Nazorg “definitie” nazorg diensten die de leverancier blijft verlenen nadat de klant apparatuur of programmatuur heeft gekocht nazorg Betreft bijdragen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Datum 28 augustus 20.
Advertisements

Opgewekt.
Flip Jan van Oenen Clemens Bernardt
Informatieronde voor partners buiten IJH
“Hoe kom ik aan klanten?”
Samenwerken aan “rechtstreeks toegankelijke hulp”.
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Beroepsgeheim en cliëntperspectief
Scholing NPZE 6 maart 2014 Omgaan met rouw en verlies
Frequent gestelde vragen
Integrale aanpak Stilstaan bij concept ‘integraal’
Oefening 3, powerpoint, 1BaMV
Preek thema: Zeker weten?.
STUDIEDAG WANNEER LIEFDE UITMONDT IN EEN GEVECHT… DETERMINANTEN, SCREENING & INTERDISCIPLINAIRE AANPAK Faculteit Rechtsgeleerdheid Zeger van Hee - Tiensestraat.
In dit hoofdstuk komt aan de orde: Besmetting Aansprakelijkheid Hulpverlener Let op! In dit hoofdstuk komt aan de orde: Besmetting Aansprakelijkheid.
In dit hoofdstuk komt aan de orde: Achtergrondinformatie Eerste Hulp tijdens evenementen In dit hoofdstuk komt aan de orde: Achtergrondinformatie.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Directe Hulp bij Huiselijk Geweld
Kernprocessen van de Act methodiek
Aan de slag met een 6 Minuten Zone!
Wat moet er in het hart van de rechtvaardige zijn?
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
“SODEXO SUPPORTS ME” KENNEN EN UITLEGGEN
Bruggen bouwen, is elkaar vertrouwen.
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
Personeelsessie LOKO.
Toolbox: EHBO voor Dummies
Trajectbegeleiding.
ROLLEN VAN VERSCHILLENDE ACTOREN
Aanvaarding en tolerantie
Geweld Maatschappijleer.
Criteria PTB 4 juni Criteria Grote vraag is : dient deze zorgvrager prioriteit te krijgen op andere zorgvragers ? De RPC probeert aan de hand van.
Tarwe en onkruid, mosterdzaad en gist
OGW op de Firtel.
Helpt na een misdrijf, verkeersongeluk, calamiteit of bij vermissing oktober 2015.
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Welkom Jaarvergadering Donderdag 12 november 2015 BPV Alert.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Project ‘Oog Voor Elkaar’. Oog voor elkaar, verbindt elkaar 6 projecten ‘oog voor elkaar’ in Vlaanderen Ons Centrum werkt mee aan één van deze projecten.
Niertransplantatie in het LUMC Procedures voor ontvangers en donoren.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Omgaan met agressie Klinische les 6 mei 2003
Noodoproep.
Jeugddelinquentie in perspectief. Lena Neirynck. Inhoudstafel:  Wat is herstelrecht?  Praktijk.  Hergo.  Intensieve hulp.  België.  Besluit.  Bronnen.
GOR bij nabestaanden van en professioneel betrokkenen bij MH17: Natuurlijk (niet)! Dianne Alting - RIVM Kenniskring PSH/GOR |
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
Opleiding en Hulpverlening 100 vrijwilligers bekwaam en beschikbaar.
5 belangrijke punten EHBO
Hoe wat wie wanneer? Draaiboek maken Boek: Methodisch begeleiden
Samenwerking is prima, Dat houden we zo! Wie staat voor u Cora Hoffmann IC verpleegkundige van oorsprong Sinds 1973 werkzaam in Ziekenhuis Terneuzen.
Alarmeren en hulpverleningsregels
TC Heeze & Veiligheid Veiligheidscommissie TC Heeze 2016.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Het effect van de kernset op de triagist Wat te doen om de triagist verder te helpen? Hoe wordt het triagegesprek weer van de triagist? Rita Nieuwenhuis.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Jaarvergadering Verder Limburg, Beter Brein 18 juni 2016.
1 Wie / wat is de GHOR?. 2 Definitie GHOR Organisatie voor: Coördinatie, aansturing en Regie geneeskundige hulpverlening Advisering gemeenten en andere.
MODULE 3 GESPREKSTECHNIEKEN. INHOUD 1.Soorten open vragen en het belang er van 2.Tips bij het voeren van gesprekken 3.Regels van feedback 4.Valkuilen.
Vragen & discussie Aan de keukentafel, De rol van de ouderenadviseur bij het aanmelden en/of aanvragen van hulp.
Wmo-team De Wolden en Hoogeveen Contactinformatie
SEL Amberes WELKOM.
In dit hoofdstuk komt aan de orde: Volgorde van handelen Snelle kantelmethode Hevig bloedverlies.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Quiz.  A. Slagen tussen de schouderbladen / controleren of het slachtoffer effectief hoest / buikstoten.  B. Controleren of het slachtoffer effectief.
Handleiding NODR Schade App
Samenwerken en communicatie
EVALUATIE MIJN.DUIVENSPORTBOND.NL
Als elke seconde telt HartslagNu
Transcript van de presentatie:

Nazorg “definitie” nazorg diensten die de leverancier blijft verlenen nadat de klant apparatuur of programmatuur heeft gekocht nazorg Betreft bijdragen van Nederland aan een projekt nadat de formele Nederlandse betrokkenheid bij dat projekt reeds beëindigd is, ten einde een goede afbouw of voortgang van dat projekt mogelijk te maken nazorg Als na een sanering nog restverontreinigingen in de bodem zijn achtergebleven zijn nazorgmaatregelen noodzakelijk. nazorg lichamelijke, geestelijke en maatschappelijke nazorg nazorg De aandacht voor de opvang en begeleiding van slachtoffers en de begeleiding en opvolging van daders.

Nazorg – Voorbereiding Nazorg voor eerste hulp verleners Als er nazorg plaats vindt, dan moet er ook een voorbereiding hebben plaats gevonden? Voorbereiding: - vertel je hulpverleners wat ze bij een evenement kunnen verwachten. - eerstehulpverleners die deelnemen aan bijvoorbeeld een burgerinitiatief als AED alert moeten ook voorbereiding krijgen.

Waarom en waarvoor voorbereiding? Om je mentaal en fysiek voor te bereiden op je taak als hulpverlener. Denk hierbij aan: – Wat heb ik aan hulpmiddelen (uitrusting) nodig; – Communicatiemiddelen; – Overdekte hulppost bij buitenactiviteiten waar opvang en hulpverlening kan plaats vinden; – Hoe druk is het, hoeveel drukte kan ik verwachten; – Administratie en registratie.

Nazorg Voor de hulpverlener Voor omstanders Voor familie en dierbaren – Direct na de hulpverlening – Een herhalingsconsult na 4-6 weken, bij voorkeur niet telefonisch Opgelet!: de opmerking: “als je over een paar weken ergens last van hebt, neem dan contact met ons op” werkt niet!! – Zonodig doorverwijzing naar professionele hulp.

nazorg Uiteraard na evenementen en geplande inzet van de hulpverlener. Maar ook na een onverwachte hulpverlening als je bijvoorbeeld een verkeersongeluk ziet gebeuren en hulp verleent.

nazorg Het is goed om na elke inzet bij een evenement de hulpverleners na afloop te spreken, ook als er (schijnbaar) niets “heftigs”is gebeurd. Dit kan indvidueel maar ook in groepsverband. de vereniging moet zich hiervan bewust worden om dit telkens te doen. Voorstel: zorg dat bij elk evenement een administratie plaats vindt van de inzet en gebeurtenissen. Het noteren van datum, tijdstip, naam slachtoffer en soort incident is voldoende.

Nazorg: “door wie?” Een vertrouwenspersoon van de vereniging die bij alle leden bekend is. Bij iemand waar je je verhaal aan kwijt kan. - valkuil: die iemand kan mogelijk de situatie onvoldoende beoordelen en doorverwijzing naar professionele hulp kan dan vergeten worden. - valkuil: die iemand kan zelf last krijgen van hetgene hem of haar wordt verteld.

discussie Wel nazorg Na elk evenement gesprek Door vertrouwenspersoon Verplichte voorbereiding op inzet Wel adminsitratie en registratie bij een evenement Geen nazorg Vrijwillig en willekeurig “Maakt niets uit, als ik maar mijn hart kan luchten” Geen voorbereiding, “ik zie het wel als ik dienst heb” Te veel werk!!

Vragen? Nazorg???