Sociale Hygiëne jaar 2 Sporeto Jacob van Wieren. Programma vandaag  Wijziging datum eindtoets + taples  Informatie officieel examen  Behandelen opdrachten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Live Cameratoezicht "Wij letten voor u op" 30/1/2013
Advertisements

VCA HOOFDSTUK 3 ONGEVAL.
Verhoor door AIG Uw rechten en plichten
Presentatie Brandweer Naam Regio/Gemeente…
SUBROGATIE Aon Risk Services.
SamenVeilig.net Het effectieve groepsbeveiligingssysteem van BySpy.
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
De Utrechtse Servicenormen
Training Omgaan met service Les 3: klachten
Competentie 1, 3, 15 en 16 Kwaliteit verbeteren
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
THEORIE LEESVAARDIGHEID IN BEELD
Oefening 3, powerpoint, 1BaMV
Hoofdstuk 11 Vrij kapitaalverkeer. (2/14) Het vrije kapitaalverkeer (inclusief het vrije betalingsverkeer) wordt gewaarborgd door artikel 56 van het Verdrag:
Mijn Presentatie is de vorkheftruck
Toezicht op brandveiligheid Hoe pakken we het gezamenlijk aan?
Wat willen we vandaag doen?
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Welkom op de ouderavond van klas 4 Schooljaar
Hoofdstuk 1 Geld en Welvaart
BHV Medisch Centrum de Burgt
Preventie van Ongevallen
Deltion College Engels A1 Spreken/Presentaties[Edu/002] thema: Welcome… can-do : kan een korte, vooraf geoefende mededeling doen aan een groep © Anne Beeker.
Woordenschat groep 5 Thema 9 Les 2
VACCM H4 Calamiteiten Manager Handel.
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma.
Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma.
Persoonlijke Assistentie
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
DE ARBOWET In deze presentatie zal worden ingegaan op de hoofdlijnen van de Arbeidsomstandighedenwet (Arbowet). In deze presentatie wordt geen aandacht.
PESTEN JULIANASCHOOL.
Het examen mavo Powerpoint staat op de website.
Het examen havo-vwo Cijfers in eindexamenjaar Eindcijfer = Schoolexamencijfer + centraal eindexamen cijfer : 2 PTA = Programma van Toetsing.
Johan Martens, opleiding Facility Management
Sociale Hygiëne, week 6 Johan Martens, opleiding Facility Management (010)
Methoden & Technieken van Onderzoek
Sociale Hygiëne Les 5. Inrichtingseisen en voorzieningen Inrichtingseisen worden gesteld aan Oppervlakte van de bedrijfsruimte Toiletten Brandpreventie.
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Sociale Hygiëne Les 3.
Beroepshouding en beroepscode
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Welkom.
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
Marketing Coen van Wetering
Huisregels opstellen en handhaven
Les 2 Sociale Hygiëne / 2-12 Jacob van Wieren. Hoe kun je er als ondernemer voor zorgen dat gasten zich goed gedragen jouw horeca-gelegenheid?
Revoluties in Europa. Les 4 In het Gemeentehuis Doelen van les 4 Je kunt beschrijven welke taken burgemeester, wethouders en raadsleden uitvoeren. Je.
1 H3: Analoge communicatie  Interpretatie  Taalgebruik  Stemgebruik  Lichaamstaal  Kleding  Uiterlijk  Persoonlijke verzorging.
Bert Wissink EBC*L Nederland De EBC*L certificaten en diploma’s voor Business Competence, persoonlijke ontwikkeling en Entrepreneurship European Business.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Vca 1-21 BASISVEILIGHEID (VCA) LES ONGEVALLEN. vca 1-22 Van Theorie naar Praktijk Risico definitie: De mate van waarschijnlijkheid dat een bepaald ongewenst.
INFORMATIEAVOND LEERJAAR 4 Leerjaar 3 en 4 examenjaar.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Organisatieontwikkeling
Beste ath 4..
Verkopen Les 3 Niveau 4.
Beste havo 4..
Beste ath 4..
Beste ath 4..
Belasting en wetgeving
Whatsapp en politie.
Cursus 6.3 : Europese Eenwording 2 KGT Lesweek 3
Whatsapp en politie.
Wet op de privacy.
11. Ongevallen 11.1 Wat te doen bij incidenten?
Wet op de privacy.
Supermarkt Winkelcriminaliteit.
Transcript van de presentatie:

Sociale Hygiëne jaar 2 Sporeto Jacob van Wieren

Programma vandaag  Wijziging datum eindtoets + taples  Informatie officieel examen  Behandelen opdrachten hoofdstuk 4  Behandelen theorie en opdrachten hoofdstuk 9  Maken van oefentoets  Nabespreken oefentoets  Afsluiting

Datum eindtoets en tapcursus  Eindtoets en tapcursus vindt plaats op Ik probeer de les met Frank nog om te ruilen zodat we alles op de middag kunnen plannen. De tapcursus vindt plaats in de Leeuwarden Lounge

Informatie examen  Examen kan aangevraagd worden via hygiene.html hygiene.html  Kost 127 euro en kan op donderdags digitaal op de NHL gedaan worden om 13:00/14:15/15:30

Vragen hoofdstuk 4 1. De volgende afwegingen moeten worden gemaakt bij de gespreksmodellen ‘Openlijke en Verborgen regelovertreding:  welke regelovertreding;  assistentie of delegeren;  doel bepalen;  wanneer optreden. 2. Het doel van ‘inzicht tonen’ is, dat de gast niet te direct geconfronteerd wordt met het woord ‘nee’. 3. het verschil tussen een openlijke en een verborgen regelovertreding is dat de handelingen van de overtreder bij openlijke regelovertreding zelf zijn waargenomen en bij verborgen regelovertreding niet

Vragen hoofdstuk 4 (vervolg) 4. De gast zal als je hem confronteert met een verborgen regelovertreding A2-gedrag (ontkennend gedrag) vertonen. Hij weet immers dat de regelhandhaver slechts optreedt op basis van vermoedens. 5. Om goed met klachten van gasten om te kunnen gaan, moet je onderscheid kunnen maken tussen:  soorten klachten;  soorten klagers;  wijze van klagen;  hoe klachten afgehandeld kunnen worden.

Theorie en antwoorden hoofdstuk 9 De toiletten moeten aan de volgende eisen voldoen:  In de onmiddellijke nabijheid van een horecalokaliteit zijn, ten behoeve van de bezoekers, ten minste twee volledig van elkaar gescheiden toiletgelegenheden aanwezig.  Elke toiletgelegenheid bevat ten minste: één of meer behoorlijk afsluitbare toiletruimten; één of meer behoorlijke voorzieningen om de handen met deugdelijk stromend drinkwater te kunnen wassen.  De in de toiletruimte aanwezige toiletpotten en urinoirs zijn voorzien van waterspoeling.  De toiletruimten zijn niet rechtstreeks toegankelijk vanuit een horecalokaliteit.

Theorie en antwoorden hoofdstuk 9 Een brandmelding bestaat uit het noemen van:  naam van melder;  het adres van uw bedrijf (straatnaam, huisnummer, woonplaats);  de naam van uw bedrijf;  het soort bedrijf (bijvoorbeeld café);  de bereikbaarheid van het bedrijf (routebeschrijving);  wat er gebeurd is (oorzaak van brand);  de aard van de brand (binnen of buiten, schoorsteenbrand of gasexplosie);  het aantal mensen dat op dat moment aanwezig is.  Laat iemand de brandweer buiten opwachten.

Theorie en antwoorden hoofdstuk 9 De volgende bouwkundige voorzieningen kunnen getroffen worden om de veiligheid te vergroten:  een goed doorzicht;  een goed overzicht;  een goed toezicht;  goede verlichting;  een beveiligde kassa;  een veilige kluis;  sleutelbeheer.

Theorie en antwoorden hoofdstuk 9 Afroombox: Een box waarin overtollig geld afgeroomd kan worden. Door de camera zichtbaar op te hangen voor het publiek. kan het effect van camera’s verbeterd worden

Theorie en antwoorden hoofdstuk 9 Detectiepoort Voordeel: Het apparaat heeft een preventieve werking op wapenbezit van gasten of spoort deze op. Nadeel: Dat het problemen kan geven met gasten, die de controle als inbreuk op hun privacy ervaren.

Theorie en antwoorden hoofdstuk 9 Het magazijn is te beveiligen door de volgende maatregelen:  Het magazijn moet in principe altijd op slot zijn.  Gasten mogen niet in de buurt van het magazijn kunnen komen.  Alle tussendeuren in het bedrijf moeten gesloten zijn.  Zorg voor een goede verlichting, extra (zware) sloten en vergrendelingen als het magazijn ook van buiten te bereiken is.  Plaats eventueel een hekwerk rondom het magazijn.  Raampjes in het magazijn moeten afgesloten kunnen worden met speciale raamsloten met traliewerk voor het raam.  Zorg voor goed sleutelbeheer ten aanzien van de magazijnsleutel.

In een sleutelprocedure dient te zijn vastgelegd:  wie in het bezit is van welke sleutel;  wie welke deur mag of moet openen of sluiten;  wie welke sleutel op welk moment moet inleveren of in de sleutelkast opbergen;  wie het bedrijf opent of sluit;  welke sleutels in de sleutelkast moeten hangen bij afsluiting van het bedrijf;  wie belast is met het toezicht en de controle op het sleutelbeheer;  dat vermissing van sleutels direct gemeld moet worden door hotelgasten of mede-werkers. Theorie en antwoorden hoofdstuk 9

De horecaportier moet aan de volgende eisen voldoen:  de horecaportier moet in dienst zijn van een particuliere beveiligingsorganisatie;  de horecaportier moet in bezit zijn van een SVH Diploma Horecaportier;  de horecaportier moet met succes gescreend zijn door de politie. Theorie en antwoorden hoofdstuk 9

De taken van de BHV’er zijn:  het verlenen van eerste hulp bij ongevallen;  het beperken en bestrijden van brand;  het beperken van de gevolgen van ongevallen;  het alarmeren en evacueren van alle aanwezige personen in het bedrijf. Theorie en antwoorden hoofdstuk 9

Je krijgt nu de oefentoets met daarin net als bij de echte toets 40 vragen. De score van deze oefentoets telt niet mee, maar geeft je een idee van wat voor soort vragen je kunt verwachten. De theorie uit de powerpoints samen met de vragen en antwoorden uit de vorige lessen vormen de basis van de eindtoets. Door deze goed te leren bereid je jezelf optimaal voor! Oefentoets