Ruimte voor begeleide onderwijstijd (bot) is beperkt. Te weinig keuzedelen die herkenbaar en uitvoerbaar zijn in de praktijk. Lage bereidheid van bedrijven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Steven Nijhuis • Maart 2007 • 1/8 Authentieke projecten, een sprong in het diepe? Durf het roer aan studenten te geven
Advertisements

Onze kernwaarden.
SAMENVATTING WORKSHOP: ”DE KANSEN VAN FOCUS OP VAKMANSCHAP” Workshop op Themadag FD ROC van Twente Almelo, 15 november 2013.
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Het veranderend landschap in het MBO
BPV in Entree Springplank naar werk?.
Leerbedrijf partner in opleiden Jan Fleer 15 november 2004
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
MAO-model voor publieksvergroting: Theoretische uiteenzetting en practische implicaties Mia Stokmans Universiteit van Tilburg, Faculteit Communicatie.
Functieprofiel en beoordeling
HOGER BEDRIJFSDIPLOMA Hans Daale 8 april Na te lopen… Waarom nu een discussie over een HBd Waarom nu een discussie over een HBd Wat is dan eigenlijk.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Focus op vakmanschap standaardmodellen in SPBS. Terugdringen VSV Verkorten en intensiveren van opleidingen Nieuwe kwalificatiestructuur Urennorm Focus.
1 Leren en werken Platformbijeenkomst regio 4 16 april 2007 Claire Freling.
1 CORPORATEi FINANCE.. 2 FINANCE Welkom bij Solar Finance. Solar Finance is een internationaal werkend onafhankelijke adviseur gespecialiseerd in corporate.
Van, voor én door het onderwijs.
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Het belang van een stage
Workshop “Beoordelen”
Het belang van een stage
Onderwerpen Herziening van de kwalificatiestructuur
Iedere student een stageplaats!
Keuzedeel hoort bij dossier hoort bij kwalificatie CE digitale vaardigheden basis Dienstverlening Medewerker facilitaire dienstverlening Duits in de beroepscontext.
Slotconferentie 12 juni 2014 ‘Leren in een werkende omgeving’
Begeleiden & beoordelen
Kwaliteitsaspecten van examinering in de BPV. 25 maart Binden en boeien BPV De beoordeling zit wel goed!?
Plan van aanpak Ondersteuning Leerbedrijven
Opdracht workshop.  Maak met je groepje 2 filmpjes over de verblijfsfase  1 filmpje zoals het hoort en 1 filmpje met verborgen fouten erin.
HR netwerk 30 januari Programma ‘PLOEG proeftuinen’ Bestemd voor elke entiteit die werk wil maken van PLOEG op maat.
Ja, en nu een kijkje in de FEM praktijk HANovatiethemadag door Kim van Zeeland.
Onderwerpen Herziening van de kwalificatiestructuur
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Herziening MBO voor leerbedrijven Versie 1.0 – september 2015.
Ambassadeursbijeenkomst. Agenda › Implementatie en communicatie › Amendementen als gevolg van Tweede Kamerbehandeling.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 3 De innovatieopdracht.
Het jaar van de waarheid!
Praktijkbegeleiders bijeenkomst verkenning van de mogelijkheden voor een samenwerking 18 november 2015 Filmpje..\..\Algemeen\Herziening mbo_ Wat levert.
WELKOM Niveau 2 van smal naar breed ……………………………… Albert Jan Hoeve.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Kiezen voor keuzedelen
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
Klankbordgroep Z&W 2 maart 2015 Consortium Beroepsonderwijs.
Met PERSPECTIEF klaar voor de toekomst. nieuwe kwalificatiedossiers keuzedelen diverse onderwijsconcepten het werk van nu en van de toekomst Met PERSPECTIEF.
Het jaar van de waarheid!. Agenda › Grip op de herziening: implementatievraagstukken › Amendementen als gevolg van Tweede Kamerbehandeling › Wat kun je.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Aan de slag met loondispensatie De praktijk in beeld.
Zorg & Welzijn Vernieuwing VMBO.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Venray. Techniek als substantieel onderdeel leergebieden basisschool In de toekomst meer carrieres binnen de techniek.
Het Vakkanjerprogramma vmbo’s teams50 vmbo’s teams250 studenten vmbo’s teams50 vmbo’s teams10 ROC’s – 40 teams.
Met Minder Meer en Beter
Functioneren en beoordelen
Kwaliteitsverbetering BPV 2017
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Kennis delen.
Best Practice van conceptueel onderwijsmateriaal Techport 2017
Bunnik,
Aan de slag.
Kwalificatiestructuur, flexibel en modulair?
Bewust leren in de praktijk Onbewust leren in de praktijk
Kiezen voor keuzedelen
Hoe te werken met de oefenopdrachten

Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Stagecoach Eva Botman, adviseur praktijkleren
Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider
Selectie onder de drempel
Chantal Roest, sr. WGA-specialist 18 maart 2019
Transcript van de presentatie:

Ruimte voor begeleide onderwijstijd (bot) is beperkt. Te weinig keuzedelen die herkenbaar en uitvoerbaar zijn in de praktijk. Lage bereidheid van bedrijven om bbl-medewerkers bij andere bedrijven een keuzedeel te laten volgen.

Focus op specifiek Al ontwikkeld (en gekoppeld) Behoefte van de student en bedrijf Organiseerbaarheid

Wat is het resultaat als een student dit keuzedeel met goed gevolg heeft uitgevoerd? Aan welke criteria moet het resultaat voldoen? Wat wordt van het leerbedrijf verwacht om het keuzedeel in de praktijk uit te kunnen voeren? Welke informatie heeft een leerbedrijf nodig om de student te begeleiden? Wat wordt van de student verwacht om het keuzedeel in de praktijk te kunnen uitvoeren? Welke informatie heeft een leerbedrijf nodig om de student te beoordelen?

Wie plaatst een advertentie? Welk bedrijf biedt?