Marketing & Sales in de uitgeverij van de toekomst Linda Albers, 20 november 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
OASA College 3 1 H2Informatiemanagement H3Informatietechnologie en strategisch voordeel.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Voetbal International1 Nationale uitgeefdag 2011 Dick Holstein directeur/uitgever
Presentatie nieuwe media
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Tim Versluijs Leerdoelen.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Zlinger Media Interaction !. Zlinger Media Online concepten, creatie en executie Vergroot snel gratis je database Vergroot je omzet en winst Vergroot.
Hoe kan het jou veranderen?
27 januari 2011.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Inleiding tot management en organisaties
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Een dialoog met klanten opbouwen
Guerrilla Marketing Een originele invulling van de P van promotie
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Business Marketing Management
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
De trend Duurzame verandering PRINT 2.0 Op weg naar duurzame verandering en vernieuwing binnen Facilitair Management & Inkoop DE TRENDHET CONCEPTHET BOEKPR.
WELKOM BIJ TWIN MEDIA RELATIE-NETWERKDAG Redactie advies Elke doelgroep verdient een excellent tijdschrift Twin Media Relatie-Netwerk dag – 28 juni.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
Portfolio Judy Tienhoven
Social media presentatie
Heeft de Geefwet effect op fondsenwerving door culturele instellingen ? Onze eerste assumpties 25/09/2014 Saskia Franssen
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Hoofdstuk 8: E-businessnetwerk. Wat is e-business? ‘E-business heeft alles te maken met Business- transformatie. E-business heeft alles te maken.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Wat willen werkgevers? Uitdagingen voor het onderwijs Rolf van der Velden Research Centre for Education and the Labour Market.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.
Informatie management HC2
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
1 Financiële risico’s decentralisaties Robert ‘t Hart
26 augustus Dialoogmarketing. Kader. Ontwikkelingen. Kansen voor uitgevers. Frans Reichardt Holy Cow! Direct Communications.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
SoMeRe.nl Een uitnodiging Sjoerd de Vries & Efthymios Constantinides.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
De marketing van kennis
Intranet en dan… Hoe beheer en ontwikkel je een intranet in een complexe organisatie als de Universiteit Utrecht?
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Nieuwe kansen voor oudere werknemers
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Executieve functies Marije Ruben.
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Kluwer The end of Publishing
Presentatie bedrijfsplan
Hergebruik modellen binnen juridische sector
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
JAN HOLSAPPEL.
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Transcript van de presentatie:

Marketing & Sales in de uitgeverij van de toekomst Linda Albers, 20 november 2013

‘Voorspellingen zijn altijd moeilijk, zeker als ze over de toekomst gaan’ Niels Bohr, winnaar Nobelprijs voor de natuurkunde

Niet de crisis, maar digitalisering, internet, nieuwe media en nieuwe kanalen zijn oorzaken van de veranderingen

‘Onder invloed van technologie verschuift de macht van uitgevers, establishment en media naar de massa’ Rupert Murdoch, mediamagnaat

‘Ik heb altijd geloofd, dat wanneer de snelheid van verandering in de organisatie minder wordt dan de snelheid van de verandering erbuiten, het einde in zicht is’ Jack Welsh, voormalig CEO van General Electric

Flexibilisering Niets doen is geen optie

‘Grote bedrijven zijn per definitie langzaam en log; kleine bedrijven zijn snel en toegankelijk’ Lou Gerstner, voormalig CEO van IBM

De kaasschaaf methode werkt niet meer

De flexibele schil is essentieel om te overleven

‘Functies waarin het werken met kennis centraal staat, vallen in de nabije toekomst uiteen in talloze minitaken die in netwerken uitgevoerd worden’ Menno Lanting, auteur van De slimme organisatie

De gerichtheid op samenwerking neemt sterk toe

Transparantie: er komt meer helderheid en doorzichtigheid

Er ontstaan meer strategische samenwerkingen

Fundamenteel aanpassen door gerichtheid op de korte termijn en stapsgewijze verandering ‘Er is niets behalve het nu‘ Eckhart Tolle in De kracht van het nu

Saneringstijd: rationele saneringsslagen van structureel niet- winstgevende onderdelen Sanoma 500 banen WPG 100 banen ANWB media 75 banen

3 Strategieën die de hoogste overlevingskans opleveren 1)Bereik strategie massa bereik genereren, eventueel samen met (oud-)concurrenten 2) Relevantie relevant bereik genereren bij een specifieke doelgroep (niche marketing) 3) Desinvesteren afbouwen van stuctureel niet-winstgevende producten

Marketing & Sales in de uitgeverij van de toekomst

Flexibilisering corporate branding marketing intelligence communicatie adviseur online marketeer merk- channel marketeer manager project managercopywriter database marketeer assistent trade marketeer

De flexibele schil ‘Ik gebruik niet alleen alle breinen die ik heb, maar ook alle breinen die ik kan lenen.‘ Wilson, voormalig president van de VS

Self Publishing: de bedreiging is ook de kans = De boekenuitgever als facilitair uitgever = Verkoop van commerciële services = Gratis marktonderzoek

Samen werken met de boekhandel

Merkdenken binden en boeien van de lezer

Breder merkdenken: binden en boeien van de doelgroep VT wonen Grando keuken VT wonen Luxaflex en behang, laminaat, novilon, etc.

Imprint als merk (A-boeken) iPad hoes mokken notitieboekjes cadeaupapier ansichtkaarten sleutelhangers bagagelabels koelkast etc.

Transitie merkdenken 2 mogelijke manieren: De content genereert het bereik, andere merkdragers genereren het geld Print komt later, het sluit aan op een merk dat er al is

Co-creatie De mentaliteitsverandering / transitie: KUNNEN en DOEN is moeilijker dan BEDENKEN

Gevolgen voor Marketing De (potentiële) klantwaarde stijgt sterk als het merk breed wordt geëxploiteerd Intensief contact met je eindklant is essentieel Benodigde kennis: Kern: merkdenken Flexibele schil: klantwaarde benadering, klantlevenscyclus, klantcontactstrategieën

Transitie Verantwoordelijkheid voor merkdenken komt hoger in de organisatie te liggen Meer directeuren uit commerciële hoek?

Marketing & Sales in de Uitgeverij van de toekomst ‘De soort die het beste kan veranderen, overleeft’ Charles Darwin

Nieuwe competenties in de uitgeverij van de toekomst Generiek: samenwerken veranderingsgezindheid aanpassingsvermogen Binnen Marketing & Sales: initiatiefrijk ondernemerschap doorzettingsvermogen klantgerichtheid

De Manager Marketing & Sales van de toekomst ‘Slimmer werken’: Minder managers De manager als network facilitator Management is transparant Beheersing via regelmatige cyclus van target setting en monitoring

‘Als je denkt dat avontuur gevaarlijk is, probeer dan routine; dat is pas dodelijk’ Paulo Coelho, auteur

Linda 06 –