende berichten geadresseerd aan het ziekenhuis al dan niet ter attentie van een arts of een afdeling, via de eHBox van het ziekenhuis. My Hector Inbox/Outbox Ziekenhuis Inbox/Outbox Centraal adresboek Inkomende berichten kunnen indien mogelijk doorstromen naar de interne mailbox van de arts en/of naar het EPD.

e-consult Baxter Award

Waarom E-consult?

Waarom initiatief tot e-consult? Problematiek CNI: ingewikkeld en complex doorverwijzing nodig? doorverwijzing niet nodig? Vele patiënten met CNI zijn (hoog)bejaard: minder mobiel Voor “simpel” nefrologisch advies, geen fysieke RDPL nodig Quid meerwaarde van consultatie via ? cave: geen medische info te versturen via gewone e-consult is succes in landen met minder toegankelijke tweede lijn en “remote area” specialist opbellen is niet altijd simpel 8

Toepassingsgebied ZNA project 9

Toepassingsgebied In testfaze: Voorbereiding voorafgaand aan eerste raadpleging vervanging raadpleging bij de nefroloog voor patiënten die nooit zullen opdagen bij nefroloog louter informatieverstrekking voor patiënten, reeds gevolgd bij de nefroloog, oa patiënten in zorgtraject oplossen specifieke problemen, waarvoor geen visite nodig is aanpassen dosis EPO specifieke groep: patiënten gevolgd in nierfalenkliniek Scherpbier-de Haan, Annals of Family Medicine, 2013 Stoves J, Qual Saf Health Care, 2010 … 10

Toepassingsgebied PILOOT-PROJECT Is dit toepassingsgebied realistisch? realiseerbaar? bestendigbaar? data-collectie 11

voor – en nadelen

Voordelen Laagdrempelig mogelijkheid tot asynchrone behandeling snelle en beveiligde interactie tussen huisarts en nefroloog pilootproject in België 13

Nadelen gebrek aan honorering gebrek aan juridisch / deontologisch kader in België (voorlopig) pilootproject in België 14

Werking Huisarts

Huisarts Huisarts opent Hector en selecteert in de catalogus het Nefrologie formulier 16

Huisarts Huisarts selecteert het vragenformulier 17

Huisarts Vervolgens typt hij de vraag aan de arts: 18

Huisarts In de tabbladen patientgegevens staat de info uit de sumehr die hij nog kan uitvinken indien nodig: 19

Huisarts Na invullen : 20

Huisarts Ook de bloeddruk kan ingegeven worden (met validatie van de velden) 21

Huisarts Alles ingevuld 22

Huisarts Formulier wordt verstuurd naar Departement Nefrologie 23

Departement Nefrologie ZNA

Formulier komt binnen in Unified Messaging en is zichtbaar in de afzonderlijke mailbox van de leden van het departement. Binnen Departement Nefrologie ZNA worden afspraken gemaakt wie op welke dagen de berichten opvolgt. Zodanig dat binnen de 24u a 48u een antwoord kan opgesteld worden aan de huisarts 25

Departement Nefrologie ZNA Nefroloog ziet in zijn persoonlijke mailbox het bericht 26

Departement Nefrologie ZNA Inhoud van het bericht wordt weergegeven in UM 27

Departement Nefrologie ZNA Antwoord wordt geformuleerd in UM en verzonden naar de betrokken huisarts, vanuit departement Nefrologie. In verzonden items kan men het antwoord opnieuw nalezen (ook de andere nefrologen) 28

Departement Nefrologie ZNA Een aanduiding wordt weergegeven in UM of het bericht reeds behandeld is, om te voorkomen dat het bericht dubbel wordt behandeld. 29

Tussentitel 5

31