Opbouw van de enquête 1. Tevredenheid over bureau extern en het raadplegen van de website van bureau extern 2. De start van het werkplekleren op de school.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

De Opleidingsschool als leerwerkplek: op zoek naar kwaliteitscriteria.
De MR op Praktijkonderwijs Zeist
Op koers met het Zelfmanagementkompas
Van zorgleerlingen naar leerlingenzorg
Sint-Donatusinstituut Middenschool Merchtem
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Opleidingsinfrastructuur
Aan de slag met de Flipped Classroom. Werken in groepen Vorm Groepen van 5/6 personen 4 vragen 25 minuten Resultaat: Inzicht krijgen in wat jullie belangrijk.
Logical Framework Approach
Een nieuw rapport ….
CAF: praktijkcase Silvie Maes Gemeente Beveren
De kracht van een driehoeksverbinding. Naar echt samen opleiden
Onderzoek in de onderwijspraktijk
HAN Faculteit Educatie.
van schoolopleiders en instituutsopleiders
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
Onze kansrijke samenwerking. Waarom veranderen?
Hulp op afstand Presentatie door Kick de Wolff Hulp op afstand Hulp op afstand Hoe kom ik van mijn SPAM af (afhankelijk van de beschikbare tijd) Hoe kom.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving.
Studiesucces: Een uitdaging voor de Open Universiteit
Workshop Fondsen werven
VOORLICHTING t.b.v. studenten ILS-HAN Werkplekleren
Wat ik wil…..
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Het belang van een stage
Het belang van een stage
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Informatiebijeenkomst Beleidregel combinatiefuncties.
Onderwijsconferentie Programma Een korte presentatie Een actieve oefening Een kijkje in de keuken.
1 Spiegelinformatie voor kraamcentrum KTO vragenlijst Bureau Kraamzorg Extra KTO resultaat Ronde II 2014 – landelijke cijfers KTO resultaat Ronde.
Opleiden in des chool, netwerk De Kempel, januari 2004 OPLEIDEN IN DE SCHOOL bedreigingen kansen.
The Presentation of Learning Van: Roland Rutten 12 juni, 2012.
Rouw & Verlies Les 3.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Ingrid Middelkoop 23 april 2015
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
Startcollege B2 Psychologie
OUDERAVOND KLAS 1B 7 SEPTEMBER 2015
Startpunt  Het hbo kent opleidingen  Er zijn twee routes naar de Bachelor  1 - Het vierjarige Bachelorprogramma  2 - Het programma dat is opgebouwd.
Bijeenkomst 1 – 24 September 2015
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
:53 RIVIO-TI1 STUDENT TEVREDENHEIDSONDERZOEK TI VraagAlternatiefRespondenten Je studeert bij het clusterRivio460.
JOB coaching niveau 3 studenten Financiële Beroepen december 2015 Joost Craenen.
Evaluatie werkplekleren ’14-’15 OKTOBER 2015 Inhoud  Het doel van de evaluatie  Het rapport: de respondenten  Het rapport: de vragen  Opbouw enquête.
Interview met Leon Bosma Manager Testing bij Ordina en klant van Onbegrensd Talent.
Aantekening Onderzoek & Ontwerpen ECENT-vakvernieuwingsconferentie 12 mei 2011 Jan van der Veen en Marieke Rinket
Hermien Miltenburg en studenten (presentatie)
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Werkplekleren Pabo Opzet pabo 4  Een nieuwe opleidingsschool voor het hele jaar  Vakprofilering: 20 weken  sept tot febr 
DE INVLOED VAN EEN ONDERZOEKSTRAJECT (OP DE WERKPLEK) OP DE ONDERZOEKENDE HOUDING VAN LERAREN IN OPLEIDING Twan van de Wetering - Docent Engels - Lid Kenniskring.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
VOORLICHTING t.b.v. studenten ILS-HAN Werkplekleren Wat, wanneer, waar, met wie, hoe voorbereiden?
Rollen binnen het werkplekleren
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Studieloopbaanbegeleiding
Bijeenkomst 26 september 2017
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
20 september 2018 Sector zorg&welzijn
De start van werkplekleren 2a
Basisschool De Dassenburcht NUENEN
Transcript van de presentatie:

Opbouw van de enquête 1. Tevredenheid over bureau extern en het raadplegen van de website van bureau extern 2. De start van het werkplekleren op de school 3. De begeleiding gedurende het werkplekleren 4. Ondersteuning vanuit de opleiding bij het werkplekleren 5. Ondersteuning door schoolopleider en instituutsopleider op de werkplek 6. Afstemming tussen de werkplek en het instituut 7. Het leerrendement 8. Het schrijven van de zelfevaluatie (alleen voor HAN-ILS studenten) 9. De beoordeling 10. De studielast 11. Afstudeeronderzoek op de werkplek (alleen voor LIO-studenten ) 12. Welk rapportcijfer zou je de school geven?

Het rapport – wat zegt het?  Herkennen jullie je in de resultaten?  Het duiden van de cijfers: welke toelichting dient vermeld te worden bij de cijfers? Kortom: wat is het verhaal achter de cijfers ?  Welke sterke punten was je van op de hoogte? Welke sterke punten verrassen je?  Welke verbeterpunten herken je? Welke verbeterpunten zijn nieuw voor je?  Welke vragen roepen de cijfers op?

Het rapport – hoe verder? I  Waar wil je mee aan de slag?  Wat wil je daarmee bereiken?  Wat ga je wanneer doen?  Hoe en wanneer check je of dit ook is gerealiseerd?

Het rapport – hoe verder? II  Jaaractiviteitenplan:  Per school  Per opleidingsschool (AOS)  Jaarverslag:  Per school  Per opleidingsschool (AOS)

Vragen?  Neem contact op met Myrte Legemaate, beleidsmedewerker HAN- ILS: Telefoon: