Afstudeervoordracht Optimalisatie en inrichting Unaccompanied Minor- afhandelingsproces Benjamin Nederveen Simon Stevin Room, 10:00u 19-06-2013, Delft.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nieuwe organisatievormen Nieuwe medezeggenschap?
Advertisements

Digitale leermiddelen
De Loos Monitoring meer dan cijfers versterken van kwaliteit en beleid.
Menno Karres Lead Auditor
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Marktonderzoek Danneels
Door: Groep1.  Probleemstelling  De Oplossing  Integratie Traject  Services en Diensten  Voordelen  Afsluiting Presentatie duur: 12 minuten.
Aanzet tot strategisch denken
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Buikpijn van systeembeheer? Een praktijkvoorbeeld uit Wageningen Jan Inden uit Wageningen.
Tuin – Timmer – Watermanagement Watermanagement Op het gebied van watertechniek zijn wij uitermate goed ontwikkeld en hebben wij u veel te bieden. Dit.
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
© DUOjob ® Winst maken met flexibiliteit 15 mei 2003, Mierlo.
Een startersgids voor innovatie
Nieuwe loopbaanvisies
Logistiek management: begrippen en principes
Welkom bij de presentatie van het
Kwaliteit Een Rolls Royce is kwalitatief net zo goed als een Lada
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
Hoofdstuk 5 Relatie ao/ic (biv) en logistiek
Opleiden van medewerkers
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
De omgevingsvergunning onderzocht: anders werken, anders denken.
Directe Toegang tot Digitale Leermiddelen gebruikersdag 21 juni 2012 Tony Heemskerk.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
19 e eeuw Arbeiders niet beschermd Bedrijven waren slecht georganiseerd 1850 in Londen Werkloosheid 40% Het aantal faillissementen 70% Geringe financiële.
Opleidingskunde: Leren in teams en Kennisproductiviteit
AA OPTIMAAL VAN BUITEN NAAR BINNEN. Inhoud Welkom Inhoud presentatie -Korte introductie -Onderzoeksopzet -Huidige situatie -Onderzoeksresultaten -Belemmeringen.
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
“In opdracht van Oranjewoud B.V.” 1.  Welkom!  Samenwerking tussen E, W, IPO, IM  School of E&D of Applied Sciences 2.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
C. Molmans SOD-Opleidingen
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
Nike Supply Chain Management
 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
28 januari 2016 Digitale verzuimregistratie!. Registratie naar situatie Situatie 1 : AVO onderbouw In de onderbouw is er sprake van homogene groepen waardoor.
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
+ Praktijkscasus Business Intelligence Dashboard in de thuiszorg.
1 Challenge the future Afstudeerpresentatie Verbetering van TPM implementatiebeheersing bij de Heineken Brouwerij Zoeterwoude.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Briefing Opdrachtanalyse en Vooronderzoek
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 2 Onderdeel : Doelstellingen.
Ontwikkeling van een proactieve aansturing op de productie van lactose te FrieslandCampina DOMO Borculo
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Openbaar Lichaam Bonaire
Optimalisatie van Afvalinzameling
Implementatieonderzoek naar financiële projectbeheersing
Rotterdam: Van werkstad naar netwerkstad
reageren | informeren | controleren: Otis EliteTM service
reageren | informeren | controleren: Otis EliteTM service
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
LEZING HERONTWERP DERDE LEERJAAR
Het E-depot van Rotterdam
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Lean in dienstverlening bij BNG Bank
WORLD INSURTECH REPORT CAPGEMINI VERSCHAFT TOEKOMSTGERICHT PERSPECTIEF
ISociaal Programma gericht op stroomlijning van informatievoorziening van het sociaal domein om de inwoner sneller aan een passende oplossing te helpen.
Evaluatie Verdeelmodellen Sociaal Domein
Coördineren logistiek proces
Transcript van de presentatie:

Afstudeervoordracht Optimalisatie en inrichting Unaccompanied Minor- afhandelingsproces Benjamin Nederveen Simon Stevin Room, 10:00u , Delft

Opdracht KLM Een voorstel tot een betrouwbaar, klantvriendelijk en efficiënt afhandelingsproces van UM-passagiers Unaccompanied Minor-afhandelingsproces

Inhoud 1.Procesanalyse 2.Probleemstelling 3.Verbeterd proces 4.Veranderde markt 5.Conclusie 6.Aanbevelingen ProcesProbleemVerbeterdVeranderd Unaccompanied Minor-afhandelingsproces ConclusieAanbeveling

Niveau 1: Blackbox Unaccompanied Minor-afhandelingsproces ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Niveau 2: PROPER-model Unaccompanied Minor-afhandelingsproces ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Niveau Unaccompanied Minor-afhandelingsproces ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Niveau 4: Aanvraag Unaccompanied Minor-afhandelingsproces Constatering 1: Onregelmatigheden UM-comment UM-formulier ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Niveau 4: UM-passagier Unaccompanied Minor-afhandelingsproces ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Sfeerimpressie Junior Jet Lounge Unaccompanied Minor-afhandelingsproces VerbeterdVeranderdConclusieAanbevelingProcesProbleem

Niveau 4: Personeel Unaccompanied Minor-afhandelingsproces Constatering 2: Geen (accurate) planningsinformatie ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Niveau 4: Besturing Unaccompanied Minor-afhandelingsproces Constatering 3: Proces- en functiebeheersing ontbreekt ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Procesconstateringen 1. UM-comment ontbreekt (betrouwbaarheid) 2. Problemen met UM-formulier (betrouwbaarheid) 3. Geen accurate planningsinformatie (betrouwbaarheid, klantvriendelijkheid, efficiëntie) 4. Beheersing AAC-prestaties ontbreekt (betrouwbaarheid, efficiëntie) 5. Beheersing interne prestaties ontbreekt Unaccompanied Minor-afhandelingsproces ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Veranderde markt Onze klant verandert: hij wordt mondiger en veeleisender, meer persoonlijke aandacht: dit vraagt meer service gerichte competenties van onze medewerkers (‘gastvrouw’). De klant maakt meer gebruik van digitale informatie: hij heeft soms sneller en vaak meer informatie dan onze agents en hij verwacht van ons meer informatie on the spot. Invulling: service aanpassen op persoonlijk profiel ouder toegang geven tot locatie- en vluchtgegevens Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 14 ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling Bron: Visie PS voor MTGS 9 maart 2012

Onderzoeksvraag Hoe kan het afhandelingsproces van UM-passagiers worden ingericht, zodat het betrouwbaar, klantvriendelijk en efficiënt is en voldoet aan de veranderde eisen van de markt? Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 15 ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Oplossing 2.b: Digitaal UM-formulier introduceren Oplossing 1: Boekingen jaar controleren Oplossing 3: Planningsinformatie gebruiken Oplossing 4: AAC- prestaties beheersen Oplossing 5: Interne prestaties beheersen Oplossing 2.a: Formulier afstemmen met AF en DL

Interne prestaties evalueren Claims: driemaandelijks KLM Customer Care report Beoordeling: enquête KLM Customer Insight Kosten: financiële cijfers controller Unaccompanied Minor-afhandelingsproces EisKPINorm BetrouwbaarheidClaims/UM-passagier0.2%0.5% KlantvriendelijkheidBeoordeling7.0 - EfficiëntieKosten/UM-passagier€ 50€ 71 ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Functies informatiestroom: Invoeren  Vastleggen  Uitvoeren Unaccompanied Minor-afhandelingsproces Veranderd proces - vaste informatie

Functies informatiestroom: Invoeren  Vastleggen  Uitvoeren Unaccompanied Minor-afhandelingsproces Veranderd proces - flexibele informatie

Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 20

Concepten Unaccompanied Minor-afhandelingsproces ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Combinaties Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 22 Ongeschikt, matig geschikt, geschikt ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Multicriteria analyse Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 23 ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Conclusie (1) Kwalitatief: Betrouwbaarheid: minder claims door o Minder onregelmatigheden o Lagere werkdruk Klantvriendelijkheid: betere beoordeling op gebied van o Interactie Kwantitatief: Efficiëntie: besparingen door o Controle AAC-factuur o Efficiëntere personeelsbezetting Unaccompanied Minor-afhandelingsproces ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Conclusie (2) 2013: 30% meer UM-passagiers t.o.v goedkoper contract met AAC Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 25 EisKPINorm BetrouwbaarheidClaims/UM-passagier0.2%0.5% 0.4% KlantvriendelijkheidBeoordeling7.0 - ? EfficiëntieKosten/UM-passagier€ 50€ 71€ 50 ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling

Aanbevelingen Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 26 ProcesProbleemVerbeterdVeranderdConclusieAanbeveling Visie UM-afhandelingsproces: Gebruik maken van moderne technieken: o Digitaal UM-formulier, afgestemd met AF en DL o App voor ouders o Bienvenue VIP AAC- en interne prestaties blijven beheersen

Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 27

BACK-UP SLIDES Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 28

Verdeling per uur Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 29

Productconstateringen 1. Registratie arbeidsintensief (klantvriendelijkheid) en foutgevoelig (betrouwbaarheid) 2. Weinig interactie met passagiers (klantvriendelijkheid) 3. Catering niet afgestemd op doelgroep (klantvriendelijkheid) 4. Vermaak niet afgestemd op doelgroep (klantvriendelijkheid) Unaccompanied Minor-afhandelingsproces

Productverbeteringen Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 31 Verbetering 1: Registratie naar backoffice Verbetering 2: Dedicated groep JJL-agents Verbetering 3: Avondeten en broodjes kip Oplossing 4: Voetbaltafel en nieuwe DVD’s

Conclusie Kwalitatief: Betrouwbaarheid: minder claims door o Lagere werkdruk Klantvriendelijkheid: betere beoordeling op gebied van o Interactie o Catering o Vermaak Unaccompanied Minor-afhandelingsproces

Aanbevelingen Visie Junior Jet Lounge 2015: Synergie zoeken met Lounge 52 voor o Oppervlakte o Personeel o Catering Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 33

Gevoeligheidsanalyse Unaccompanied Minor-afhandelingsproces 34